Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@00:13:53 GMT

دیدار ظریف با الهام علی اف

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۰۶۷۳

دیدار ظریف با الهام علی اف

وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور آذربایجان امروز در باکو درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، پروژه‌های مشترک اقتصادی، تنش‌های مرزی اخیر بین آذربایجان و ارمنستان و اجرایی شدن ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه به رایزنی پرداختند. ناطقان:  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان دیشب (دوشنبه) وارد باکو شد، امروز (سه‌شنبه) با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در این دیدار طرفین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش و سطح مناسب روابط دو کشور در سال‌های اخیر، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور تاکید کردند.

آخرین تحولات روابط دوجانبه، پروژه‌های مشترک اقتصادی، مشارکت ایران در مین روبی و بازسازی مناطق آزاد شده، آخرین تحولات اجرای بیانیه آتش بس بین ارمنستان و آذربایجان و تنش‌های مرزی اخیر بین دو کشور، کریدورهای ارتباطی، ارتباطات ریلی بین ایران، آذربایجان و ارمنستان، اجرایی شدن ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه و سایر مسائل مورد علاقه دو طرف از محورهای گفت‌وگو و رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور آذربایجان در این دیدار بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سفر راهی ایروان می‌شود تا با مقامات ارمنستان هم دیدار و گفت‌وگو کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه)‌ در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر ظریف به این دو کشور خبر داده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۹) در چارچوب سفر به پنج کشور منطقه به باکو و ایروان سفر کرد.

گفتنی است چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحولات رخ داده در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و گفت: ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می‌کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع‌تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود.
منبع: فارس برچسب ها: دیدار ، ناطقان ، الهام علی اف ، تحولات ، تنش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دیدار ناطقان الهام علی اف تحولات تنش وزیر امور خارجه گفت وگو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران