Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:01:26 GMT

۲ خبر کوتاه از اداره کل زندان‌های کردستان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۸۵۹۰

۲ خبر کوتاه از اداره کل زندان‌های کردستان

به گزارش ایرنا، رئیس مجتمع کار درمانی و حرفه آموزی کامیاران روز سه شنبه اظهار داشت: با اجرای طرح پایش پرونده‌های قضایی زندانیان کامیاران، ۱۹ زندانی با توجه به داشتن شرایط قانونی با اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد شدند.

محمد سعیدی‌نیا افزود: اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای تاسیسات قضایی به مددجویان گام بسیار مهمی در راستای کاهش آسیب و جمعیت کیفری زندانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از همراهی مستمر مجموعه قضایی دادگستری مریوان، گفت: توجه ویژه مسوولان قضایی به زندان و همراهی همیشگی ایشان با این مجموعه زمینه ساز تحقق اهداف ارزشمند حمایتی زندانیان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده مددجویان است.

بازدید مدیرکل زندان‌های کردستان از ۱۰ کارگاه اشتغال رای باز

مدیرکل زندان‌های کردستان در بازدید از مجموعه اشتغال زندانیان رای باز عنوان کرد: توسعه اشتغال زندانیان، افزایش تولیدات گلخانه‌ای و کارگاهی با ارتقاء سطح مهارت‌های زندگی زندانیان از مهمترین برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی کردن زندانیان است.

مراد فتحی با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی تولیدات اظهار داشت: توجه ویژه رییس سازمان زندان‌های کشور به افزایش اشتغال ۸۰ درصدی در سال جاری نشان از اهمیت این موضوع در اولویت‌های سازمانی و بازسازی و بازپروری مددجویان دارد.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی با توسعه کارگاه‌های تولیدی با هدف اشتغالزایی در این مجموعه هم زمینه ساز بازاجتماعی کردن زندانیان را فراهم می‌کند و هم اهداف عالیه سازمان مبنی بر توسعه و گسترش اشتغال زایی را تحقق می‌بخشد.

مدیر کل زندان‌های کردستان با بیان این مطلب که تولیدات گلخانه‌ای در این مرکز باید افزایش یابد، تاکید کرد: زندان باز، فرصتی مغتنم برای اشتغال زایی زندانیان، کارآفرینی و بکارگیری توان بالقوه مددجویان و توسعه فضایی تولیدی و آموزشی است.

وی یادآور شد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان رای باز با استفاده از ظرفیت‌های موجود و واگذاری کارگاه‌های تولیدی به مددجویان به منظور ترغیب و توسعه تولیدات و درآمدزایی بیشتر برای مددجویان گام ارزشمندی در تحقق بازسازی شخصیت به خطا رفته مددجویان و همچنین حمایت از خانواده‌های آنها است. 

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

برچسب‌ها کردستان آزادی زندانیان سنندج سازمان زندان‌ها کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آزادی زندانیان سنندج کردستان آزادی زندانیان سنندج سازمان زندان ها کامیاران اخبار کنکور زندان های کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی