Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ حماسه و پایداری و مقاومت مردم شهرستان دزفول؛ حماسه‌ای از یاد نرفتنی است؛ این شهر مقاوم در آتش بازی موشک‌ها همچون یک سرو ایستادگی کرد، ۴ خرداد نماد ایستادگی و مقاومت مردمی است که پای خواسته‌های خود ایستادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  دزفول، مقام معظم رهبری در وصف مردم شهر شهیدپرور دزفول فرمودند:مردم شهر دزفول یکی از بهترین امتحان‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ و نفوذ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دزفول در آن روزهای سخت نخستین، بیشترین مقاومت‌ها را انجام داد و بیشترین زخم‌ها را به صدام و ارتش بعثی زد. دزفول رکورددارنخستین‌های زیادی مثل نخستین خط پدافندی مقابل صدام یا نخستین جنگ پارتیزنی و چریکی است. صدام به همین دلیل دل خوشی از شهر و مردمش نداشت و به فرماندهانش تاکید کرده بود که کاری کنید مردم دزفول شهر را خالی کنند.

صدام می‌دانست دزفول گلوگاه خوزستان و گذرگاه جبهه‌ها و محل تقوبت روحیه رزمندگان است. شکست دزفول شکست کل جنگ و پیروزی دزفول، پیروزی در کل جنگ است. صدام این را می‌دانست، خرمشهر اهمیت سیاسی و جغرافیایی برای عراق داشت و دزفول اهمیت فرهنگی و نظامی، صدام این را می‌فهمید و افسران بعثی با این تعاریف دزفول را یکی از اهداف جنگی‌شان در نظر گرفتند و می‌خواستند با تمام توان شهر را اشغال کنند.

در این باره دستگاه تبلیغاتی عراقی‌ها خیلی زود کارش را شروع کرد مرتب به جامعه رسانه‌ای دنیا اعلام می‌کرد که دزفول به تسخیرقوایش درآمده است. آنها همچنین در جنگی روانی برای تضعیف روحیه مردم و رزمندگان در رادیو عراق دزفول را یکی از شهرهای عراق برشمردند و حتی در اعلام وضعیت آب وهوای اقلیمی دزفول را گرمترین شهر عراق می‌دانستند.

مردم شهر از همان روزهای اول پی به اهمیت زادگاهشان بردند و خیلی زود برای دفاع از شهر بسیج شدند و یکی از ماندگارترین و عجیب‌ترین صحنه‌های به جامانده از دزفول تشییع همزمان شهدا در یک سمت خیابان و بدرقعه رزمندگان در سمت دیگر برای رفتن به جبهه بود.

مردم در یک سو با هلهله و در فضایی که به هیچ عنوان رنگ و بوی ناامیدی نداشت رزمندگان را به جبهه بدرقه می‌کردند و در سوی دیگر مراسم تشییع شهدای بمباران هوایی دشمن بر پا بود تناقضی عجیب که هر ببینده‌ای را به شگفت وا می‌داشت و از این روحیه تسلیم ناپذیر و مقاومت بالا تعجب می‌کرد.

دزفول پایتخت مقاومت مردم ایران/ 4 خرداد، روز دزفول، روز مقاومت و پایداریفیلم کمتردیده شده از نقش آفرینی بانوان دزفولی در دوران هشت سال دفاع مقدسسریال "الف دزفول" با 5 قهرمان ساخته می‌شود/ مقاومت مردم زیر موشک‌باران صدام در همین باره امام خمینی(ره) با مشاهده مقاومت جانانه مردم دزفول در پنجم اردیبهشت سال 62 در پیامی به مردم مقاوم دزفول فرمودند: شما دزفولی ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید، شما دِین خود را به اسلام ادا کردید.

به گزارش تسنیم به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد. چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری روز دزفول نامگذاری شده است.

مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با منطق اسلامی و انقلابی خود از ارزش‌های اعتقادی ما دفاع و نامی ماندگار از خود در این عرصه به یادگار گذاشتند و این مردم ولایت‌مدار دردوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلابی بیش از 2600 شهید والا مقام و نه شهید سرافراز مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکادبی قرار گرفت، هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فروریختند و 5 هزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.

در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید. مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید، 400 جانباز، 452 آزاده و147 جاویدالاثر تقدیم کردند

در ادامه کلیپ ویدئویی از صحنه‌های موشک باران عراق در هشت سال دفاع مقدس به شهرستان دزفول را مشاهده کنید.

انتهای پیام/337/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم دزفول دزفول در هشت مقاومت مردم هشت سال مردم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بارندگی های شدید و آسیب دیدن یکی از زندان های نزدیک پایتخت نیجریه، منجر به فرار ده ها زندانی شد.

سخنگوی این زندان روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۱۸ زندانی پس از باران شدید اخیر از زندان فرار کردند.

بنا به اعلام مقامات زندان، باران به تأسیسات این زندان، که در نزدیکی پایتخت نیجریه واقع است، آسیب رسانده است.

سخنگوی این زندان در بیانیه‌ای تاکید کرد که بارش باران که چندین ساعت به طول انجامید و در نتیجه بخش‌هایی از زندان از جمله دیوار اطراف و ساختمان‌های اطراف زندان را ویران کرد.

بنا به اعلام مقامات زندان، تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان فراری با کمک سایر نهادهای امنیتی دستگیر شده اند.

کد خبر 6090301

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک به خانه‌ای در شمال غزه