Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که فتح خرمشهر حیرت جهانیان و ناامیدی ابرقدرت‌ها را به همراه داشت، گفت: این امر نشان داد مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام، اعتماد به نفس و اتکا به نیروی الهی، جزو مولفه‌های پیروزی خرمشهر بود که موجب حیرت جهانیان شد.

رقیه صادق زاده  روز سه شنبه در مراسم طرح اندیشه ورز و نشست نخبگان با موضوع "زن و دفاع مقدس" جهت ارتقای سطح دانش و رفع شبهات، با اشاره به حماسه‌ی بزرگ آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام باید به نسل جوان منتقل و تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تاکید می‌کنند که جهانیان در فتح خرمشهر کارآمدی انقلاب، اسلام و ملت مومن ایران را مشاهده کردند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، قطعا حضور پرشور بانوان در پای صندوق‌های رای را خواهیم داشت تا اعتماد خود را به نظام و ولایت نشان دهیم.

احمد پورخردمند - استاد دانشگاه نیز در ادامه اظهار کرد: دفاع مقدس واقعه تاریخی بسیار مهمی بود که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد، شاید کم‌تر دوره‌ای را می‌توان یافت که در آن حکومتی به طور متوالی به مدت ۴۰ سال ادامه حیات دهد؛ لذا این موضوع در عصر فعلی، بزرگ‌ترین حادثه‌ی عصر بشر است، طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی بعثت دوم بود که این جمله، جمله ای عمیق است و بسیار جای بحث دارد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی پا به عرصه گذاشت که در منطقه و ایران گفتمان‌های زیاد و مختلفی مطرح بودند و گفتمان دینی نیز در میان گفتمان‌های مخالف و در حاشیه قرار داشت اما در دهه ۴۰ با آغاز مبارزه توسط امام راحل، گفتمان دینی به سایر گفتمان‌ها غلبه کرد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حادثه بود، گفت: انقلاب اسلامی روحی در کالبد جهانی بی روح بود و تنها انقلابی است که با ایدلوژی دین آمده است بنابراین این انقلاب دشمن هم خواهد داشت.

دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ریشه دار و عمیق است

پورخردمند با بیان این‌که دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ریشه دار و عمیق است، گفت: نمی‌شود سطح دشمنی نظام سلطه‌ی جهانی در ارتباط با جمهوری اسلامی را به موضوعات هسته ای تقلیل دهیم،  ریشه دشمنی آن ها با اساس، هویت و ماهیت جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی منافع ابر قدرت‌ها را به چالش کشانده است، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، روزنامه ای فرانسوی به نام لوموند، تیتر اول خود را با عنوان خدا در حال بازگشت است، زد. این جمله‌ی کنایه آمیز نشان می‌دهد بعد از ۴ قرن انسان همواره تشنه‌ی خداست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حاکمیت لیبرال که دوره‌ی تاریک اروپا بود امروزه با همه ی پیشرفت‌های علمی، هنوز ظلم و بی عدالتی، تجاوز و جنگ همچنان حاکم است، اگر انسان  در جایگاه خدا بشیند باید منتظر چنین وضعیتی نیز باشیم.

وی با بیان این‌که سنگ بنای غرب بعد از قرون وسطا بر مبنای انسان بدون خدا شد، گفت: بعد از ۴۰۰ سال حاکمیت، بشر غربی، تمام راه‌های نرفته را رفتند و سنگ بنای خود را بر مبنای انسان بدون خدا  قرار دادند در حالی که بشر ذاتا دین گراست.

وی ادامه داد: بشر بعد از مدتی خواست به هویت خود بازگردد، رهبران غربی به شدت از این موضوع نگران شدند بنابراین پیش دستی کرده و از آمدن خدا به عرصه‌ی زمین جلوگیری کردند اما باز نتوانستند؛ چرا که بشر تشنه‌ی خداست و بشر به سمت دین گرایی پیش می‌رود.

وی با بیان این‌که عرفان‌های نوظهور امروزی توسط رهبران غربی یکی از عوامل دین گریزی جوانان است، گفت: اکنون آموزش عرفان به صورت اینترنتی شده است، افراد با چند ساعت آموزش به صورت اینترتی عارف می‌شوند.

پورخردمند با تاکید بر این‌که اصل و اساس اسلام و تمامی آموزه‌های آن امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امروزه بهترین راه برای مبارزه با اسلام مبارزه غیر مستقیم است، به عنوان مثال در کتاب عرفان نوظهور غربی داستان هایی نوشته می شود که خودشکی، سکس، شراب و مواد مخدر در آن مطرح است و گسترش این عوامل به گونه‌ای بیان می‌شود که در آن‌ها رساندن بشر به خدا مطرح است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که جنگ تحمیلی آخرین تیر ترکش دشمن به کشورمان بود، گفت: ایران نه تنها با کشور عراق بلکه همزمان با 46 کشور برای حفظ منافع خود در جنگ بود، ۱۷ هزار از خاک کشور در اوایل جنگ اشغال شد.

وی ادامه داد: اگر نقشه‌ی ایران قبل از جنگ و بعد از جنگ را مقایسه کنیم از اندازه‌ی آن حتی یک وجب هم کم نشده است.

استاد دانشگاه با بیان این‌که نقطه‌ی اوج دفاع مقدس،  عملیات بیت المقدس بود، گفت: بعد از خروج بنی صدر احساس کردیم تازه در حال جنگ هستیم و انسجام بین مردم، نیروهای مسلح دولت و حکومت به وجود آمد و فضای جنگ در عملیات بیت المقدس تغییر یافت.

وی ادامه داد: امروزه دو خرمشهر داریم، خرمشهری با تابلوی نظامی و دیگری با تابلوی اقتصادی است، زمانی ۴۰ هزار نیروی پیاده،۳۰ گردان توپ خانه صحرایی و تانک‌های زیادی، دور تا دور خرمشهر را محاصره کرده بودند، آزاد سازی شش هزار خاک خرمشهر اولین ماموریت عملیات بود که بعد از ۱۸ ماه اشغال و محاصره آزادسازی شد.

وی بیان کرد: طبق فرموده‌ی امام راحل، منظور از آزاد سازی خرمشهر توسط خدا این است که رزمندگان نباید به خود مغرور باشند اگر به زور بازو بود  امکاناتی نبود، تیری که به سوی دشمن پرتاب می‌شد توسط خدا  به هدف زده می‌شد، بعد از عملیات بیت المقدس خرمشهر ماشین دشمن متوقف شد.

پورخردمند متذکر شد: بعد از هشت سال دفاع مقدس و بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ، هنوز از برکات جنگ استفاده می‌کنیم، اکنون به برکت دفاع مقدس، ۵۰۰ شهر جمهوری اسلامی ایران موشکی است.

وی با اشاره به نقش موثر زنان در دفاع مقدس، گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس اگر بیشتر از آقایان نبود قطعا کم‌تر نیز نبوده است.زمانی که پدران خانواده‌ها در جنگ از خاک ایران دفاع می‌کردند، بانوان به عنوان پدر و مادر برای فرزندان نقش آفرینی می‌کردند و مردان به امید بانوان به جنگ می‌رفتند و کودکان خود را به آن‌ها می سپردند.

شهادت 17 هزار زن  در دفاع مقدس

وی با اشاره به شهادت 17 هزار زن در دفاع مقدس، گفت: اگر 17 هزار زن شهیده جان خود را در راه کشور فدا نمی‌کردند اکنون ۱۷ هزار کیلومتر از خاک کشور توسط دشمن اشغال شده بود، برای آزادسازی هر کیلومتر از خاک کشور یک شهیده نثار کردیم.

وی با بیان این‌که انتخابات این دوره به دو دلیل، متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی است، گفت: کرونا به نوعی انتخابات را تحت تاثیر قرار می دهد اما دلیل دوم غیر طبیعی است، مشکلات اقتصادی باعث یاس و نامیدی مردم شده است، به عنوان مثال اکنون مدت زمان انتظار برای خرید یک واحد آپارتمان در کشور، ۱۲۵ سال شده است قطعا یاس و ناامیدی در مردم است.

این استاد دانشگاه افزود: زمانی که سخن از مشکلات اقتصادی می‌زنیم به مفهوم افزایش سن ازدواج، رکود، تورم، اختلاس کاهش سن فحشا و غیره است، اگر فقر از دری وارد شود قطعا ایمان از درب دیگری خارج می‌شود، امروزه اکثر طلاق‌ها ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی با تاکید بر این‌که رهبری خواستار مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه برای تشکیل دولتی با تفکر جوان هستند، گفت: دین ما بزرگ ترین جریان شناس است، اگر به انسان‌های ناشایست و ناکارآمد راه بازکنیم و به قدرت برسند قطعا انسان‌های شایسته در حاشیه باقی می‌مانند اگر ارزش‌ها عوض شوند، عوضی‌ها ارزش پیدا می‌کنند.

پورخردمند بیان کرد: برخی در ایام انتخاباتی مسائلی مطرح می‌کنند که مسائل پیش پا افتاده‌ی جامعه است.

وی تاکید کرد: حضور در انتخابات عرصه‌ی تجلی، قدرت و اراده ی ملی است فارغ از این که چه کسی قرار است به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه با شناخت کامل اصل انتخابات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاد دانشگاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد