Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری تهران ملزم شد ظرف مدت ٢ ماه طرح تفصیلی منطقه ١٢ را تکمیل کند.

 به گزارش ایسنا، در دویست و نودو هفتمین جلسه شورای شهر تهران ادامه بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران را در دستور کار اعضای شورای شهر قرار داشت که در همین رابطه زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد کاهش فرصت شش ماهه به شهرداری برای ارائه لایحه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران به دو ماه را مطرح کرد و گفت: با توجه به بحث‌هایی که در حوزه شهرسازی انجام گرفته است و ظاهرا خود این موضوع در حوزه شهرسازی کار شده و عمده مطلب آماده است و با توجه به اینکه شورای پنجم می‌خواهد در این دوره به ثمر نشیند و عملیاتی شود، پیشنهاد شد تا مدت شش ماه به دو ماه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در معاونت شهرسازی تلاش شود تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود چرا که اعلام شده عمده طرح آماده است و اگر تمام تلاش بر این باشد که در این دوره شورا به ثمر برسد می‌تواند برگ زرینی بر تلاش‌های شورای پنجم باشد. 

در ادامه این جلسه عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران درباره این پیشنهاد گفت: فرآیند انتخاب مشاور در شهرداری به تنهایی شش ماه زمان می‌برد. علاوه بر مشاور اصلی تعداد دفاتر نوسازی محله نیز در حصار ناصری و تسریع برداشت میدانی مشکلات احصا شده نیز در مرحله شناخت و ارزیابی دقیق‌تر و میدانی‌تر عمل کنند که قرار است ۱۲ دفتر نوسازی محله نیز همکاری کنند. 

وی افزود: مرحله شناخت این کار انجام شده است و قرارداد کار یک‌ساله است که شش ماه از آن گذشته و امیدوارم در شش ماه آینده پروژه تمام شود. پروسه تصویب طرح در کمیسیون ماده ۵ نیز زمانبر است و شرایط اصلاح در اقدامات شهرسازی آنقدر پیچیده است و فرایندها طولانی است که امور بدیهی نیز در زمان طولانی به انجام می‌رسد. 

گلپایگانی ادامه داد: با توجه به ضرورت توجه به محدوده بافت مرکزی تهران ضرورت تهیه طرح ویژه به منظور توسعه طی مدت شش ماه تصویب شده است. اگر منظور از لایحه چارچوب کلی طرح باشد یک موضوع است و در مجموع لایحه طرح تفصیلی در طی دو ماه غیر ممکن است. 

نهایتا اعضای شورای شهر تهران شهرداری را ملزم کردند که طی مدت دو ماه لایحه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران را ارائه دهد. 

در ادامه احمد مسجدجامعی پیشنهاد طراحی زندگی شبانه متناسب با کارکردهای بازار و حذف نقاط آسیب زای اجتماعی را مطرح کرد و گفت: این منطقه روزها با نشاط است اما زندگی شبانه وجود ندارد. در حالی که قبلاً بازار یک مجموعه تجاری، فرهنگی و اقتصادی بود و در آن زندگی جریان داشت و مهمترین مساله ما این است که حیات اجتماعی که بخشی از آن حیات شبانه است را به این منطقه باز گردانیم. 

گلپایگانی معاون شهردار تهران در واکنش به این پیشنهاد گفت: این طرح تفصیلی درباره تراکم، کاربری و شبکه دسترسی طراحی شده و قرار است تنها ظرف دو ماه کامل شود، باید چارچوبی داشته باشد و سوالم این است که ظرف دو ماه می‌شود این پیشنهاد را اجرایی کرد؟ 

در ادامه جلسه سالاری در تایید سخنان گلپایگانی گفت: اینها می‌تواند جزو پیوست‌های مطالعاتی باشد و البته شهردار با پیاده راه محوری بستر زندگی شبانه را فراهم کرده است و این طرح تفصیلی هم بر مبنای این نگاه نوشته شده است. 

به گزارش ایسنا این پیشنهاد با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید. 

همچنین مسجدجامعی پیشنهاد دیگری مبنی بر کاهش اتکا به منابع مالی دولتی و افزایش مشارکت بازاریان در مرمت و احیای منطقه را نیز مطرح کرد که پس از بحث و بررسی با موافقت اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران طرح تفصيلي منطقه ١٢ شهرداري تهران شهرداری تهران طرح تفصیلی شورای شهر شش ماه دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، پاسداران با شاخص ۱۲۸، سلامت با شاخص ۱۰۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۰۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۸۷، پارک رازی با شاخص ۵۴، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۵۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۲، پیشوا با شاخص ۵۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۸، چشمه با شاخص ۵۱، دانشگاه تهران با شاخص ۷۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۰، رباط‌کریم با شاخص ۷۹، ژئوفیزیک با شاخص ۸۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۳،، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۹، شریف منطقه دو با شاخص ۷۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۴، شهریار با شاخص ۷۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قرچک با شاخص ۸۹، ملارد با شاخص ۷۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۵، و ورامین با شاخص ۵۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۳۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۴، پونک با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۳۷، سرخه‌حصار با شاخص ۲۹، قدس با شاخص ۴۱، لواسانات با شاخص ۴۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749572

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق