Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان طرح خدمات مرجع مجازی با هدف تامین نیازهای پژوهشی و دسترسی به پایگاه های اطلاعات علمی و پژوهشی در کتابخانه‌های استان کرمان راه اندازی شد.

 به گزارش ایسنا، خدمت نوین مرجع مجازی و دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی با هدف تسهیل دسترسی مراجعه‌کنندگان و پژوهشگران جهت تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان کرمان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تأمین نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی دانشجویان و محققان از یک سو و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی و از طرفی تعطیلی دانشگاه ها به دلیل شیوع کرونا و نیاز محققان به منابع اطلاعات علمی، امکان دسترسی به بیش از 1800 منبع الکترونیکی، پایگاه اطلاعاتی، مقالات فارسی و لاتین استانداردهای علمی و صنعتی، پایان نامه و گزارش در 125 میلیون رکورد در موضوعات تخصصی و عمومی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی استان کرمان فراهم کرده است.

سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به عنوان خدمتی نوین به جامعه دانشگاهی، محققان و پژوهشگران ارائه می شود.

در فاز اول این امکان در ۱۰ درصد کتابخانه های استان شامل کتابخانه های عمومی شهید دستغیب بافت، شهید مدنی جیرفت، کتابخانه مرکزی بم، کتابخانه سیدجواد افصح هجری رفسنجان، علامه امینی زرند، شهید مطهری سیرجان، حضرت ولیعصر(عج) شهربابک، کتابخانه های مرکزی و مسجد جامع کرمان و کتابخانه شهید اول کوهبنان فراهم شده است که کاربران می توانند از طریق تماس تلفنی با کتابخانه های مذکور یا پست الکترونیک این کتابخانه ها درخواست خود را ارسال و پاسخ را از طریق پست الکترونیک دریافت کنند.

پاسخگویی به انواع پرسش‌های اطلاعاتی درباره کتاب، کتابخانه، کتابخوانی، منابع پژوهشی و پایگاه‌های اطلاعاتی، پاسخ به پرسش‌های پژوهشی، شیوه‌های نگارش علمی مقاله و پایان نامه، نیازسنجی و ارائه خدمات گزینشی اطلاعات بر اساس گروه‌های سنی، رشته تحصیلی و نیاز شغلی از دیگر خدماتی است که در میز مرجع مجازی به علاقه مندان ارائه می‌شود.

افراد برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی کتابخانه خدمات الکترونیکی پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه های عمومی پایگاه های اطلاعات استان کرمان مرجع مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی