Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت : از زمان شیوع کرونا تا کنون تعداد بازدید های بهداشتی در این جزیره افزایش چمشگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمدرضا رضانیا افزود : در اردیبهشت ماه سال جاری 3 هزار و 28 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام و وضعیت بهداشت عمومی اماکن و اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: از این تعداد یک هزار و 801 مورد بازدید از اماکن عمومی، 992 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 235 مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است.

دکتر رضانیا اظهار کرد : با استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل تعداد  812 مورد مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه عنوان کرد: در این مدت  157 مورد کلرسنجی، 31 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی،22 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 25 مورد بازدید از مدارس، 18 مورد نمونه برداری از نان،36 مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور 495 کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اردیبهشت 1400 توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

رضانیا تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته مقدار 925 کیلو گرم مواد غذایی و 126 کیلو گرم لوازم آرایشی و بهداشتی  فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی با اشاره به دریافت و بررسی 5 مورد گزارش مردمی بیان کرد: از مجموع تعداد بازدیدها 3 متخلف به دادگاه معرفی و 6 مورد منجر به تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی شد.

رضانیا در خصوص فعالیت های انجام شده در واحد بهداشت حرفه ای نیز گفت: در اردیبهشت سالجاری ضمن بازدید بازرسان بهداشت حرفه ای از 112 واحد صنفی، تذکرات لازم را به متصدیان متخلف دادند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطر نشان کرد: در راستای آموزش پیشگیری از حوادث و آسیب های شغلی بازرسان بهداشت حرفه ای به 997 نفر از شاغلین آموزش های لازم ارائه کردند.

 وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

رضانیا  از مردم خواست شکایات خود را در زمینه رعایت نکردن نکات بهداشتی در واحدهای صنفی را از طریق  شماره تلفن ۱۹۰ و شماره تلفن 44423311 اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کیش بازدید کرونا مورد بازدید مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟