Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:46:06 GMT

بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۴۴۴

بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان اجرا شده است

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات لرستان گفت: بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است.

نبی اله شمسی فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۴۰۶ کیلومتر فیبرنوری در بخش‌های شهری، روستایی و بین‌شهری استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این سرانه عدد کمی است و در چهار شهرستان سراب دوره، کوهدشت، رومشکان و پلدختر فاقد این زیرساخت برای مخابرات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی‌فر افزود: الان در این چهار شهرستان مستأجر شرکت زیرساخت هستیم و دو فیبر نوری از آنها اجاره کرده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: در این مناطق سرانه ما نزدیک به صفر است و با برنامه‌هایی که به‌صورت مشترک با اداره‌کل فناوری به پیش می‌بریم این مشکل را به‌زودی در کل استان حل خواهیم کرد.

شمسی فر با اشاره به پروژه‌های در دست‌ساخت، اضافه کرد: ۱۵۰ کیلومتر سال گذشته به استان ابلاغ شد از این ۱۵۰ کیلومتر ۳۵ کیلومتر آن بین شهر نورآباد تا هفت چشمه بود که کامل اجرا شد.

وی بیان کرد: ۱۱۵ کیلومتر باقی‌مانده از این فاز بین خرم‌آباد به پلدختر از مسیر دهلیج بوده که در چهار قطعه تعریف شده قطعه دو و چهار آن کامل شده و قطعه سه و یک پروژه به خاطر تلاقی بیش از حد آن با خطوط لوله نفت و آزادراه متوقف ماند که هم با آزادراه و شرکت خطوط نفت استان به توافق رسیده‌ایم و مجوزها صادر شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: در قطعه سه که بین دهلیج به خوشاب بود مشکلاتی به وجود آمده که در حال توافق یا فسق قرارداد با پیمانکار هستیم.

شمسی فر عنوان کرد: درصددیم بتوانیم با همین پیمانکار یا پیمانکار جدیدی به‌سرعت پروژه را در قطعه سه به اتمام برسانیم؛ قطعه یک را نیز با آزادراه توافق کرده و امیدواریم ظرف ماه‌های آینده این قطعه را به پایان برسانیم.

وی اظهار کرد: اگر قطعه یک را بتوانیم به‌زودی به اتمام برسانیم مسیر زیر بار خواهد رفت و ما کل پروژه ۱۱۵ کیلومتر را نیز به اتمام خواهیم رساند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: پروژه دیگر، فیبرنوری ویسیان به معمولان و پلدختر است که به قرارگاه خاتم واگذار و قرارداد آن منعقد شده؛ چند هفته گذشته مسیر هم توسط قرارگاه خاتم بازدید شده و صورت‌جلسه و تحویل شده امیدواریم ظرف همین روزها و هفته‌ها تجهیز کارگاه و شروع به عملیات اجرایی کند.

شمسی فر خاطرنشان کرد: پروژه اتصال فیبرنوری خرم‌آباد و کوهدشت که قبلاً تا پل کشکان رفته بود از پل کشکان تا کوهدشت به قرارگاه خاتم واگذار شده است مشابه همین معمولان به ویسیان و پلدختر تحویل شده و امیدواریم آن هم باز همزمان با همین پروژه تجهیز کارگاه و شروع به کار کنند که این مسیر تا کوهدشت برود تا بتوانیم مسیر فیبر استانی را تا کوهدشت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قطعه ابتدا و انتهای آزادراه هم اخیراً با هماهنگی وزارت ارتباطات و اداره‌کل فناوری به این مجموعه اضافه شده و قرار است ما کل این مسیر را با همکاری آزادراه ادامه دهیم.

این مسئول گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ و اواسط ۱۴۰۱ با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه استان افزایش خواهند یافت و شهرستان‌های چهارگانه را از این مشکلات فیبرنوری تک مسیره رهایی خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فيبرنوري ایسنا معمولان شرکت نفت شهر پلدختر وزارت ارتباطات لرستان مخابرات فیبر نوری پلدختر مدیر مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

علیرضا ملکی‌جهان در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید چندین برابر سال‌های گذشته فعالیت کنیم و در این زمینه سعی می‌کنیم حداقل ۹۰ درصد تعهدات پروژه که پوشش یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تا پایان سال ۱۴۰۳ است را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ارتباطات امروزه نقش اساسی در کسب و کارها دارد و تمامی امکانات از طریق اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و «آی او تی» است و در این زمینه شهرداران برای ورود به دولت هوشمند و الکترونیک در پروژه فیبر نوری کمک کنند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷۰ کیلومتر در سطح خوزستان حفاری صوت گرفته است و پوشش فعلی ۱۵۰ هزار خانوار است که حداقل تا پایان سال به ۷۰۰ هزار خانوار می‌رسد.

ملکی جهان با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، فیبر نوری منازل و کسب و کارها است، گفت: به این منظور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار کشور از پوشش فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر اقدامات زیرساختی موردنیاز در شهرستان‌های آبادان، اهواز، کارون، خرمشهر و دزفول آغاز و مقرر شده تا قبل از پایان سال در اکثر شهرستان‌های تابعه استان این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ملکی جهان در زمینه موارد مطرح‌شده در بحث تشعشعات دکل‌های مخابراتی، فرکانس‌های غیرمجاز رادیویی، کیفیت سرویس اینترنت برای مشترکین نهایی، سرقت کابل‌ها و تجهیزات پسیو مخابراتی و ... گفت: از نظر سلامت و زیست محیطی با توجه به رعایت استانداردهای دکل‌های BTS توسط اپراتورها هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان