Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار قارچ تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت قارچ در عمده فروشی با نرخ تمام شده تولید همخوانی ندارد.

او افزود: دلال بازی در بحث نهاده‌های تولید، آسیب جدی به صنعت وارد کرده که امیدواریم در ماه‌های آینده شرایطی در کشور فراهم شود که تولید این صنف دچار مشکل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا، آسیب جدی به بازار قارچ وارد شد که همین امر منجر به کاهش قیمت شد.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله درب کارخانه را ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گرچه قیمت قارچ برای مصرف کننده تغییری نداشته است، اما قیمت قارچ درب کارخانه به علت مشکلات در بحث بازاریابی و دلالی افت داشته است که امیدواریم جایگاه خود را پیدا کند.

او قیمت هر کیلو قارچ فله در خرده فروشی را ۳۵ هزار تومان و قارچ بسته بندی ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، امیدواریم در آینده نزدیک شرایطی در بازار ایجاد شود که قیمت درب کارخانه هم متناسب با هزینه‌های تولید بالا رود.

قارچ فله درب کارخانه (هرکیلو) ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان قارچ فله در خرده فروشی (هرکیلو) ۳۵ هزار تومان قارچ بسته بندی (هرکیلو) ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه آینده روشنی پیش روی تولید قارچ نیست، بیان کرد: امسال به خاطر شرایط خشکسالی و افزایش قیمت مواد اولیه اعم از کلش و کاه گندم امکان تامین وجود ندارد، به همین خاطر به آینده تولید خوش‌بین نیستیم.

رجبی با بیان اینکه بخش اعظم کاه و کلش در دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به کمبود یا نبود مواد اولیه، امکان تولید برای تولیدکننده کمپوست وجود دارد، به همین خاطر تولید قارچ نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول، با وجود آنکه مواد اولیه تولید قارچ، وارداتی نیست و در داخل کشور موجود است، تنها دلال بازی تهیه نهاده‌های کشاورزی به این صنعت آسیب می‌زند که امیدواریم مسئولان برای تهیه نهاده‌های کشاورزی به تولیدکنندگان کمک کنند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ تصریح کرد: صادرات قارچ همانند سابق در حال انجام است و همواره مشکلی در خصوص صادرات نداریم. گرچه سال گذشته با شیوع کرونا و بسته شدن مرزها صادرات متوقف شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار قارچ صادرات قارچ نهاده کشاورزی درب کارخانه قارچ فله تولید قارچ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری