Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:31:10 GMT

خاموشی‌های مکرر نفس مردم خوزستان را گرفت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۹۷۰۱

خاموشی‌های مکرر نفس مردم خوزستان را گرفت

به گزارش خبرگزار فارس از اهواز، حدود دو هفته‌ است که قطعی‌های مکرر و پراکنده برق در نقاط مختلف استان در گرمای بالای 40 درجه و شرایط نامناسب شیوع ویروس کرونا زندگی مردم را با مشکل جدی مواجه کرده و صدای آن‌ها را درآورده است.

در برخی مناطق اهواز  و شهرهای استان مدت خاموشی از یک به سه الی چهار ساعت افزایش پیدا کرده  و در برخی مواقع در طول شبانه روز مردم دو الی سه مرتبه خاموشی برق را تجربه می‌کنند همین شرایط سبب شد وسایل برقی کردم در این شرایط اقتصادی آسیب جدی ببیند این در حالی است که فصل تابستان هنوز از راه نرسیده و مردم انتظار قطعی برق در این فصل از سال را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید 70 درصد برق آبی در خوزستان

استان خوزستان با برخورداری از ۶ سد و نیروگاه  حدود 70 درصد تولید برق‌آبی کشور را تولید می‌کند و اگر تولید نیروگاه‌های حرارتی را به آن اضافه کنیم می‌توان گفت حدود 80 درصد برق کشور  در خوزستان تولید می‌شود.

تا در استانی که خود نقش مهمی در تولید و صادرات برق کشور را دارد در گرمای شدید تابستان دچار مشکل شده و مردم آن  به ناچار باید خود را با جدول زمانبندی شده خاموشی‌های برق وفق دهد.

گلایه شهروندان از قطعی مکرر برق

یکی از شهروندان اهوازی در رابطه با قطعی‌های مکرر برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: یک یخچال بیشتر ندارم که قطعی‌های مکرر چند روز گذشته سبب شد یخچال فریزر  من مشکل پیدا کند، هر وقت در آن را باز می‌کنم فضای داخل یخچال گرم است، چند بسته مواد غذایی در قسمت فریزر داشتم که خراب شد،  برای اینکه هزینه ایاب و ذهاب برای تعمیر یخچال ندهم از تعمیرکار خواهش کردم منزل ما بیاید و آن را تعمیر کند، شاید اگر محافظ داشت این مشکل رخ نمی‌داد.

 

شهروند دیگری می‌گوید: هم زمان با قطعی برق، اینترنت ایرانسل نیز قطع می‌شود و از آنجایی که خط بنده و پسرم ایرانسل است باید منتظر بمانیم برق وصل شود تا بتواند از روی برنامه شاد درسش را بخواند.

وی افزود: حداقل اداره برق این روزها به خاطر امتحانات بچه‌ها برق را قطع نکند به ویژه که بچه‌های ما یکسال به آموزش آنلاین عادت کرده بودند و اکنون که به صورت حضوری امتحان می‌دهند باید وقت بیشتری را صرف مطالعه کنند.

اطلاعیه شماره 3 شرکت توزیع نیروی برق اهواز

اما شرکت توزیع نیروی برق اهواز به جای حل مشکل و مدیریت برق در اطلاعیه‌های شماره‌بندی شده در سایت خود ضمن اعلام جدول خاموشی‌های احتمالی اعلام کرد:

با توجه به کاهش تولید نیروگاههای برق- آبی و به دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش مصرف، به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته نسبت به مدیریت مصرف برق و عدم استفاده از وسایل برقی غیرضروری خصوصا در ساعات پیک بار همکاری کنند.

 صنعت برق شرایط سختی را سپری می‌کند

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در این رابطه اظهار کرد: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است، برنامه‌های مدیریت مصرف برای مشترکان بزرگ آغاز شد و در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز هستیم.

وی افزود: از سال گذشته شرایط معرفی مراکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را برای مردم فراهم کردیم و در عین حال برق مراکز مجاز با هماهنگی صورت گرفته در ساعات اوج مصرف قطع می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه شرکت‌های برق نیز موظف شدند خاموشی‌های احتمالی را از طریق سامانه برق من اطلاع‌رسانی کنند، گفت: تجهیزات صنعت برق به دلیل مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند در معرض آسیب هستند.

 

رجبی مشهدی بیان کرد: مشترکان نیز می‌توانند آسیب به وسایل برقی خود را از طریق برنامه موبایلی برق من، به اطلاع شرکت‌های برق برسانند و مستندات خود را بارگذاری کنند.

 وزارت نیرو با آغاز پروژه‌های پویش هرهفته_الف_ب_ایران  از سال 98  با سرمایه‌گذری هزاران میلیارد تومان در حوزه آب و برق و افتتاح آنها  قرار بود ضمن رساندن صنعت برق به خودکفایی چالش قطعی برق در کشور را به حداقل برساند به همین دلیل وزیر نیرو گفته بود: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌ها بیش از 85 هزار مگاوات است که مقداری از آن که ظرفیت عملی است قطعاً جوابگویی اوج بار تابستان را خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان خاموشی قطعی برق تولید 70 درصد برق آبی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مهدی نیا عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به جز انسولین با نام تجاری «نوومیکس» که دارویی کاملاً وارداتی است، در هفته‌های اخیر با کمبود واردات مواجه بودیم و سایر اقلام تولید داخل را به میزان بیشتری در داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر استفاده از انسولین‌های تولید داخل افزود: در حال حاضر فقط در زمینه محصول خارجی دچار کمبود هستیم و سایر محصولات به میزان کافی وجود دارد و مصرف‌کنندگان باید برای مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

مهدوی نیا خبر داد: محصول وارداتی نوومیکس در روزهای گذشته وارد خوزستان شده است و در سه روز آینده با توزیع در داروخانه‌های استان، وضعیت موجودی به روال عادی بر می‌گردد.

کد خبر 6093604

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند