خشکشویی پتو و لباسهایی که حتماً باید به خشکشویی سپرد؟
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۱۹۴۰
. اکثر افراد ترجیح میدهند لباسهایی تمیز، بدون هیچ لکه و کثیفی، بپوشند. خشکشویی لباسها یا شستن و اتو زدن جدا از تمیز نگهداشتن آنها، به حفظ سلامت الیاف پارچه نیز کمک میکند؛ البته شستشوی لباسها باید به روش درستی انجام گیرد و همچنین برای پاک کردن لکههای به وجود آمده روی لباس، ضروری است که روشهای متفاوتی بکار گرفته شود تا به لباس صدمه وارد نشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
البته توجه نمایید که خشکشویی تنها مختص لباسها نیست و برای خشکشویی پتو دونفره، یک نفره و انواع پرده و روفرشی میتوانید به خشکشوییهای معتبر رجوع کنید. در این مقاله تصمیم داریم به بررسی لباسهایی که حتماً باید به خشکشویی بسپارید، بپردازیم.
لباسهایی که حتماً باید به خشکشویی سپرده شوند!
تمامی لباسهایی که در برچسب راهنمای آنها خشکشویی کردن توصیه شده باید به خشکشویی سپرده شوند. لباسهایی مانند:
لباسهای رنگی که هنگام شستشو رنگ پس میدهند
لباسهای گلدوزی یا ملیلهدوزی شده
لباسهای مجلسی
لباسهای با پارچه ابریشم
لباسهای حریر
لباسهای مخمل
لباسهای کتان
لباسهای چرم
کت و شلوار
لباس عروس
پتو
پرده
روفرشی
شستشوی پتو
شستشوی پتو و خشکشویی پتو به این دلیل اهمیت دارد که هرروز استفاده میشود و تماس مستقیم با بدن افراد دارد. در زمستان و حتی در تابستانها زیر کولر، پتو و لحاف به آرامش و لذت از خوابی آرام و سنگین کمک میکند. اما یک پتوی کثیف، پتویی که مدتی است شسته نشده است، پتویی که توسط شخص دیگری استفاده شده، لحافی که توسط مقداری مایع یا نوشیدنی کثیف یا کل شده است میتواند تجربهی خواب آرام ما را به کابوسی تلخ تبدیل کند. رختخواب با ملحفههای تمیز و با پتو یا لحافی پاکیزه و خوشبو، یکی از مهمترین بخشهای خانهی ما و یکی از مهمترین محلهایی است که همیشه به آن توجه کردهایم. شستشوی لحاف و پتو یکی از کارهای همیشگی افراد در برنامهی نظافت خانه است. هرچند که شستشوی پتو و لباس کار بسیار مهم و دلچسبی است اما یکی از کارهای سخت و پرزحمت در خانهداری به شمار میرود که معمولاً همه از آن فراری هستند، چرا که ماشینهای لباسشویی خانگی یا با شستشوی لحاف و پتوهای سنگین خراب میشوند یا به خاطر تراکم مخزن آنها هرگز از شستشوی و پاکیزگی پتو اطمینان نداریم. از این گذشته برای کسانی که اعتقادات شرعی دارند، شستشو و آبکشی شرعی لحاف و پتو میتواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد. بنابراین بهترین راه برای شستشوی پتو، سپردن آن به خشکشوییهای معتبر است.
برای افزایش عمر لباس به چه نکاتی توجه کنیم؟
امروزه بیشتر لباسها به همراه خود راهنمای چگونگی شستشو دارند که نحوه نگهداری و شستشوی لباس را توضیح میدهد؛ اما برای شستشو بیشتر لباسها، نکاتی به شکل عمومی وجود دارد که رعایت آنها برای سالم ماندن لباس ضروری است تا ظاهر و اندازه لباس پس از چند بار شستشو حفظ شود.
به راهنمای شستشو لباس توجه کنید! این اولین گام برای شستن لباس است.
لباسهای متفاوت به لحاظ جنس پارچه و لکههای متفاوت روی آنها، نباید باهم شسته شوند.
شستشو لباسهای تیره رنگ را با لباسهای رنگی و روشن، انجام ندهید.
اگر شستشو لباس را با دست انجام میدهید، دقت کنید که هرچه دمای آب کمتر باشد، آسیب کمتری به لباس میرسد.
از مواد شوینده ملایم و استاندارد برای شستشو لباس استفاده کنید.
اگر روی لباس لکهای وجود دارد، قبل از شستشو با ماشین لباسشویی، ابتدا اقدام به از بین بردن لکه کنید.
شستشو لباسی که در راهنمای شستشو آن فقط خشکشویی کردن ذکرشده را حتماً به خشکشویی بسپارید.
شستشوی لباس خود را به خشکشوییهای معتبر بسپارید!
شستشو لباس یک امر تخصصی است که به زمان، دقت و دانش نیاز دارد و اگر لباسها با روش صحیح شسته نشوند، آسیب میبینند. تمیزی لباسهایی که باید خشکشویی شوند را به خشکشوییهای معتبر بسپارید تا عمر لباس خود را تضمین کنید. با سپردن لباسهای خود به خشکشوییهای آنلاین میتوانید در وقت و هزینه خود صرفهجویی نمایید.
برای مشاهده قیمت خشکشویی 1400 و شستشوی لباسهای خود میتوانید به سایت خشکشویی آنلاین دیجی واش مراجعه نمایید.
منبع: فارس
کلیدواژه: لباس شستشو خشکشویی پتو خشکشویی باید به خشکشویی لباس هایی شستشوی پتو شستشو لباس لباس ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیدهاند؟
اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیدهاند. به این بهانه چند نکته را میتوان طرح کرد:
۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیتالله خامنهای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهههاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه اینکه به جای عبا لباس نظامی پوشیدهاند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمیشود. همچنین میدانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.
۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟
۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت میکنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیدهاند؟ آیا تصور نمیکنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیتالله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.
۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمیکنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم میکند؟
۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانمهای چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانمها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.
۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر میکردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمدهاند و لباس نظامی پوشیدهاند!