Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش ۱۰ ساله دفتر بودجه کنگره آمریکا درباره هزینه‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای این کشور که روز دوشنبه منتشر شد، برنامه‌های آمریکا برای زرادخانه هسته‌ای خود تقریبا ۶۲۴ میلیارد دلار هزینه در عرض یک دهه آینده ایجاد خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام داشت: این دفتر برآورد می‌کند برنامه های مربوط به تسلیحات هسته‌ای آمریکا آن طور که در بودجه مربوط به سال مالی ۲۰۲۱ و اسناد پشتیبان آن توصیف شده، ۶۳۴ میلیارد دلار را در دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ هزینه ایجاد خواهد کرد که ۱۴۰ میلیارد دلار بیش از برآورد سال ۲۰۱۹ دفتر بودجه کنگره برای دوره ۲۰۱۹-۲۰۲۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا متحمل حدود دو سوم هزینه می‌شود و بزرگترین بخش آن قرار است صرف موشکهای بالستیک قاره‌پیما و زیردریایی‌های مسلح به موشک بالستیک شود. هزینه‌های مربوط به وزارت انرژی نیز عمدتا از بابت لابراتوارهای تسلیحات هسته‌ای و فعالیتهای مرتبط با آن است.

اگرچه برآورد هزینه مربوط به دوره ۱۰ ساله جدید ۲۸ درصد بیشتر از برآورد مربوط به دوره ده ساله قبلی یعنی ۲۰۱۹-۲۰۲۸ است، دفتر بودجه کنگره آمریکا اضافه کرد، حدود نیمی از این افزایش را می‌توان به این حقیقت نسبت داد که دوره جدید حالا شامل دو سال پرهزینه‌تر در ارتباط با برنامه‌های مدرنیزه سازی هسته‌ای است.

این گزارش به دنبال اقدام کنگره در قبال این مساله مطرح شده و اد مارکی و اد بلومنور، قانونگذاران آمریکایی روز پنجشنبه گذشته قانونی را اعلام کردند که هدفش مهار هزینه مربوط به نوسازی زرادخانه هسته‌ای این کشور است؛ اقدامی که باعث صرفه‌جویی ۷۳ میلیارد دلار در یک دهه آینده می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دفتر بودجه کنگره میلیارد دلار هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

کد خبر 6088998 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی