Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:00:28 GMT

سوءاستفاده از عنوان ناجا برای کلاهبرداری اینترنتی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۶۳۷

سوءاستفاده از عنوان ناجا برای کلاهبرداری اینترنتی

حسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان شاهرود مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در وب‌سایت دیوار، پرونده اولیه تشکیل و کارشناسان پلیس فتا شهرستان شاهرود تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا شهرستان شاهرود مشخص شد متهم برای جلب اعتماد شهروندان خود را پلیس معرفی کرده و از این طریق با ثبت آگهی جعلی تحت عنوان اجاره منزل اقدام به کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه‌شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم که خود را مأمور ناجا معرفی کرده بود در یک اقدام پلیسی طی هماهنگی با مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شد.

صادقی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری گردیده به جرم خود اعتراف و بیان کرد با درج آگهی‌های جعلی در فروشگاه‌های آنلاین و معرفی خود به‌عنوان مأمور نیروی انتظامی، اقدام به جلب اعتماد کاربران می‌کردم و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.

وی با بیان اینکه متهم دارای سابقه متعدد قضایی است، گفت: این مأمورنما چندین مرحله با عناوین مختلف مانند اجاره منزل، فروش لباس، فروش برنج و غیره اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان به هم‌وطنان هشدار داد که هرگونه جعل و یا سوءاستفاده از عناوین‌های دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

صادقی با بیان این مطلب که یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری در سایت‌های درج آگهی، پرداخت بیعانه است، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مجرمین بعد از جلب اعتماد متقاضیان درخواست بیعانه برای کالا می‌کنند و بعد از دریافت از ارسال کالا خودداری کرده و دیگر پاسخگو نخواهند بود لذا شهروندان حتماً پس از رؤیت و دریافت کالا وجه را پرداخت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا ناجا استان سمنان فضای مجازی رئیس پلیس فتای استان سمنان حسین صادقی کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش که اقدام به تیراندازی طی درگیری در فرحزاد تهران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: مأموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟