Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح اله عباس پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تشریح سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مفاد مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ برنامه ششم توسعه نقشه راه وزارت علوم و وظایف این وزارتخانه طی ۵ سال را مشخص کرده است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس افزود: آقای وزیر! شما بحث ساماندهی دانشگاه‌ها را بهانه کردید، دست به نابودی دانشگاه شهرستان‌ها زده‌اید و به نوعی این دانشگاه‌ها را قربانی دانشگاه‌های مراکز استان کرده‌اید که این رویه در مواد ۶۵، ۶۴ و ۶۶ برنامه ششم توسعه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق ماده ۲۸ قانون ششم توسعه انحلال، ادغام و ... موسسات صرفا باید با تصمیم مجلس باشد، باید پاسخ دهید تضعیف دانشگاه‌های شهرستان‌ها آیا مصوبه مجلس را داشته است؛ مگر رئیس مجلس برای شما نامه ننوشت که این اقدام نباید به دلیل مشکلات امنیتی و سایر مسائل انجام نشود و همچنین کمیسیون آموزش مجلس از شما دعوت کرد و بر مصلحت نبودن این موضوع تأکید کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها تک جنسیتی و متعلق به خواهران هستند ، اما نماینده شما هدف از این اقدام را ارتقاء و کیفیت دانشگاه‌ها عنوان می‌کند نه انحلال آن‌ها در صورتی که نامه شما به شورای انقلاب فرهنگی در تیر ماه ۹۹ تأکید بر ادغام کرده است.

عباس پور تصریح کرد: اگر به دنبال ساماندهی دانشگاه‌ها هستید، چرا به سراغ دانشگاهی مانند فنی و مهندسی بویین‌زهرا رفتید که ۳ هزار دانشجو دارد؛ ۸ رشته از ۱۶ رشته این دانشگاه را ملغی کردید و اکنون بسیاری از این دانشجویان را به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) سوق می‌دهید در صورتی که بسیاری از آن‌ها شرایط رفتن به این دانشگاه را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در پاسخ به سوالات مطرح شده از نداشتن کیفیت نامناسب هیئت علمی این دانشگاه گلایه کردید در صورتی که با این کار مسئله اصلی را پاک کرده‌اید، زیرا شما مسئول ساماندهی هیئت‌های علمی هستید.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: شعار اصلی انقلاب عدالت است و عدالت نیز بر اساس توسعه متوازن محقق می‌شود و این در حالی است که نظام آموزشی محور توسعه و رشد به شمار می‌رود.

وی گفت: مردم بسیاری از باغ‌های خود را به دانشگاه بویین‌زهرا هدیه کردند و اکنون مساحت آن ۲۰ هزار مترمربع است و این در حالی است که شما اکنون با این کار سند این دانشگاه را به نام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) زدید که با ماده ۲۸ قانون برنامه ششم سنخیتی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع ساماندهی دانشگاه‌ها بر اساس آمایش سرزمین از سال ۹۴ انجام شده و این در حالی است که شورای انقلاب فرهنگی در سال ۹۹ اجازه برخی از اقدامات را داده است؛ اگر به دنبال ساماندهی هستید چرا به دنبال دانشگاه‌هایی نرفتید که کمتر از صد نفر در فاصله ۶ کیلومتری دانشگاه بویین‌زهرا قرار دارند.

عباس پور ادامه داد: در ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه به موضوع آموزش‌های مهارتی تأکید جدی شده و این در حالی است که ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار هستند، لذا باید پاسخ دهید بر اساس جداول ۱۱، ۱۲ و ۱۳ ماده ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه چه اقداماتی انجام داده‌اید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در بند (الف) ماده ۶۴ به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد واحد‌های دانشگاهی، پژوهشی و موسسات آموزشی تأکید شده نه اینکه دانشگاهی با ۳۵۰۰ دانشجو را تضعیف کنید؛ بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان نسبت به این مسئله در حوزه‌های انتخابیه خود مشکلاتی را دارند که وزارت علوم نسبت به رفع آن‌ها هیچ توجهی نکرده است. 

انتهای  پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی برنامه ششم توسعه نماینده مردم بویین زهرا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در حدود ۶۰ سال، زباله بهشهر و شهر‌های همجوار در زمینی در مجاورت این شهرستان دفن شده و موجبات اذیت و آزار مردم منطقه را فراهم کرده بود که با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ‌پس از نیم قرن ساماندهی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر‌اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله به صورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به اینکه از امروز کوچک‌ترین زباله‌ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولین شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد