Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@23:44:58 GMT

نجات ۲۵۰ کودک از کم‌بینایی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۹۶۰۳

نجات ۲۵۰ کودک از کم‌بینایی در خراسان رضوی

مسئول برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی خراسان رضوی گفت: اقدامات درمانی تخصصی برای ۲۵۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم آغاز شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نرگس ژیان عابد مسئول برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه غربالگری و اقدامات تشخیصی، راهی مطمئن برای پیشگیری از انواع اختلالات و بیماری‌ها است، گفت: در سال گذشته نزدیک به ۸۸ هزار کودک سه تا شش سال، در برنامه‌ی پیشگیری از آمبلیوپی بهزیستی خراسان رضوی، از نظر اختلالات بینایی مورد معاینه و غربال قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که از این تعداد کودک معاینه شده، ۸۹۴ کودک مبتلا به اختلالات بینایی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

او افزود: در میان کودکانی که مبتلا به اختلال بینایی تشخیص داده شدند ۲۴۹ کودک، به طور قطع مبتلا به تنبلی چشم بودند که اقدامات درمانی تخصصی برای آنان آغاز  و در حال حاضر این کودکان رو به بهبودی هستند.

مسئول برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: سن طلایی تشخیص تنبلی چشم، سنین سه تا ۶ سال است که در این مدت، چشم کودک دو یا سه بار مورد معاینه قرار می‌گیرد که از بروز اختلالات فلجی، عیوب انکساری، تنبلی چشم و برخی موارد دیگر پیشگیری کنیم.

ژیان عابد بیان کرد: تنبلی چشم به طور قطع، کودک را در آینده با مشکل بینایی مواجه خواهد ساخت و چه بسا به کم‌بینایی شدید منجر گردد.

او تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی، پوشش قابل قبولی داشتیم به‌گونه‌ای که از کل کودکان جامعه‌ هدف، ۹۵ درصد را معاینه کردیم.

مسئول برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: شاخص پیگیری والدین و خانواده در مورد کودک معاینه و تشخیص گرفته را به ۱۰۰ درصد رساندیم که یک موفقیت عالی برای سلامت کودکان می‌باشد.

ژیان عابد با یادآوری اینکه غربالگری تنبلی چشم در حاشیه شهرها و مناطق روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۹ برای کودکانی که با دستگاه‌های پلاس اپتیکس معاینه شده‌اند ۶۸ هزار ریال و برای معاینه با چارت ۳۳E هزار ریال یارانه پرداخت شده است.

او افزود: اعتبار این برنامه ۷ میلیارد ریال بوده که در مسیر اجرای برنامه و جهت پرداخت یارانه و سایر هزینه‌ها به مصرف رسیده است.

مسئول برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: هم دستگاه‌های غربال و هم پایگاه‌های اجرای برنامه، مورد نظارت دوره‌ای بهزیستی قرار دارد و تمام مراحل را به دقت ارزیابی می‌کنیم که حقی از شهروندان ضایع نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تنبلی چشم مسئول برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی