Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:23:21 GMT

ضعف مدیریتی و بی برنامگی در قطعی برق مشهود است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۹۳۹۱

ضعف مدیریتی و بی برنامگی در قطعی برق مشهود است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همانگونه که کارشناسان نیز می‌گویند، قطعی برق‌ صرفاً ریشه در سال کم بارش زراعی اخیر و یا مستهلک بودن تأسیسات ندارد و ضعف مدیریتی و بی‌برنامگی مدیران نیز در این مسئله مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم امینی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به سوم خردادماه سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و زنان و مردانی که در طول ۸ سال دفاع مقدس از استقلال و تمامیت ارزی کشور به‌عنوان یکی از شعارهای انقلاب دفاع کردند را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در ادامه با اشاره به سالروز دوم خرداد گفت: دوم خرداد سال ۱۳۷۶، روزی بود که مردم ایران با رأی ۲۰ میلیونی خود این پیام را به همگان دادند که راه پیشرفت مملکت ضمن درس گرفتن از گذشته، جز با تحول و اصلاح روندهای ناصواب و اشتباه پیشین، میسر نیست. رأی دوم خرداد ۷۶ را نباید صرفاً رأی به یک شخص یعنی سید محمد خاتمی دانست. این رأی، رأی به یک گفتمان، یک جریان پویا و پیشروی فکری و خط مشی راهبرد امور کشور بود که در طول حیات خود، حتی خویش را از اصلاح و تغییر بی‌نیاز ندانسته است. در حقیقت ملت با خلق حماسه دوم خرداد به یکی دیگر از شعارهای انقلاب که آزادی و دفاع از حقوق شهروندی بود، جامه عمل پوشاندند.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگرچه متأسفانه در طول حیات ۲۴ ساله اصلاحات پس از رأی و انتخابات تاریخی سال ۱۳۷۶ سنگ‌اندازی‌ها و فشارهای همه‌جانبه پیکر اصلاحات را زخمی و رنجور ساخته و موانع فراوانی بر سر راه بیان آزادانه حامیان اصلاحات و انجام اقدامات اصلاح‌طلبانه آنها و حتی حق انتخاب شدن و حق انتخاب شهروندان ایجاد شد، اما خوشبختانه اصلاحات هنوز زنده‌است و بی‌گمان پیروز اصلی و نهایی این رقابت نابرابر و هجمه‌های یک‌سویه، اصلاح و اصلاح‌طلبی است.

عضو شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها خرداد امسال به‌دور از تنگ نظری‌ها فضای رقابتی برای رقابت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات ایجاد شود و همانگونه که قانون اساسی، جمهوریت نظام و اداره کشور بر مبنای آرای عمومی شهروندان را از اصول غیر قابل تغییر پیش بینی کرده است در عمل نیز شاهد پاسداشت آن از سوی متولیان امور باشیم.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا در ادامه با اشاره به قطعی‌های اخیر برق گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد قطعی بی‌رویه، مکرر و بی‌برنامه برق در سطح کشور هستیم که کلانشهر تهران نیز از این قطعی‌ها بی‌نصیب نبوده است. به‌نظر می‌رسد همانگونه که کارشناسان نیز می‌گویند، این قطعی برق‌ها صرفاً ریشه در سال کم بارش زراعی اخیر و یا مستهلک بودن تأسیسات ندارد و ضعف مدیریتی و بی‌برنامگی مدیران نیز در این مسئله مشهود است.

امینی افزود: جا دارد مسئولان در قوه مجریه هرچه سریع‌تر راه علاجی برای برون رفتن از این شرایط بیابند و جلوی افزوده شدن مشکلی به دیگر مشکلات مردم را بگیرند. کما اینکه تاکنون نیز قطع برق‌ها مشکلات مالی و مخاطرات جانی فراوانی برای شهروندان، کسبه و حتی بیماران بیمارستانی از جمله بیماران کرونایی را در پی داشته و باعث ایجاد ترافیک شدید در چهارراه‌ها و گیر افتادن صدها شهروند در آسانسورها شده است. بنابراین این قطع برق‌ها ضمن آنکه دارای بار روانی منفی برای شهروندان است، موجبات مسئولیت مدنی وزارت نیرو را فراهم آورده و چه‌بسا در مواردی که منجر به مرگ و میر شهروندان از جمله در بیمارستانها می‌شود، مسئولیت جان شهروندان نیز بر عهده دولت است.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: از این رو از دولت می‌خواهم در عمل به تکلیف قانونی خود مبنی بر تأمین نیازهای اساسی شهروندان که ذیل اصل چهل و سوم قانون اساسی احصاء شده، نسبت به تأمین مناسب برق مورد نیاز شهروندان بدون هیچ عذر و بهانه‌ای اقدام کند.

کد خبر 496049

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران انتخابات ۱۴۰۰ اصلاحات سیدمحمد خاتمی دوم خرداد سوم خرداد خاموشی برق قطعی برق علت قطعی برق وزارت نیرو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران دوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است