Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام دانش آموزان در قالب طرح آدرس انجام می‌شود و تلاش شده تا دانش آموزان به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت هدایت شوند.

فرهاد اسماعیلی سه‌شنبه ۴ خرداد در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت نام دانش آموزان، گفت: در "میان پایه‌ها"، دانش آموزان خود به خود  ثبت نام هستند و نیازی به مراجعه به مدرسه نیست، فقط در پایه‌های اول، هفتم و دهم، باید ثبت‌نام انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح نحوه ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول، گفت: اولیا  دانش آموزان می‌توانند با ورود به سامانه "سیدا " و درگاه "پادا" ۵ مدرسه را  انتخاب می‌کنند که بنا بر آدرس محل سکونت یکی از این مدارس طبق بررسی ستاد به آنها اعلام می‌شود و پس از آن باید برای سنجش نوبت بگیرند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فارس ۵ سال است که فارغ از بحث کرونا ثبت نام‌ها را از طریق سامانه انجام می‌دهد، افزود: تلاش ما بر این است که حتی الامکان حضور به مدارس را کم کنیم و در این راستا نوبت دهی برای سنجش پایه های اول را از طریق مراجعه به سامانه https://madreseh.farsedu.ir/ انجام می‌دهیم.

او در خصوص ثبت نام پایه‌های ورودی هفتم و دهم گفت: در دروه متوسطه اول و دوم تنوع مدارس را شامل تیزهوشان، نمونه دولتی، هیات امنایی، شاهد و عادی را داریم که ۲۰ خرداد آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود، البته در  مدارس پایه هفتم نمونه نداریم و هیات امنایی است اما در پایه دهم نمونه داریم که قرار است ۱۸ تیرماه آزمون برگزار شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان در قالب طرح آدرس انجام می‌شود و تلاش شده تا دانش آموزان به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت هدایت شوند.

اسماعیلی با اعلام اینکه تخلف است که ثبت نام به مشارکت گره بخورد، گفت: دریافت در مدارس عادی تنها در صورت تمایل اولیا  و به خواست آن‌ها ،کمک‌های داوطلبانه اولیا در قالب مشارکت‌های مردمی دریافت می‌شود.

او افزود: اگر اولیا با تخلفی در خصوص دریافت شهریه در مدارس  طرح آدرس خود برخورد کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه http://shekayat.medu.ir/ مشکل را مطرح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر رعایت دستوررالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان در حوزه‌های امتحانات حضوری، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارای ۴ محور اصلی شامل داشتن ماسک، تهویه مناسب برای ورود و خروج هوا، فاصله گذاری ۲ متر از هر طرف در زمان امتحان  و بحث عدم تجمع در ورود وخروج دانش آموزان است.

اسماعیلی در خصوص نظارت بر برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم و با اشاره به اینکه ۵۲۰ حوزه امتحان نهایی داریم، عنوان کرد: برای این تعداد حوزه امتحانی  هزار بازرس در نظر گرفته شده که نظارت‌ها به صورت کاملا سرزده صورت می پذیرد و تاکنون به همت مدیران، معلمان و تمام کادر مدرسه مشکلی گزارش نشده است مگر در بحث تجمع در ورود و خروج دانش آموزان که مستلزم  رعایت بیشتر  است.

او با بیان اینکه سوالات مبتنی بر وضعیت قرمز کرونایی طراحی شده، گفت: در این راستا دفتر تالیف سازمان پژوهش بخشی از فصل‌ها را جزء حذفیات اعلام کرده و اگر  احیانا دانش آموزان به سوالی از قسمت‌های حذف شده برخوردند اصلا جای نگرانی نیست، چرا که سرگروه‌های آموزشی مسئول بررسی موارد این چنینی هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص جا به جایی دانش آموز از مدرسه غیردولتی به دولتی، گفت: باید ابتدا تسویه حساب در مدرسه غیردولتی انجام پذیرد و درصورت تکمیل نبودن کلاس میان پایه در مدرسه دولتی  که در طرح آدرس آمده ثبت نام انجام می‌شود. 

اسماعیلی افزود: شهریه مدارس غیردولتی طبق آیتم‌های خاص انجام می‌گیرد و مدارس غیردولتی باید شهریه مصوب را از کلاس‌های فوق برنامه تفکیک کنند. 

او بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را منوط به وضعیت کرونا و واکسیناسیون دانش آموزان دانست و افزود: اگر واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان تا قبل از مهر انجام پذیرد شاهد حضور پر شور دانش آموزان در مدارس خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: از آنجا که کیفیت آموزش مجازی یک سوم اموزش حضوری است لذا در نظر داریم کلاس‌های پیش نیازی در نظر بگیریم که کاستی‌های آموزش مجازی را پوشش دهد. 

اسماعیلی در خصوص نقل و انتقالات گفت: نقل و انتقال  معلمان به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و امسال  نقل و انتقال موقت را تمدید خواهیم کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: از آنجا که مدرسه مطلوب نزدیکترین مدرسه به محل سکونت است که دانش آموز بتواند به راحتی تردد کند و از لحاظ اقتصادی با بقیه دانش اموزان برابر و هم کفو باشد لذا از اولیا خواست حتی المقدور دانش آموزان را در مدراس طرح آدرس ثبت نام کنند.

رئیس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی اموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری هنوز مشخص نشده و فعلا بر اساس شهریه مصوب سال گذشته است

یزدان دشتیان گفت: اگر افراد در سامانه https://mosharekatha.ir/  در قسمت استعلام، نام مدرسه را وارد کنند شهریه مصوب به آنها نشان داده می‌شود و در صورت مواجه با تخلفی در این زمینه می‌توانند در همان سامانه قسمت شکایات موارد را اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ثبت نام مدارس آموزش و پرورش فارس کرونا همه باهم علیه کرونا مدیرکل آموزش و پرورش فارس ثبت نام دانش آموزان انجام می شود محل سکونت طرح آدرس پایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند

احمد محمودزاده با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه دریافت شده پس داده شود.

وی افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساتی است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیا و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده است که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند