Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سناریوهای مطرح برای رقابت نهایی بین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از سوی اصلاح طلبان و رئیسی از سوی اصولگراها در رقابت نهایی حضور داشته باشند، اصلاح طلبان پشت اسحاق جهانگیری خواهند بود و با توجه به دو دوره شکست رئیسی، جهانگیری برنده انتخابات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه درباره تاثیرگذاری اقدامات دولت حسن روحانی بر مقبولیت اسحاق جهانگیری گفت: دو دوره اقدامات نامناسب روحانی تاثیر بدی در مقبولیت جهانگیری گذاشته، ولی چون در انتها انتخابات به دو قطب اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم می شود، اصلاح طلبان از جهانگیری سِفت حمایت خواهند کرد. 

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، اگر علی لاریجانی تائید صلاحیت شود، شاهد رقایت لاریجانی، جهانگیری و رئیسی خواهیم بود که  انتخابات به دور دوم کشیده  و جهانگیری پیروز خواهد شد. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: در دو قطبی رئیسی لاریجانی، احتمال اینکه برنده در مرحله اول داشته باشیم خیلی کم است و اگر هم بر فرض محال در دور اول انتخابات به نتیجه برسد، برنده آیت الله رئیسی خواهد بود. ولی اگر انتخابات به دور دوم بکشد در دور دوم بخشی از اصلاح طلبان احتمال دارد از علی لاریجانی حمایت کنند که در این صورت لاریجانی پیروز میدان خواهد بود. 

این فعال اصلاح طلب درباره به صحنه وارد شدن خاتمی رئیس دولت اصلاحات و میزان تاثیر گذاری حمایت او از یک کاندیدا، توضیح داد: اعتبار تَکرار می کنم آقای خاتمی اثری مثل دوره های قبل ندارد، ولی بی تاثیر هم نیست. خاتمی هم اگر قرار باشد دخالت کند از فرد مورد نظر ائتلاف حمایت خواهد کرد. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اصلاح طلبان اگر کاندیدای خودشان را داشته باشند قطعا از آنها حمایت خواهند کرد، اما اگر کاندیدی اصلی نداشته باشند و انتخابات در رقابت دو مهره اصولگرا مثل لاریجانی و رئیسی باشد، احتمال دارد بخشی از اصلاح طلبان از آقای لاریجانی حمایت کنند.

نمازی در پایان تاکید کرد: انتخابات باید با کارکرد حزبی برگزار شود و دو حزب در نهایت دو نماینده معرفی کنند. باید به سمت کارکرد حزبی و رقابت تاثیر گذار برگردیم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند