Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:15:18 GMT

۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۵۳۸

۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شده است، گفت: در سال گذشته و امسال در هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در یک سال ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،«سعید نمکی» در جلسه ستاد کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: ملت ایران تجربیات بسیار خوبی را در زمینه مدیریت بیماری کرونا به دست آورده است به گونه‌ای که بسیاری از کشورها خواستار استفاده از تجربیات ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ما در اوج فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مبارزه کردیم و به توسعه ادامه دادیم، افزود: امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت‌وساز در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت در ایران بود.

 

نمکی از اضافه شدن ۳ هزار تخت آی. سی. یو به ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو کشور در ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که تا پیش از این فقط هفت هزار و ۵۰۰ تخت آی. سی. یو در کشور وجود داشت، ضمن اینکه به لطف خداوند و با همت همگانی هیچ بیمار غیر کرونایی در ایران بدون تخت آی. سی.یو نماند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد، افزود: در سال گذشته و امسال در هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در یک سال ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

 

نمکی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در یک سال در کشور، تصریح کرد: این امر در تاریخ مملکت بی‌نظیر است و ناشی از لطف پروردگار و مقاومت ملت ایران است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ایلام راضی نیستم، گفت: حتماً باید تا ۶۰ روز آینده بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تکمیل و بیمار وارد بیمارستان شود.

 

نمکی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از هیچ تلاش برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان دریغ نخواهد کرد، مسئولان استانی برای تکمیل زیرساخت‌های این بیمارستان مثل راه دسترسی، آب و برق تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر ملکشاهی نیز تا پایان دولت نیز باید تکمیل شود، گفت: با اشاره به اینکه پروژه مرکز رادیوتراپی در مرکز استان از همین امروز در استان باید شروع شود، گفت: به محض تعیین محل این مرکز، بلافاصله دستگاه رادیوتراپی وارد استان می‌شود.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین ۲ دستگاه سی تی اسکن دیگر به شهرهای ایلام اختصاص پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون درمان وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت ظرفیت تخت کشور اضافه شد وزیر بهداشت هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه