Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سلام بمبئی»؛ با توجه به بازی محمدرضا گلزار و سوژه عاشقانه‌ای که داشت قرار بود پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود اما در نهایت به فروش ۱۳میلیاردی رسید و حالا با تصمیم عوامل این فیلم سینمایی برای ساخت نسخه سریالی آن باید دید چنین تصمیمی ریسک محسوب می‌شود یا یک خطا در مواجه با سلیقه مخاطب.

خبرگزاری میزان - قربان محمدپور کارگردان فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از آغاز پیش تولید سریال ۲۰ قسمتی «سلام بمبئی» از دهم خردادماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه اولین سریال مشترک ایران و هند برای پلتفرم‌های این دو کشور و پخش از آمازون است. پیش از این قرار بر ساخت قسمت دوم فیلم سینمایی «سلام بمبئی» بود که با پیشنهاد جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این کار تصمیم بر ساخت سریال این فیلم سینمایی گرفته شد. محمدپور پیش از این خبر داده بود که ۵ یا ۶ قسمت از این مجموعه قرار است در هند تصویربرداری شود و اینکه آیا این سریال در ایران یا هند کلید می‌خورد هنوز مشخص نیست.

سریال «سلام بمبئی» مانند فیلم سینمایی‌اش با ترکیب بازیگران سینمای هند و ایران ساخته شد و حالا عوامل آن برای ساخت نسخه سریالی به توافق با چند بازیگر هندی در قسمت‌های ابتدایی پرداخته‌اند، بدین ترتیب بازیگران ایرانی که در نسخه سینمایی فیلم «سلام بمبئی» حضور داشتند به ویژه محمدرضا گلزار احتمال حضورشان در نسخه سریالی «سلام بمبئی» پایین است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

فیلم سینمایی «سلام بمبئی» دومین محصول مشترک سینمای ایران و هند، ملودرامی عاشقانه است که اکران خود را در بهمن سال ۹۵ آغاز و «سلام بمبئی»؛ با توجه به بازی محمدرضا گلزار و سوژه عاشقانه‌ای که داشت قرار بود پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود اما در نهایت به فروش ۱۳میلیاردی رسید و حالا با تصمیم عوامل این فیلم سینمایی برای ساخت نسخه سریالی آن باید دید چنین تصمیمی ریسک محسوب می‌شود یا یک خطا در مواجه با سلیقه مخاطب.

فروش یک فیلم در سینمای ایران به عوامل مختلفی نظیر وضعیت اکران، تعداد سینماها، زمان اکران، بازیگران فیلم، در پاره‌ای از اوقات نام کارگردان و مهمتر از همه حواشی فیلم وابسته است. سال ۹۵ یکی از عجیب‌ترین و امیدوارکننده‌ترین سال‌های سینمای ایران از لحاظ اقتصادی به حساب می‌آمد و پیش‌بینی پرفروش شدن این فیلم دور از ذهن نبود.

«سلام بمبئی» برخی از مؤلفه‌های ژانر عاشقانه را در ساختار خود گنجانده است. الگوی عشق پسر فقیر به دختر ثروتمند تاریخچه‌ای طولانی در سینمای هند و سینمای ایران دارد. الگویی که در ادامه فیلم‌های عشقی معروف به فیلم‌فارسی قرار گرفته است. کریشما، با بازی دیا میرزا، دختر ثروتمند این داستان و علی با بازی گلزار، پسر مغروری که روی پای خودش ایستاده و عاشق دختری ثروتمند می‌شود.

فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در میان آثار تجاری ما، فیلم نسبتا موفقی محسوب می‌شود و اما برای رسیدن به فرمول صحیح سرگرمی و تجربه محصول مشترک تنها یک نقطه شروع خوب است.

از سال ۱۳۸۹ که اولین سریال تولید شده مختص شبکه نمایش خانگی توزیع شد تا امروز این شیوه نوظهور پخش فیلم و سریال، فراز و فرود زیادی داشته است. در ابتدا کسی چندان شبکه نمایش خانگی را جدی نمی‌گرفت، به نظر می‌آمد آن دسته از سریال‌های ایرانی جدید در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند که از لحاظ کیفی به شبکه‌های تلویزیونی راه پیدا نکرده‌اند، اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که شبکه نمایش خانگی رقیب بسیار سرسختی برای تلویزیون شده است. شبکه نمایش خانگی این روزها با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی اجباری، رونقی بیش از پیش بدست آورده  و باید دید ساخت سریال «سلام بمبئی» به عنوان اولین سریال محصول مشترک ایران و هند تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد و در رقابت با سریال‌های موفق این روزها تا چه اندازه توان رقابت داد و آیا راه را برای ادامه تولید مشترک باز می‌کند یا خیر؟.

«سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. همکاری با سینمای هند و تولید مشترک، همچنین استفاده از بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری کافی بود تا این فیلم را در مرکز توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران شبکه نمایش خانگی محمدرضا گلزار فیلم سینمایی سینمای ایران سلام بمبئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد

ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

پیگری‌های خبرنگار ما از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.

وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.

بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳
اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟

وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.

در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

منبع: فارس

tags # سریال پایتخت سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا