Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم است چرا که جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین بار در زندگی خود تجربه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بی‌شک حضور رأی اولی‌ها در انتخابات می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابت مؤثر باشند، نوجوانانی که برای نخستین بار می‌خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت حداکثری نوجوانان رأی اولی و جوانان در این آوردگاه مهم و حیاتی و سرنوشت‌ساز علاوه بر افزایش شور و نشاط انتخابات بیان کننده این امر مهم است که جوانان این دیار ادامه‌ دهنده راه و مسیر نوجوانان و جوانان دوران انقلاب و پس از آن هشت سال دفاع مقدس هستند و اگر آن‌ها دیروز در میدان نبرد سخت برابر دشمنان مردانه ایستادند، امروز این نوجوانان نیز در میدان جنگی دیگر دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید می‌کنند.

با توجه به اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش‌رو داریم، حضور رأی اولی‌ها در این انتخابات، صحنه‌های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش خواهد گذاشت.

افزایش شور انتخاباتی با حضور رأی اولی‌ها

حبیب‌الله خجسته‌پور رئیس ستاد انتخابات استان سمنان حضور رأی اولی‌ها را در انتخابات مایه افزایش شور و نشاط انتخاباتی دانست و گفت: شرکت در انتخابات تکلیف و حق است.

وی با بیان اینکه آحاد مردم باید در حماسه ملی انتخابات حضوری فعال و پرشور داشته باشند گفت: باید از تمام ظرفیت‌های برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان آموزش و پرورش را یکی از ظرفیت‌های مهم برای تأمین امکانات و نیروی انسانی برگزاری انتخابات دانست و گفت: از ظرفیت معلمان در هیئت‌های اجرایی انتخابات و به عنوان نماینده فرماندار در شعبه‌های اخذ رأی استفاده می‌شود.

خجسته‌پور تأکید کرد: دانش آموزان و معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با حضور در انتخابات و پای اخذ رأی، شور و نشاط سیاسی ویژه‌ای برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات تکلیفی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود گفت: دشمنان ایران اسلامی در قالب جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و نرم درصدد ضربه زدن به کشور هستند و به اشکال مختلف سعی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دارند.

آغاز به‌کار جشنواره انتخاباتی رأی اولی‌ها با عنوان "ایران مقتدر"

اسحاق اکبری رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از راه‌اندازی جشنواره انتخاباتی رأی اولی‌ها با عنوان "ایران مقتدر" در استان سمنان به‌مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ویژه تمامی اعضای سازمان دانش‌آموزی به‌ ویژه رأی اولی‌های استان خبر داد.

وی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش شور حضور، مناظره دانش‌آموزی و همچنین بخش ویژه تولیدات رسانه‌ای شامل خبر، گزارش و مصاحبه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان افزایش آگاهی‌های دانش‌آموزان رأی اولی به همراه مشارکت حداکثری، فعالانه و آگاهانه در انتخابات 1400 با ارسال آثار فرهنگی و ادبی مرتبط با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره انتخاباتی در استان سمنان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در کنار دیگر آثار ارسالی فرهنگی هنری، کلیپ مصاحبه‌ای را با اعضای خانواده خود تحت عنوان «من در انتخابات شرکت می‌کنم چون...» تهیه و به دبیرخانه پویش ایران مقتدر در سازمان دانش‌آموزی استان سمنان توسط آدرس مجازی panasemnan98@ در شبکه شاد ارسال کنند.

اعلام جزییات بسته اینترنت انتخاباتی مشترکان همراه اولبرخورد قاطع و بدون تعارف پلیس با مخلان نظم و امنیت در ایام انتخاباتربیعی: مشارکت حداقلی در انتخابات به نفع هیچ کس نیست

به گزارش تسنیم 778 شعبه اخذ رأی از سوی فرمانداری و ستادهای هیئت اجرایی انتخابات شهرستان‌های مختلف استان سمنان در نظر گرفته شده که از این تعداد 646 شعبه ثابت و 132 شعبه سیار است.

7.1 درصد شعبه اخذ رأی مناطق شهری و 1.4 درصد شعبه اخذ رأی مناطق روستایی استان سمنان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یافته است.

در انتخابات 28 خرداد امسال 482 شعبه اخذ رأی در مناطق شهری و 296 شعبه اخذ رأی در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری سازمان دانش آموزی حضور رأی اولی ها شعبه اخذ رأی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شامگاه سه شنبه در شورای اطلاع رسانی استان با گرامی داشت روز جهانی کارگر و معلم بیان داشت: دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف برگزار می شود و تعداد کل شعب در این مرحله ۲۸۷ شعبه است که در دو شهرستان درمیان و خوسف از نظر تعداد شعب نسبت به دوره اول انتخابات تغییری نداشته ایم.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف داریم و در شهرستان بیرجند نسبت به مرحله اول انتخابات، دو شعبه سیار به تعداد شعب دوره اول انتخابات مجلس اضافه شده است.

به گفته طالبی برای اینکه انتخابات سالم و امنی را برگزار کنیم، جلسات ستاد انتخابات استان به طور منظم برگزار و موضوع های مورد نظر بررسی و در هیئت تبلیغات انتخابات هم جلساتی برگزار شده و مکان های برای تبلیغات نامزدها مشخص شده است.

وی تصریح کرد: صدا و سبما هم مستند ۲۰ دقیقه ای و مناظرت را در حال ضبط دارد و کار قرعه کشی برنامه ها نامزدها از صدا و سیما هم انجام شده و آموزش های لازم برای همه اعضای شعب در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: به اندازه کافی تعرفه انتخابات سفارش داده شده و برنامه زمانبندی از سوی وزارت کشور در این زمینه ابلاغ شده که بر این اساس در استان عمل می کنیم.

معاون استاندار از توجیه دستگاه های خدمات رسان در خصوص انتخابات خبر داد و گفت: جلسات توجیهی نامزدها و مسئولان ستادهای آنها با حضور مسئولان مربوط در فرمانداری بیرجند برگزار شد.

طالبی ادامه داد: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات همه تجهیزات و امکانات مورد نیاز پیش بینی و آمادگی صد در صدی در این خصوص را داریم.

وی با اشاره به سختی کار اخذ رای با توجه به سرمای هوا در مرحله اول انتخابات تصربح کرد: در یکی از شعب قاینات پنج کیلومتر عوامل شعبه سیار، صندوق اخد رای را برای گرفتن اهالی روستاها حمل کرده اند و گروه های جهادی هم به حضور سالمندان در انتخابات کمک خوبی کردند.

وی متذکر شد: همه افرادی که در شعب انتخابات به عنوان عوامل بدگزاری آن حضور دارند، باید در انتخابات بی طرف باشند در غیر این صورت مجرم شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به آیات و روایات از خداوند به عنوان اولین معلم و حضرت رسول (ص) به عنوان دومین معلم یاد کرد و افزود: پیامبر (ص) شرط آزادی اسرا را با سواد کردن تعدادی از مسلمانان قرار داد که این موضوع نشانگر اهمیت آموختن علم و دانش است.

وی با بیان اینکه هر چند وضعیت آموزش و پرورش کشور مناسب نیست، ادامه داد: اقدامات مناسب بسیاری در دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش در عرصه های مختلف انجام شده که باید واقعیت ها در این زمینه در هفته معلم به خوبی توسط رسانه ها منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های برای هفته گرامی داشت مقام معلم در استان پیش بینی شده، از رسانه ها خواست همکاری لازم را برای انعکاس این برنامه ها انجام دهند..

طالبی بیان داشت: کار و کار وکارگر در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و پیامبر اسلام (ص) فرمودند: من بر دستان پینه بسته کارکر بوسه می زنم.

کد خبر 6093699

دیگر خبرها

  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود