Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای نکاتی را درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتشار برخی لیست‌ها درباره نتیجه این بررسی‌ها ارائه کرد.

متن بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اعضای محترم شورای نگهبان
باسلام و اهدای تحیات
نظر به انتشار غیر رسمی  لیست احراز صلاحیت شدگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها،  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به عنوان جمعی از فرزندان انقلاب و بنا بر رسالت دانشجویی خود، نکاتی را از سر دلسوزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، محضرتان تقدیم می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروریست پیشاپیش اعلام شود، مسئله احراز صلاحیت‌ها، حق قانونی شورای نگهبان بوده و این اتحادیه نتیجه نهایی را فارغ از محتوا، پذیرفته و مورد احترام می‌داند.

مردم سالاری دینی ایده اصلی جمهوری اسلامی بوده و انتخابات با مشارکت مردم  معنا می‌یابد.  احترام به رای مردم در بزنگاه‌های سیاسی، همواره مورد تاکید امامین انقلاب بوده و بر همین مبنا مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند:« نباید مردم از مشارکت دلسرد شوند.» مطابق همین بیانات، زمینه‌سازی در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات، باید سرلوحه تمام کارگزاران و دلسوزان نظام اسلامی قرار گیرد. این مشارکت و همراهی مردم است که بازتولید قدرت از دست رفته دولت را میسر می‌سازد و دولتی مقتدر و کارآمد را روی کار می‌آورد و امنیت و رفاه ملی را تامین می‌کند.

اگرچه عملکرد ناکارآمد و غیرقابل دفاع دولت آقای روحانی طی 8 سال گذشته، موجب دلسردی مردم از صندوق‌های رای شده است؛ اما ایجاد بستر برای حضور همه آحاد کشور ، می‌تواند به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کند. همان گونه که رویه و سیره رهبری نیز در انتخابات‌های ریاست جمهوری دوره ششم، هفتم، نهم و دهم کمک به حضور صاحبان سلائق سیاسی مختلف در آزمون بزرگ انتخابات بوده است، البته به بهانه مشارکت حداکثری، نمی‌توان بعضی افراد رادیکال و خارج از چارچوب را تایید صلاحیت کرد. اما آنچه حائز اهمیت است، نباید با حذف نمایندگان برخی سلیقه‌های درون چارچوب نظام،  مانع شکل‌گیری رقابت پرشور و نتیجتا مشارکت حداکثری مردم شد. 
شورای نگهبان باید تجلی عقلانیت در حکمرانی باشد. بدین معنا که خروجی و عملکرد شورا باید برای افکار عمومی قابل توضیح و اقناع باشد، تا به اعتماد عمومی و مشارکت حداکثری ضربه نزند. اما ترکیب اسامی منتشرشده در رسانه‌ها فاقد این ویژگی‌هاست. 
یکدستی بین اکثر افراد احراز صلاحیت شده ، وهن به نظام انتخاباتی کشور را در اذهان عمومی متواتر کرده و  شورا را در مضان منهدسی انتخابات قرار داده است. درحالی که صدق نیت این شورا امری غیرقابل انکار و ثابت شده است. در شرایطی که هنوز تعریف شورای نگهبان از مصادیق رجل مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر بودن و ... در اذهان عمومی مبهم است، این سوال برای مردم پیش می‌آید که بر اساس چه معیار مشخصی تعدادی از مدیران فعلی کشور و منصوبین رهبری رد صلاحیت شده‌اند؟
 در طی 40 سال گذشته ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، چندین بار تلاش کرده است با تصویب قوانین انتخاباتی، تعریف مشخصی از صلاحیت‌های یک رئیس جمهور ارائه دهند. اما این قوانین همواره توسط شورای نگهبان رد شده است. گرچه رد مصوبات مجلس، حق قانونی این شوراست. اما اگر این نهاد به واقع عزمی جدی برای حل مشکل در تعریف و تفسیر اصل ۱۱۵ قانون اساسی داشته است، برای یکبار هم که شده با همکاری مجلس، تلاشی در جهت گشودن این گره کور می‌کرد و در تعریف و اعلام معیارها به بیان کلیاتی مانند تعیین حداقل و حداکثر سن برای رئیس جمهور اکتفا نمی‌کرد.
نظر به عدم اعلام رسمی تصمیم نهایی شورای نگهبان در خصوص افراد احراز صلاحیت شده و با توجه به مطالب فوق و نگرانی های جدی پیرامون مشارکت مردم، احتراما از این  شورای تقاضا می‌شود درصورت صحت این اخبار، در بررسی نهایی احراز صلاحیت‌شدگان بازنگری صورت پذیرد.
تعالی و سرفرازی نظام مقدس اسلامی را آرزومندیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دانشجویان بیانیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشجویان مستقل شورای نگهبان احراز صلاحیت ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار

۱۹ سال پیش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از بحث و گفتگو در شورای شهر تهران بر سر استعفای محمود احمدی نژاد پس از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. برخی از اعضا معتقد بودند وی پس از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید از سمت خود استعفا بدهد.

منبع: ایرنا

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار