Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از علمای اهل سنت گفتند: وحدت مردم در این ایام بیش از هر زمانی الزامی است، بدون تردید ملت ایران و به ویژه جوانان انقلابی و مرزداران سیستان و بلوچستان به کوری چشم دشمنان با اتحاد بیشتر و شور و شکوه وصف نشدنی، در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ یکی از مهم ترین مباحثی که این روزها در کشور سرتیتر خبرها را به خود اختصاص داده و چشم جهانیان را به ایران دوخته موضوع انتخابات است، میدانی حساس و تاثیرگذار که بدون تردید وحدت و مشارکت گسترده مردم در این دوره می تواند، بار دیگر عزت و اقتدار ملی را به نمایش بگذارد و چشم دشمنان را کور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مشارکتی که مردم سیستان و بلوچستان همیشه آن را وظیفه شرعی و ملی خود دانسته و می دانند و به آن پایبند بوده اند، مردمانی که این روزها با وجود تبلیغات گسترده معاندان نظام، بیش از پیش آماده حضوری چشمگیر در صحنه انتخابات هستند.
 
آن ها به خوبی می دانند که انتخاب آن هاست که سرنوشت کشور را رقم می زند، بنابراین آماده اند تا با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و بررسی سوابق کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، فرد اصلح را انتخاب کنند، علمای اهل سنت نیز اظهار می کنند که وحدت مردم در این ایام بیش از هر زمانی الزامی است و معتقدند که آن ها با اتحاد بیشتر و به کوری چشم دشمنان در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.
 
این روزها چشم جهان به ایران دوخته شده است
 
مولوی عبدالغفار نقشبندی، یکی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در این باره گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی همه آحاد ملت و کسانی است که عرق به وطن دارند، وحدت و همبستگی در این ایام بیش از پیش لازم است.
 
وی با بیان این که افرادی که در انتخابات کاندید می شوند از هر حزب و گروهی، با هر سلیقه ای،  مورد تایید نظام هستند، ادامه داد: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند، چراکه چشم جهان به این مسئله مهم دوخته شده، بنابراین همه باید با اتحاد و همبستگی در این عرصه مشارکت کنند.
 
مشارکت بی سابقه مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات

 
مولوی نقشبندی اضافه کرد: ما نیز وظیفه خود را در این رابطه انجام می دهیم و برای ارشاد و راهنمایی مردم با هدف مشارکت حداکثری آن ها در انتخابات پیش رو کوتاهی نخواهد شد.
 
 وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم سیستان و بلوچستان در دوره های گذشته انتخابات، گفت: در دوره های گذشته حضور مردم این خطه با راهنمایی و ارشاد علما و ریش سفیدان بسیار چشمگیر، گسترده و موثر بوده است، چراکه بلوچستان به صورت کدخدا منشی است و بزرگان طوایف و علما وقتی مردم را سوق دهند، به طور قطع آن ها هم پای صندوق های رای خواهند آمد.

امام جمعه موقت مسجد جامع قاسمی راسک تاکید کرد: گذشته مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات بی سابقه ای بوده به گونه ای که بارها به دلیل ازدحام مردم در صف، فرصت انتخابات تمدید می شد، امسال هم علی الرغم تبلیغات دشمنان و معاندان نظام شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود.
   
دستاوردهای بی نظیر نظام در حوزه فعالیت های مذهبی
 
وی با اشاره به دستاوردهای نظام در قسمت فعالیت های مذهبی، اذعان کرد: تعداد مساجد و مدارس دینی در کشور پیشرفت چشمگیری داشته و قابل مقایسه با گذشته نیست، شاهد آزادی مذاهبو فعالیت آن ها زیر چتر نظام اسلامی بوده ایم، اما به فرموده مقام معظم رهبری در حیطه فعالیت ها و خدمتگزاری راه های نرفته بیشتر از راه های رفته است.
 
مولوی نقش بندی اضافه کرد: انتظاراتی در قسمت فعالیت های مذهبی داریم و می دانیم که زیر چتر نظام هیچ مشکلی نیست که آسان نشود، سعه صدر مسئولان و مردم را طلب می کند، به مملکت و نظام امید داریم و پرچم احترام می گذاریم و امیدواریم که دولت هایی که روی کار می آیند با دید وسیع تر و سعه صدر بیشتر نسبت به اقلیت مذهبی که اهل سنت است و آزادی مذاهب فعالیت کنند که به طور قطع محقق می شود.
 
جوانان انقلابی سیستان و بلوچستان پای انقلاب ایستاده اند
 
وی با اشاره به نقش جوانان سیستان و بلوچستان به عنوان جوان ترین استان کشور در عرصه های مختلف بیان کرد: در گذشته زندگی ها بیشتر کدخدامنشی بود، اما شاهد افزایش جوانان تحصیل کرده نسبت به ادوار گذشته هستیم و از میان جامعه اهل سنت و بلوچ تحصیل کرده های زیادی هستند که به جایگاه و نبوغ فکری دست یافته اند، جوانانی که خوب را از بد تشخیص می دهند و در انتخابات حضور پر شوری خواهند داشت و برای منطقه موثر واقع می شوند.
 
این عالم اهل سنت افزود: مشاهده می کنیم که از جوانان فعال این استان در بخش های مدیریت از فرماندار گرفته تا سمت های پایین تر استفاده می شود، اما انتظارمان از دولت های آینده این است که در قسمت های کلان تر نیز از این ظرفیت بهره مند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: جوانان سیستان و بلوچستان همیشه ثابت کرده اند که انقلابی هستند، وطنشان را دوست دارند و هرگز دست به دست بیگانگان نداده و نخواهند داد، به هر قیمتی که شده پای انقلاب ایستاده اند و امیدواریم همان گونه که تاکنون برای آن ها ارزش قائل شده اند، در آینده بیشتر به این استعدادها بها دهند و روز به روز این اعتماد بیشتر شود.
   
رئیس جمهور باید توانا به حذف دلالان و خیانت کاران باشد
 
مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در بحث انتخابات طبق فرموده خداوند متعال باید فردی انتخاب شود که قوی و دارای تخصص مدیریتی باشد.
 
وی افزود: اگر فردی که در راس مدیریت امور کشور قرار می گیرد، فاقد تخصص مدیریتی باشد و نتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، باعث به وجود آوردن بسیاری از مشکلات و معضلات برای مردم می شود‌.
 
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مهم ترین ویژگی هایی که مردم برای انتخاب یک فرد اصلح در انتخابات باید مد نظر قرار دهند، قوی و شجاع بودن، متخصص، اهل علم و داشتن تخصص مدیریت اداره کشور از ویژگی های یک رئیس جمهور اصلح است، فردی که در حقیقت بتواند بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود را حل و فصل کند.
 
وی اضافه کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، باید در ارتباط با داخل و خارج بتواند در وهله اول مملکت را از آسیب ها و گزندهای اجتماعی، سیاسی محفوظ نگه دارد.
 
این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین خصوصیاتی که مردم باید در انتخاب فرد اصلح در انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و مجلس مد نظر قرار بدهند امین و امانتدار بودن فرد است، کسی که حق مردم را در جامعه ضایع نکند و مدافع حقوق آنان باشد.
 
وی عنوان کرد: تورم، گرانفروشی اکنون بر جامعه ما حکم فرما شده، به نحوی که روز به روز این شرایط بدتر می شود، پس مردم باید کسی را که در راس مدیریت امور جامعه قرار می گیرد، طوری انتخاب کنند که در امر مدیریت بسیار قوی باشد و کشور را از هر گزند و دست درازی بیگانگان حفظ کند.
 
شرکت در انتخابات وظیفه همگان است
 

کریم زایی با اشاره به رهنمودهای قرآن گفت: شخصی که با دین اسلام آشنایی دارد، خیانت نمی کند، ایران کشور بسیار غنی از نظر نفت و فرآورده های نفتی، معادن، کشاورزی است و طبق فرمایشات رهبری اگر در زمینه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی بسیاری از مسئولین گام بر دارند مشکلات اقتصادی جامعه رفع می شود.
 
وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات وظیفه همگان است و کسانی که دارای شرایط حضور در این امر مهم هستند، باید شرکت کنند و به کسی رای بدهند که دارای انگیزه کار کردن بوده و در مدیریت کشور از استقامت و استقلال کافی برخوردار باشد و اجازه ندهد روز به روز مشکلات معشیتی مردم فزونی یابد.
 
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیاری از تهدیدات دشمن با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای خنثی می شود، همان طور که در زمان انتخابات در چهار سال گذشته در سیستان و بلوچستان در ایرانشهر ۷۵ درصد و در سرباز ۸۵ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.
   
حضور حداکثری مردم در انتخابات؛ صحنه ای زیبا از اقتدار ایران
 
مولوی کریم زایی بیان کرد: در حقیقت صف های طویل انتخابات و حضور حداکثری مردم صحنه ای بسیار زیبا از اقتدار ایران را به نمایش می گذارد، دشمنان نظام اسلامی از این صحنه ها به وحشت و هراس می افتند و با دیدن این استقلال دیگر فکر هر گونه سوء استفاده از کشورمان را از خاطرشان پاک می کنند.
 
وی گفت: مردم در انتخابات به فردی رای دهند که توانایی حذف دلالان و خیانت کاران را از جامعه داشته و در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، بهداشتی دارای سطح آگاهی کافی باشد.
 
نا امیدی دشمن با حضور پرشور مردم در انتخابات 1400
 
مولوی حسین زهی، امام جمعه اهل سنت مهرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: انتخابات مسئله بسیار مهمی در جامعه به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و حضور پرشور مردم در این انتخابات بیگانگان را ناامید می‌کند.
 
وی افزود: حضور با شکوه و دشمن شکن مردم پای صندوق های رای نشان می دهد که ملت فهیم ایران همواره پایبند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
امام جمعه اهل سنت مهرستان ادامه داد: معاندین و ضد انقلاب گمان می‌کنند که با دسیسه در فضای رسانه‌ای و مجازی می‌توانند مردم را از نظام و دستاوردهای انقلاب دلسرد کنند، اما مردم همواره با هوشیاری و آگاهی و همچنین بصیرت کافی همراهی خوبی را در صحنه های مختلف با انقلاب اسلامی ایران داشته اند و با حضور به موقع خود در میدان، نقشه دشمنان نظام را نقش بر آب کردند.
 
وی گفت: بهتر است مردم فردی را انتخاب کنند که بتواند تحول ایجاد کند، سیاست مهربانانه داشته و ترمیم گر اقتصادی باشد، دارای فکر و ذهن جهادی در خصوص آبادانی باشد و توسعه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان آورد.
 
وی اذعان کرد: به مردم توصیه می شود با بصیرت و دانش کافی در انتخابات سال ۱۴۰۰ شرکت و فردی را انتخاب کنند که در سال های آینده از انتخاب خود پشیمان نشود، کسی که بتواند مشکلات مردم را حل و حرف حق را بیان کند.
 
امام جمعه اهل سنت مهرستان افزود: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای ناامیدی دشمنان را به همراه دارد، آنها به دنبال این هستند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، اما همواره مردم با حضور پرشور در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها، انتخابات و مناسبات ملی و مذهبی تو دهنی محکمی به دشمن می زنند.
 
مولوی حسین زهی بیان کرد: ملت ایران کاندیدی را انتخاب کنند که بتواند مشکلات به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد را حل کند و میانه‌رو باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: حضور داشتن پای صندوق های رای به معنی حساس بودن نسبت به آبادانی مملکت و همگام و همراه بودن با نظام است، پس با حضور با شکوه و پر شور و شعف در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستای 1400 بار دیگر نشان خواهیم داد که پایبند نظام، انقلاب و خون شهدا هستیم و اجازه نخواهیم داد دشمن از مشکلات داخلی ما بهره مند شود.
   
حضور مردم در صحنه؛ نشانه جاری بودن دموکراسی در انقلاب


مولوی احمد سپاهی، امام جمعه اهل سنت گلشن در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: زنده بودن هر نظام وابسته به حضور مردم در صحنه انتخابات و واگذاری امور به خود مردم آن کشور است تا جمهوریت و مقبولیت خود را به نمایش بگذارد.
 
وی افزود: دشمن در تلاش است تا ملت ایران را از حضور در انتخابات دلسرد کند و عزت و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد، اما مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی گول تبلیغات دشمن را نخواهند خورد.
 
امام جمعه اهل سنت گلشن با بیان اینکه انتخابات نشانه قائم بودن جمهوریت است، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران جمهوریت و دموکراسی جریان دارد و بهترین دلیل آن هم حضور پرشور مردم در انتخابات است.
 
مولوی سپاهی گفت: دشمن از متحد بودن ملت ایران هراس دارد، به همین جهت تلاش می کند که حضور مردم در انتخابات را برای ایجاد هرج و مرگ و اختلاف کمرنگ کند و در حال دو قطبی سازی حضور و عدم حضور در انتخابات است.
 
وی خاطر نشان کرد: مردم دقت داشته باشند در این برهه از زمان که درگیر مشکلات گرانی، تورم و معیشت هستند، گول ظاهر و وعده های انتخاباتی افراد را نخوردند و فرد اصلحی که توانایی حل مشکلات را دارد را انتخاب کنند.
 
امام جمعه اهل سنت گلشن اذعان کرد: می توان گفت سیستان و بلوچستان در کل کشور بالاترین درصد مشارکت در انتخابات را داشته است و امسال نیز مردم شیعه و سنی این استان باز هم با حضور بصیرانه و آگاهانه در صحنه شوری دیگر رقم خواهند زد.
 
مولوی سپاهی به مردم توصیه کرد انتخابات را جدی بگیرند و فردی را انتخاب کنند که دلسوز مردم و جامعه باشد.
 

 
حضور حداکثری مردم؛ خاری در چشم دشمنان
 
مولوی عبدالصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در حقیقت مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت کشورشان گام بر می دارند و این مسئله یکی از ویژگی های خاص نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی افزود: ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات به دشمنان نظام اسلامی این مسئله را گوشزد می کنند که ما با شرکت در این امر مهم بیداری، هوشیاری و بصیرت خود را به جهانیان نشان می دهیم و تابع امر ولی فقیه خود هستیم.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای نشان دهنده این است که آنان نطام اسلامی را به رسمیت شناخته و قبول دارند و راضی هستند.

وی اضافه کرد: وقتی دشمنان مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات می بینند، این امر سبب می شود که آنان از پیاده سازی نقشه ها و دسیسه های شوم خود عقب نشینی کنند و دچار یاس و ناامیدی شوند.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، باید دارای خصوصیاتی چون مقتدر، عالم، متدین، انقلابی و وظیفه شناس و دشمن شناس باشد، همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده کسی که دارای جایگاه مدیریتی و حکومتی است باید مورد اطمینان بوده و اهل خیانت نباشد.

وی عنوان کرد: در حقیقت کسی که زمام امور و اداره کشور را به عهده می گیرد، باید در وهله اول خدا ترس باشد تا به این وسیله از حق و حقوق عموم مردم دفاع کند و خیانت به آنان را به هیچ عنوان نپذیرد و همیشه منفعت عام را در نظر داشته باشد.

دامنی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان همه نظام اسلامی را دوست دارند و خواهان آن هستند و در انتخابات پیش رو نیز همچون گذشتگان حضور حداکثری خواهند داشت، این مشارکت آنان خاری در چشم دشمنان ایران است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گفت و گو با خبرنگار ما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام جمعه اهل سنت ایرانشهر مردم سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم انتخاب کنند پای صندوق های رای مردم در انتخابات حضور پرشور مردم حضور مردم نظام اسلامی رئیس جمهور چشم دشمنان فعالیت ها ملت ایران فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند

علامه جوادی‌آملی با بیان اینکه یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد؛ خواستار توجه ویژه روحانیون به امر تبلیغ شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند

روح‌ا... ایزدخواه،‌ عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا ضمن انتقاد از وضعیت بانک‌ها و اوضاع اعطای تسهیلات، از نحوه برخورد دولت با این وضعیت نیز ابراز گلایه کرده است.

او با بیان اینکه برخورد این دولت با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده، گفته است:

"اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعاری که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی‌بینیم".[1]

*اظهارات ایزدخواه و ادعای او درباره ابراز ضعف وزیر اقتصاد در مقابل هژمونی بانک‌ها در حالی است که از پشت تریبون دولت صدای دیگری به گوش مردم رسیده است.

مردم از بلندگوهای این دولت فریادهایی مثل برخورد با مدیران متخلف بانکی و برکناری آنها را شنیده‌اند. لکن آنچه که لمس می‌کنند و آنچه می‌شنوند اما این است که زور خاندوزی به بانک‌ها نمی‌رسد!

هرچه هست اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا وزیر اقتصاد این اظهارات آقای ایزدخواه را تکذیب می‌کند یا خیر؟

***

توصیه تازه علامه جوادی‌آملی به مبلغان: خیبر را فتح کنید

"فتح خیبر" با کار فرهنگی و تبلیغی

آیت‌ا... جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ طی سخنانی پیرامون اهمیت کار مبلغان و روحانیون کاروان‌های زیارتی گفت: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال‌تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان‌ ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی ‌دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم؟!

به گزارش رسا، وی تصریح می‌کند: سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.[2]

*مخاطب توصیه و تشریح آیت‌ا... جوادی‌آملی همه روحانیون و مبلغانی هستند که در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

اهمیت و کارکرد این توصیه راهبردی را در آنجا می‌توان یافت که ماه محرم نیز در پیش است و این امیدواری وجود دارد که ما به هر طلبه‌ی صاحب منبر و تریبون به چشم یک رزمنده خیبری بنگریم.

رزمنده‌ای دین‌مدار که با "سلاح لسان و علم و منطق" تباهی درد را در چشم مردم آشکار می‌کند و با تفسیری عقلانی از حماسه حسینی و انقلاب اسلامی؛ زمینه گرایش بیشتر مردم به سمت اسلام نابِ انقلابی را فراهم می‌سازد.

در باب ذکر شاهد مثال برای توصیه علامه جوادی همچنین می‌توان به فعالیت‌های شهید مطهری در حسینیه ارشاد و حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در دوران پیشا انقلاب و در مسجد کرامت نیز اشاره کرد که چگونه با فعالیت خیبری خود زمینه فهم اصولی از اسلام ناب و گرایش جامعه به سمت هدایت الهی را فراهم کردند.

***

ادعای بدون سند حجاریان درباره "روحانی"

سعید حجاریان، تئوریسین تحریم انتخابات و از چهره‌های محوری هسته سخت اصلاحات به تازگی در یادداشتی که با عنوان "اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!" در وبسایت مشق نو منتشر کرد، به ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان پرداخت و مدعی شد که حکومت راه قهر را در پیش گرفته و عملا مانع کنشگری اصلاح‌طلبان شده است.

او در این یادداشت اظهار می‌دارد که رخدادهایی مثل "بیانیه 10 ماده‌ای دادستانی انقلاب برای ممنوع شدن فعالیت‌های مسلحانه در صدر انقلاب، ارتقای پرستیژ ایران در نظام بین‌الملل، مدیریت بحران 11 سپتامبر و حمله آمریکا به عراق و بن‌بست شکنی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 (به معنی حضور چپ‌ها در انتخابات و حمایتشان از روحانی)" جملگی جزو رزومه و کارهای جریان چپ و اصلاح‌طلبان در عرصه حکمرانی بوده است!

او وعده داده است که ادامه یادداشت مذکور را نیز منتشر و تجویزهایی را برای آینده اصلاحات ارائه کند.[3]

*باید تأکید کرد که این یادداشت آقای حجاریان عملا یک مقدمه است که به نظر می‌رسد برای ارائه "طرح حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1404" نوشته شده و بر مقدمه هم نمی‌توان شرح نوشت!

لکن رزومه سازی حجاریان از سابقه جریان چپ مقوله‌ای است که از جهت جلوگیری از تحریف تاریخ نباید از آن گذشت.

آقای حجاریان به چه حقی طرح عقلانی و خیرخواهانه شهدای عزیزی مثل بهشتی و قدوسی و رجایی (که منجر به بیانیه دادستانی شد) در امنیت‌بخشی به انقلاب نوپای اسلامی را به حساب چپ‌های مدعی خط امام فاکتور کرده است؟!

آیا مثلا شهید بهشتی که اعتقاد به برخورد با بدحجابی و التزام به ولایت مطلقه فقیه داشت یک اصلاح‌طلب بود؟!

و یا همینطور شهید لاجوردی که در خط مقدم مبارزه مسلحانه و قضایی با منافقین آن روزها حضور داشت اصلاح‌طلب بود یا مغضوب اصلاح‌طلبان؟

بماند که در قضایای سلاح‌های خیابانی آن روزها ردّ پاهایی از اصلاح‌طلبان نیز به چشم می‌خورد که محققان امنیت و تاریخ حتما باید آنها را بررسی کنند.

(از باب مثال اینکه عزت مطهری، از مبارزان مسلح دوران ستمشاهی در کتاب خاطرات خود از این می‌گوید که بهزاد نبوی برای ارادت به مجاهدین خلق بود که نام "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" را بر تشکل سیاسی خود نهاد)

ما همچنین منظور حجاریان از " ارتقای پرستیژ ایران در نظام بین‌الملل" را دقیقا نمی‌دانیم!

آیا منظور او طرح بی‌محتوا و غیر اجرایی خاتمی و گفتگوی تمدن‌هاست که دست آخر به "محور شرارت خطاب شدن ایران از سوی آمریکا" انجامید؟

یا آنهمه قرار و مدارهای عجیب و غریب برخی اصلاح‌طلبان ستادی با نظریه‌پردازان آمریکایی که در دولت اصلاحات محقق شد؟

جالبتر اینکه حجاریان تدابیر نظامی و امنیتی ولایت فقیه در دهه 80 و همزمان با جنگ‌طلبی‌های آمریکا در منطقه را نیز ندید گرفته و آنها را در ادامه رزومه‌سازی خود برای اصلاح‌طلبان سند زده است!

بماند که اساسا تاریخ نمی‌داند نقش اصلاح‌طلبانی که همواره منتقد سیاست‌های امنیتی و بین‌المللی ایران و تصمیمات ولایت فقیه در این رابطه بوده‌اند در امنیت‌بخشی به ایران و ارتقای پرستیژ ایران چه بوده است؟ (مواضع اصلاح‌طلبان درباره حضور ایران در بوسنی و سوریه، ماجرای میکونوس و مذاکره با آمریکا خواندنیست!)

و اما حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 92.

آقای حجاریان هنگامی باید مدعی حضور خود و دوستانش در انتخابات 92 و بن‌بست شکنی شود که یک برگ سند رسمی مبنی بر حمایت از یک نامزد حاضر در این انتخابات بیاورد؟!

بله! آنها همانند 3 انتخابات اخیر؛ انتخابات 92 را هم تحریم کرده بودند با این تفاوت که مثل الآن جسارت ارائه بیانیه رسمی تحریم انتخابات نیافته بودند. از همین رو سکوت کردند و حتی محمدرضا عارف که اجبارا بعنوان نامزد اصلاح‌طلبان شناخته می‌شد را نیز از عرصه انتخابات کنار بردند تا نام و نشانی از آنها در انتخابات نباشد.

قضایا به گونه‌ای پیش رفت که عارف هم بدون اینکه هیچ حمایت رسمی از روحانی داشته باشد از انتخابات کنار کشید و هیچ بیانه‌ی رسمی هم در حمایت از روحانی از جانب اصلاح‌طلبان صادر نشد.

تا اینکه به ناگاه شیخ حسن روحانی علیرغم انتظارات رأی آورد و پیروز انتخابات شد. و اصلاح‌طلبان با مساعد دیدن اوضاع أنا شریک گفتند و 8 سال اجرائیات کشور را به سمت و سویی که می‌خواستند، بردند!

توصیه دلسوزانه به نسل جوان و مطالعه‌گران سیاسی این است که بر اساس سفارش مقام معظم رهبری حتما در سمت عقلانیت، فلسفه، تحلیل صحیح و مطالعه اصولی تاریخ قرار داشته باشند و به تحریف‌گران اجازه ذبح اینچنین تاریخ و جعل آنرا ندهند.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/?p=1787845

2_ https://rasanews.ir/003Amf

3_https://mashghenow.com/?p=6064

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • فیلم/ حضور قالیباف در نمایش وحدت جبهه انقلاب
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند