Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدکریم پورمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: یکی از موارد مهم در به ثمر نشستن و سوددهی پرورش مرغ بومی انجام واکسیناسیون به موقع و مرتب طبق برنامه واکسیناسیون مرغ بومی است که از مهمترین آن ها انجام واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل است.

وی ادامه داد: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم در پرندگان می باشد که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، می تواند خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش از جمله نیمچه های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری واکسیناسیون می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عملیات واکسیناسیون مورد اشاره با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت از سویه غیر بیماری زا از تولیدات داخلی از اول اردیبهشت ماه  به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال  اجرا می باشد .

وی افزود: از جمله اهداف عمده این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش کانون های بیماری در این واحدها و به حداقل رساندن خسارت در طیور روستایی و کمک به معیشت روستاییان است.

پورمند گفت: در طول اجرای فاز واکسیناسیون نیوکاسل همکاری روستائیان و مسئولین روستاها و دهیاری ها با کارشناسان دامپزشکی برای دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار تعیین کننده است و از آنان درخواست نمود در تمامی مراحل با کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/3139

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان واکسیناسیون بهداشت طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند