Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:25:43 GMT

ماجرای تکراری چرخ‌ها و چـاله‌ها

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۷۸۱۱

ماجرای تکراری چرخ‌ها و چـاله‌ها

همشهری آنلاین_مژگان مهرابی :  به بیان دیگر، اصلی‌ترین معبر برون‌شهری به شمار می‌آید که‌ تردد خودروها از آن زیاد است.

بنابراین می‌طلبد از زیرساخت محکم و روکش آسفالت صاف و بدون ناهمواری برخوردار باشد. اما آن چیزی که هنگام‌ تردد از این مسیر به چشم می‌خورد و باعث دلخوری راننده‌ها شده، چاله‌های بزرگ و کوچکی است که در جای جای آن وجود دارد و هر خودرویی با افتادن در آنها اگر کارش به تصادف و واژگونی نینجامد قطعاً گذرش به تعمیرگاه می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که روزانه تعداد زیادی خودرو سنگین و سبک از بزرگراه یاسینی عبور می‌کنند و وضعیت بد آسفالت این معبر شریانی علاوه بر سوانح رانندگی، خسارت سنگینی به خودروها وارد می‌کند. به خواسته جمعی از راننده‌ها و اهالی محله سرخه‌حصار درباره این بزرگراه گزارشی تهیه کرده‌ایم.  
بزرگراه شهید یاسینی از بزرگراه بسیج در محدوده کلاهدوز شروع شده و تا انتهای مسیر شهید بابایی و جاده دماوند ادامه دارد. شریان عریض و طویلی که در امتداد آن بیمارستان شهید لواسانی و بوستان جنگلی سرخه‌حصار واقع شده است. همین دلیلی شده تا علاوه بر مسافران شهرهای شمالی و حاشیه‌ای پایتخت، جمعیت قابل توجهی از شهروندان برای استفاده از خدمات درمانی بیمارستان یا تفریح در بوستان از آن عبور کنند.

بزرگراه از محدوده بوستان تا بعد از بیمارستان شهید لواسانی وضعیت مطلوبی ندارد. سطح آسفالت ناهموار و در بعضی از جاهای آن چاله‌هایی به چشم می‌خورد که کمتر از گودال نیستند. راننده‌هایی که آشنا به این مسیر هستند معمولاً خودرو خود را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و از کنار جاده عبور می‌کنند اما راننده‌های گذری بی‌اطلاع از وجود گودال‌های سبز شده در وسط بزرگراه، ناگزیر لایی کشیده یا سرعت خود را به یکباره به حداقل می‌رسانند. همین امر بی‌نظمی ایجاد می‌کند که گاهی منجر به تصادف می‌شود.

 زیرساخت آسفالت اصولی نیست

برای تهیه گزارش از دردسرهای بزرگراه، بهترین کار رفتن به پایانه تاکسی چهارراه تهرانپارس است و گفت‌وگو با کسانی که هر روز این مسیر را چند بار طی می‌کنند. این افراد می‌توانند اطلاعات خوبی در اختیارمان بگذارد. در پایانه تاکسی‌های خطی به مقصد شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و گیلاوند پشت سر هم قطار شده و منتظر مسافرند. «محسن درستکار» یکی از راننده‌های خط تهرانپارس‌ـ بومهن می‌گوید: «هر روز چند بار این مسیر را طی می‌کنیم.

وجود این چاله‌ها وسط بزرگراه صدمه زیادی به جلوبندی خودرو می‌زند. کسانی که با این چاله‌ها آشنا هستند و مسیر هر روزشان است سعی می‌کنند از افتادن چرخ ماشین در چاله‌ها جلوگیری کنند. اما اگر راننده‌ای آشنا نباشد اتفاق بدی در انتظار اوست.» «احمد حصاری» دلخور از وضعیت موجود، در ادامه صحبت‌های همکارش تأکید می‌کند: «هفته گذشته جلوبندی ماشین‌ام را تعمیر و در حدود ۳ میلیون تومان هزینه کرده‌ام. مگر چقدر درآمد داریم که ماهانه بخواهیم هزینه سنگینی برای تعمیر خودرو بدهیم؟»

تنور صحبت‌مان داغ می‌شود و راننده‌های دیگری هم که گله دارند وارد گود می‌شوند. «شهاب خانزاده» لب به شکایت باز می‌کند و معتقد است زیرساخت آسفالت این بزرگراه خیلی اصولی نیست. چراکه با تردد خودروهای سنگین، مدام فرونشست کرده و چاله‌های بزرگ و کوچک ایجاد می‌شود. مسئولان نظارت ندارند. مگر از عمر این آسفالت چقدر می‌گذرد؟ وقتی هم جایی را لکه‌گیری می‌کنند آنقدر بی‌کیفیت است که با چند ترمز کامیون روکش آسفالت جدا می‌شود.» 

ناهمواری مسیر ارتباطی در مواقع بحران

اما نکته حائز اهمیت دیگر وجود بیمارستان شهید لواسانی است که عاملی برای‌ تردد زیاد شهروندان از این بزرگراه شده است. «سیامک عطایی» یکی از کارمندان بیمارستان شهید لواسانی می‌گوید: «هر روز آمبولانس‌های زیادی برای رساندن بیمار به این مرکز گذرشان به بزرگراه شهید یاسینی می‌افتد. مسئولان مربوطه باید به این نکته توجه کنند که این بزرگراه مسیر مهمی برای‌ تردد خودروهای امدادی در هنگام بحران است. اگر فکری به حال این مسیر نشود می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری به جا بگذارد.»

روکش آسفالت بزرگراه علاوه بر چاله‌ها، ناهمواری‌های زیادی دارد. مشکلات عنوان شده به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شود. «محمود معنوی» معتمد محله سرخه‌حصار هم دل پری از این شرایط دارد. او می‌گوید: «روکش آسفالت بزرگراه یکی از مهم‌ترین خواسته شهروندان محله سرخه‌حصار است. کسانی که هر روز برای کار یا انجام امور دیگر راهی تهران می‌شوند. چند نفر باید مجروح شده یا جان خود را از دست بدهند تا اقدامی برای بهسازی این بزرگراه صورت بگیرد. شهروندان زیادی در روستاهای سرخه‌حصار و همه سین زندگی می‌کنند و هر روز برای انجام کار به تهران رفت‌وآمد می‌کنند.»

رضا جوان، معاون فنی و عمران منطقه ۱۳ /برای روکش آسفالت درخواست اعتبار کرده ایم

ناهمواری‌های بزرگراه شهید یاسینی را در بیشتر قسمت‌های این مسیر می‌توان دید. مسیری که یکی از مهم‌ترین محور شریانی شمال شرق تهران محسوب می‌شود. با توجه به اینکه مسیر یادشده از انتهای بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه دماوند و آبعلی (جاده هراز) آغاز و تا بزرگراه بسیج (تقاطع پل‌های غیرهمسطح شهید کلاهدوز) در ابتدای خیابان پیروزی در شرق تهران ادامه دارد و در قسمت‌هایی جهت شرقی‌ـ غربی و شمالی ‌ـ جنوبی می‌شود، از معابر مهم حمل‌ونقل شرق تهران به حساب می‌آید.

همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی که با بزرگراه‌های شهید سلیمانی، شهید دوران، شهید زین الدین، شهید باقری و چهارراه تهرانپارس و خیابان دماوند تقاطع دارد، این بزرگراه ۱۶ کیلومتری، از اهمیت زیادی برخوردار است. «رضا جوان» معاون فنی و عمران منطقه ۱۳ درباره مشکلات این بزرگراه می‌گوید: «بزرگراه شهید یاسینی تا بالای پل شهید لواسانی در محدوده منطقه ۴ است و اما باقی در حوزه اختیارات منطقه ۱۳ قرار دارد.» او درباره وضعیت ناهموار این مسیر می‌گوید: «حق با شـهروندان است. هدف ما هم حفظ جان و سلامت آنـهاست. در ســال‌های گـــــذشته بخش زیادی از بزرگـــراه روکش آسفالت شد. در نظر داریم وسعت باقیمانده را هم روکش آسفالت کنیم. برای همین برای امسال درخواست اعتبار کرده‌ایم.» 


 

کد خبر 603142 برچسب‌ها خدمات شهری همشهری محله منطقه ۱۳ بزرگراه حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری همشهری محله منطقه ۱۳ بزرگراه حمل و نقل شهری بیمارستان شهید لواسانی بزرگراه شهید یاسینی روکش آسفالت راننده ها سرخه حصار منطقه ۱۳ چاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت