Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:56:43 GMT

رشد ۲۰ درصدی تولید شمش و محصولات فولادی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۰۷۵

رشد ۲۰ درصدی تولید شمش و محصولات فولادی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازایمیدرو، طی ماه فروردین، ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی نخستین ماه ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن بود.

افزایش ۱۵ درصدی تولید آهن اسفنجی

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۱۵ درصدی طی ماه فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۶۲۶ هزار تن)، به ۳ میلیون و ۲۶ هزار تن رسید.

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی

بنا به این گزارش، طی ماه فروردین امسال میزان صادرات شمش «۵۶۶ هزار تن»، محصولات فولادی «۲۶۵ هزار تن» و آهن اسفنجی «۷۰ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته (۲۴۱ هزار تن شمش، ۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۱۳۵، ۲۱۵ و ۲۵۰ درصد افزایش داشت.

همچنین، در ماه فروردین امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، واردات «شمش» و «آهن اسفنجی» انجام نشد و صرفاً واردات ۵۳ هزار تن «انواع محصولات فولادی» وجود داشت که در مقایسه با رقم وادرات مدت مشابه سال گذشته (۴۸ هزار تن انواع محصولات فولادی)، ۱۰ درصد افزایش یافت.

کد خبر 5220044

منبع: مهر

کلیدواژه: فولاد شمش فولاد ایمیدرو قطع برق بانک مرکزی ایران مصرف برق شاخص کل بورس قیمت دلار رمز ارز قطعی برق قیمت نفت بازار سرمایه قیمت یورو تحریم اقتصادی ایران صرفه جویی در مصرف برق قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران مدت مشابه سال گذشته محصولات فولادی ماه فروردین آهن اسفنجی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز معاملاتی گذشته برخی سهامداران درصدی به شرکت‌ها ورود و برخی از شرکت‌ها خارج شدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ورود و خروج‌ها بپردازیم. نکته مهم ورود و خروج سهامداران درصدی این بود که در روز معاملاتی گذشته ورود و خروج هایی بود که در فهرست سهامداران عمده ودی اتفاق افتاد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwm

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر