Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در فاز دوم طرح لایروبی بندر بوشهر عمق آب دریا ان‌شاءالله به ۱۴ متر افزایش می‌یابد و امکان تردد کشتی‌های قاره‌پیما ۵۰ هزار تنی فراهم می‌شود. - اخبار استانها -

سعید زرین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به تخلیه محموله کشتی 31 هزار تنی کالای اساسی در بندر بوشهر اظهار داشت: از سال گذشته که فاز نخست لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر آغاز شد عمق آب دریا به 11 متر رسید و امکان تردد کشتی‌های 30 هزار تنی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفته است گفت: این کشتی که محموله برنج آن در حال تخلیه و بزرگترین کشتی است که تاکنون در بندر بوشهر پهلو گرفته است.

وی، بیان کرد: از سال 1393 تا 1398 حتی کشتی‌هایی با ظرفیت 10 هزار تا 15 هزار تن کالای اساسی هم  وارد بندر بوشهر نمی‌شدند و با پیگیری‌های مستمر از سال 1398 شاهد تردد کشتی‌های با ظرفیت کالاهای اساسی با حجم 15 هزار تن به بالا هستیم.

زرین‌فر، با اشاره به اینکه تردد کشتی‌های با ظرفیت 30 هزار تن سبب رونق اقتصادی و تجاری بندر بوشهر شده است گفت: انبارهای بندر بوشهر که سال‌ها خالی بود با فعالیت این کشتی‌ها اکنون از کالاهای اساسی تکمیل شده است که به زیرساخت‌های توسعه تجارت استان بوشهر کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حمایت از فعالان اقتصادی و صاحبان کالاهای تجاری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تخلیه کشتی 31 هزار تنی برنج در بندر بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه است که روزانه تا 2 هزار 500 تن از محموله این کشتی با امکانات موجود بندر بوشهر با مشارکت دستگاه‌های ذیربط تخلیه می‌شود که برای صاحب کالا بسیار مهم است.

وی، با اشاره به وجود بهترین شرایط در بندر بوشهر برای تخلیه و بارگیری کالا گفت: این امکانات و زیرساخت‌ها، مشوقی برای فعالان اقتصادی و صاحبان کالاهای تجاری محسوب می‌شود.

آمادگی بندر بوشهر برای تخلیه کشتی های 45 هزار تنیپهلوگیری کشتی 31 هزار تنی برنج در بندر بوشهرظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 8 میلیون تن افزایش می‌یابد/ پهلوگیری کشتی 31 هزار تنی برنج

زرین‌فر از اجرا فاز دوم لایروبی کانال بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در فاز دوم طرح لایروبی بندر بوشهر عمق آب دریا ان‌شاءالله به 14 متر افزایش می‌یابد و امکان تردد کشتی‌های قاره‌پیما 50 هزار تنی فراهم می‌شود و منطقه آزاد بسیاری از این نوع فعالیت‌ها را دارای توجیه اقتصادی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی هر چه زودتر ضمن اجرا طرح مطالعاتی لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر تا عمق 14 متر، هر چه زودتر این مهم مصوب و عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امکان تردد کشتی کشتی 31 هزار تنی بندر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن

رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۴ مایل دریایی در شمال غرب المخای یمن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین گزارش داد که این کشتی دچار آسیب شده اما خدمه آن در سلامت کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود