Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@04:01:37 GMT

چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۵۶۶

چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد

سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های جمعی، آخرین جزئیات دستگاه قضا را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسماعیلی: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های جمعی، آخرین جزئیات دستگاه قضا را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ابتدای این نشست سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: پیروزی جبهه مقاومت مصداقی از دفاع حرم الهی بود و امتداد آزادسازی خرمشهر بود، این پیروزی ادامه راه مکتب شهید سلیمانی بود.   وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان گفت: انتخابات فرصت مناسبی برای بازسازی ارکان اقتدار کشور است، انتخابات صحنه نقش آفرینی مردم در آینده سیاسی و اجرایی کشور است، حضور مردم مایه افتخار و انتخاب مردم زمینه ساز تحول اجرایی است.   اسماعیلی افزود: برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور و نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و قوه قضائیه بر روند اجرا و دیگر مسائل انتخابات مداخله‌ای ندارد، البته قوه قضائیه در موضوع انتخابات همانند دیگر موضوعات اجتماعی، سیاسی و … ۳ مأموریت بر عهده دارد، پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از تخلفات احتمالی و اجرای حسن قانون ۳ مأموریت قوه قضائیه است.   سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به عملکرد معاونت حقوقی قوه قضائیه بیان کرد: در سال ۹۹ قریب به یکصد لایحه، دستورالعمل، آئین نامه و بخش نامه تدوین شده که بخش قابل توجهی از آنها نهایی و اجرایی شده و برخی در فرآیند تصویب نهایی در دولت و مجلس قرار دارد.   وی با اشاره به لایحه حفظ صیانت، کرامت و تعیین امنیت جامعه گفت: این موضوع خاص جامعه بانوان بود تا ساز و کارهای قانونی در جهت صیانت فراهم شود، قوه قضائیه این لایحه را در فرصت کوتاه تدوین کرد و به دولت فرستاد و امروز هم دولت آن را تأیید کرد و به مجلس ارسال کرده است که از نمایندگان تقاضا می‌کنم با فوریت به این لایحه رسیدگی کنند. اسماعیلی با اشاره به لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف گفت: این لایحه به تصویب مجلس رسیده است و شورای نگهبان ایراد کوچکی به آن گرفته است که مجدد به مجلس بازگردانده شده است.   سخنگوی قوه قضائیه گفت: لوایح دیگری هم مانند لایحه پلیس کودک و نوجوان را در دست کار داریم، همچنین سند امنیت قضائی تدوین و احیا شد، نسخه نهایی سند تحول قضائی را در سال گذشته اعلام کردیم، دستورالعمل رسیدگی به ترک فعل، مواد الحاقی به اصل ۴۹ در زمینه اموال مقامات و مسئولان، نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی، دستورالعمل انتشار آرا و علنی شدن دادگاه‌ها، بخشنامه مربوط به وصول مطالبات بانکی در حوزه صرفاً میزان سود تسهیلات مصوب بانک مرکزی و… از دیگر مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت.   در حال تکمیل…    

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی