Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@21:23:52 GMT

این غذاها را ناشتا نخورید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۲۹۱

این غذاها را ناشتا نخورید

آفتاب‌‌نیوز :

لیست مواد غذایی که با شکم خالی نباید خورد منتشر شده است: گوجه فرنگی که حاوی ویتامین C و بسیاری از مواد مغذی دیگر به وفور در هنگام صبحانه یافت می‌شود. با این حال، لازم است از خوردن گوجه فرنگی با معده خالی به دلیل داشتن اسید تاننیک که می‌تواند اسیدیته دستگاه گوارش را افزایش دهد و در نتیجه باعث ورم معده شود، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مبتلایان به بیماری‌های زخم معده توصیه می‌شود صبح‌ها گوجه فرنگی را کنار بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، اما با شکم خالی از خوردن گوجه، گلابی، شیرینی و ... باید پرهیز کنید.ثانیا"، شما نباید نوشیدنی‌های گازدار را با معده خالی مصرف کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث نفخ شکم و همچنین اسیدیته محیط معده را افزایش دهند، که در نهایت می‌تواند منجر به فرسایش و سرطان در معده و گا‌ها مری شود.

علاوه بر این، شما نباید شیرینی پفکی در هنگام صبح بخورید. با وجود از بین رفتن گرسنگی، مخمر موجود در این میان وعده‌ها باعث تحریک مخاط معده می‌شود.

غذای تند نیز به عنوان چاشنی صبحانه ضرر دارد، زیرا بر روی غشای مخاطی نیز تأثیر منفی می‌گذارد و باعث قولنج، دل درد و سوهاضمه می‌شود. خوراکی‌های ممنوعه تند شامل فلفل تند سبز، فلفل قرمز، سیر، و زنجبیل است.

علاوه بر این، متخصصان خوردن شیرینی را در صبح توصیه نمی‌کنند، زیرا وقتی قند وارد معده خالی می‌شود، از اشباع خون با انسولین جلوگیری می‌کند. این می‌تواند منجر به مشکلات بینایی و منجر به دیابت شود.

قرار دادن ماست در لیست غذا‌های ممنوع صبحگاهی بسیار اهمیت دارد. محتوای بالای لاکتوباسیل‌ها در ماست، با ترشح اسید در معده خالی خوب نیست. با ترشح اسید معده، نه تنها باکتری‌های مفید می‌میرند، بلکه به طور کلی سطح اسیدیته معده افزایش می‌یابد. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند یک یا دو ساعت بعد از وعده غذایی اصلی در صبح، ماست بخورید.

در آخر، بهتر است گلابی را با معده خالی نخورید، زیرا سرشار از فیبر است که به دیواره‌های معده آسیب می‌رساند و منجر به سوهاضمه می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود گلابی را بعد از یک بشقاب جو دوسر یا سایر غلات بخورید.

در مجموع بهتر است صبح خود را با جوی دوسر و شیر یا شیربرنج آغاز کنید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناشتا صبحانه معده خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود

به گزارش شفقنا از گاردین، از آنجایی که کاهش جمعیت همچنان بر جامعه و اقتصاد ژاپن تأثیر می گذارد، تعداد خانه های خالی از ۹ میلیون فراتر رفته است – به اندازه ای که کل جمعیت استرالیا را با سه نفر در هر خانه در خود جای دهد.

ارقام دولتی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد که تعداد خانه های خالی موسوم به akiya تا اکتبر 2023 بیش از نیم میلیون از نظرسنجی قبلی در سال 2018 افزایش یافته است.

ریشه این مسئله کاهش جمعیت روستایی است و بسیاری از کسانی که وارث چنین املاکی هستند، نمی توانند یا تمایلی به زندگی در آنها، نوسازی یا حتی تخریب آنها ندارند. اگرچه شهرها مصون نیستند و صدها هزار خانه خالی طولانی مدت در مناطق شهری وجود دارد.

این رقم کل خانه های خالی تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه های ژاپن را نشان می دهد، اگرچه تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. موسسه تحقیقاتی نومورا تخمین می زند که نزدیک به ۱۱ میلیون اکیا وجود دارد و می تواند بیش از ۳۰ درصد از خانه ها را ظرف یک دهه تشکیل دهد.

بیش از ۴.۴ میلیون املاک مورد بررسی برای اجاره در دسترس هستند – اما برای مدت طولانی خالی بوده و عمدتاً از مراکز اصلی جمعیت دور هستند. وضعیت بیش از ۳.۸ میلیون نامعلوم است و تنها ۳۳۰۰۰۰ از ۹ میلیون فروخته شده بود.

زمین های خالی در ژاپن مالیات بیشتری نسبت به زمین های دارای ساختمان جذب می کنند، که بر بار مالی تخریب خانه های قدیمی می افزاید و باعث می شود برخی از مردم از به ارث بردن املاک خودداری کنند.

با این حال، علاقه فزاینده ای در بین خارجی ها به این انبوه املاک خالی، به ویژه خانه های کومینکا (سنتی) به عنوان گزینه ای برای اقامت ارزان و غیر معمول، خانه های تعطیلات یا اجاره به گردشگران وجود دارد.

هانا ساکاتا و همسرش تقریباً یک دهه است که خانه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری میراث جدید خود بازسازی و اجاره می‌کنند، که با یک خانه تعطیلات در شبه‌جزیره ایزو که خالی مانده بود و کاملاً خراب شده بود، شروع شد. آنها یک خانه سنتی کومینکا را در روستایی در کوهستانی ناگانو پس از فروریختن بخشی از آن زیر سنگینی برف پاک نشده در حالی که صاحب سالخورده آن در یک مرکز مراقبت بود، به دست آوردند.

منبع: گاردین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • به این دلیل چیپس نخورید!