Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@19:20:08 GMT

حفظ اصالت؛ لازمه ایجاد شهر دوستدار دانش

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۰۸۱

حفظ اصالت؛ لازمه ایجاد شهر دوستدار دانش

اوئسکا یکی از شهرهای اسپانیایی با بالاترین کیفیت زندگی به شمار می‌رود که در آن، تمام مردم از حقوقی برابر برای استفاده از امکانات و خدمات شهری برخوردار هستند؛ مقامات حفظ اصالت شهروندان را پایه و اساس زیست‌پذیری در آن فرض کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوئسکا از هویت تاریخی غنی برخوردار است و در لیست زیست‌پذیرترین شهرهای اسپانیا قرار دارد که مدیران آینده‌ای بسیار روشن‌تر از امروز نیز برای این شهر زیبا تصور کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، برنامه‌ریزان کلانشهر شمال شرقی اوئسکا در نظر دارند از طریق پیشرفت تکنولوژی، نوآوری و تحقیق، شهری دوستدار دانش به وجود آورند و این گونه به توسعه هر چه بیشتر آن کمک کنند. البته این افراد، حفظ اصالت شهروندان را لازمه رسیدن به زیست‌پذیری هر چه بیشتر اوئسکا دانسته و ادعا کرده‌اند از هیچ تلاشی برای یادآوری تاریخ شهر و آئین قدیمی به نسل جدید، دریغ نخواهند کرد.

علاوه بر این، طراحی شهر به گونه‌ای صورت گرفته که ناخودآگاه ساکنان را به استفاده بهینه از فضاهای عمومی ترغیب می‌کند که همین امر به سهم خود، نشاط شهروندی را در آن به ارمغان آورده است. در واقع، اوئسکا یکی از شهرهای اسپانیایی با بیشترین فضای سبز به حساب می‌آید که در هر نقطه از آن، پوشش گیاهی هر چند کوچکی برای استراحت و تنفس هوای پاک شهروندان وجود دارد.

البته شیوع بیماری کووید -۱۹ در این شهر نیز، همچون سایر نقاط دنیا پیامدهای منفی زیادی به جای گذاشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش رغبت مردم به استفاده از فضاهای عمومی اشاره کرد. البته سایر جنبه‌های اجتماعی نیز از اثرات کرونا جان سالم به در نبرده، با این حال، مقامات بی‌وقفه تلاش کرده‌اند بر مشکلات به وجود آمده در مناطق مختلف شهر غلبه کنند. در واقع، اعضا شورای شهر اوئسکا نوآوری‌های زیادی را به کار گرفته‌اند تا تأثیرات قرنطینه‌های اعمال شده بر زندگی مردم را به حداقل برسانند و خدمات را تا حد اعلی برای مردم فراهم آورند که البته در این مسیر نیز بسیار موفق عمل کرده و توانستند اقتصاد شهر را تا حد زیادی، به خصوص در زمینه کسب و کارهای کوچک نجات دهند.

در حال حاضر، مقامات شهر با غلبه بر دوران استرس‌زای کرونا، در تلاشند در مسیر جدید، یعنی بهبودی اقتصادی پساکرونایی گام بردارند که از نظر آن‌ها، ایجاد مشاغل جدید می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به هدفشان یاری کند. علاوه بر این، در پی آغاز پروژه‌های جدید نظیر احداث مرکزی برای خدمات اینترنتی آمازون و همچنین بازگشایی یک پادگان نظامی قدیمی پیش‌بینی می‌شود که وضعیت اقتصادی اوئسکا بسیار بهتر از قبل باشد.

جالب است بدانید که شهردار منطقه زیست‌پذیر اسپانیایی اخیراً از آغاز تحولات جدید در مرکز شهر خبر داده که طی آن قرار است تعداد هزار و ۳۰۰ خانه جدید در یکی از محله‌های متروکه مرکزی شهر احداث شود و شوری دوباره در آن به وجود آورد. در این پروژه، بیش از هشت هکتار فضای متروکه و بدون استفاده در قلب شهر را خانه‌هایی مدرن برای شهروندان فرا خواهد گرفت که تحویل آن‌ها بر اساس اولویت نیاز مالی صورت خواهد گرفت.

البته تحولات شهری تنها به این اقدامات محدود نخواهد شد بلکه تغییرات بیشتری در زمینه ساخت و ساز، بهبود محیط زیست، اجرای پروژه‌های متعدد دیجیتالی و اقدامات نوآورانه برای کارآفرینی در آینده نزدیک بر شهر تحمیل خواهد شد. شهردار لازمه عملی شدن تمام این اقدامات را حفظ اصالت و پیشینه تاریخی شهر دانسته و از مردم خواسته تاریخچه ارزشمند شهر را برای نسل جدیدی یادآوری کرده تا آنان را برای یاری هرچه بیشتر مقامات در رسیدن به شهری جذاب در آینده ترغیب کنند. پوشش سبز گیاهی اوئسکا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های شهر به حساب می‌آید که در رسیدن به اهداف توسعه پایدار می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

کد خبر 496079

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوئسکا اسپانیا شهرهای جهان اسپانيا طراحی شهری فضاي سبز فضای سبز شهری شهر دوستدار دانش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حفظ اصالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است