Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه خبری ضمن اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید پهپادهای نظامی به بررسی این مساله پرداخته است که آیا پهپادهای ایران قادر به تغییر توازن راهبردی قدرت در منطقه خاورمیانه خواهد بود؟ - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبگاه عرب نیوز، تهدید پهپادی شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه پرسنل آمریکایی و نیروهای متحد ایالات متحده رو به افزایش است و قابلیت های دفاعی علیه چنین تهدیداتی همچنان محدود است، آن هم در شرایطی که قابلیت ها و توانایی های تهران رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکذیب آتش‌سوزی در کارخانه تولید پهپاد در اصفهانشکار پهپاد جاسوسی عربستان بر فراز الجوف یمن

 

بر اساس این گزارش، ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارشد ارتش آمریکا در جریان سفر اخیر خود به عراق نسبت به افزایش تهدید ناشی از پهپادها هشدار داده است. این هشدار پس از آن مطرح شده است که این اواخر حملات پهپادی متعددی از سوی گروه های نیابتی ایران در منطقه علیه نیروها و مواضع آمریکا و شرکای آن به وقوع پیوسته است. بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی، این تحولات جدید را نشانه‌ای از تغییر توازن راهبردی قدرت در منطقه ارزیابی می کنند.

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام در این باره گفت: ما به سختی تلاش می کنیم تا به راهکارهای فنی دست پیدا کنیم که به ما اجازه می دهد در برابر حملات پهپادی موثرتر عمل کنیم. ما برای همه چیز آمادگی داریم. ارتش در این خصوص سخت تلاش می کند. تصور نمی کنم به جایی که دوست داشتیم برسیم، رسیده باشیم.

گرچه حملات پهپادی اخیر علیه منافع آمریکا و کشورهای متحد آن در منطقه تلفات جانی نداشته ولی بار دیگر تهدید روزافزون ناشی از این حملات و پیشرفت سریع قابلیت پهپادهای ایرانی را نشان داده است.

در حملات یمنی‌ها علیه اهدافی در خاک عربستان سعودی و همین طور حملات اخیر حماس علیه رژیم صهیونیستی، از پهپادهایی استفاده شده است که شباهت زیادی به پهپادهای ایرانی داشته است.

یک گزارش جدید رویترز نیز نشان می دهد ایران راهبرد خود در عراق را در ارتباط با استفاده پرتابه های نظامی و تسلیحاتی تغییر داده است. ایران به جای تکیه به گروه های شبه نظامی شیعه برای انجام حملات نیابتی علیه آمریکا و نیروهای ائتلاف، اکنون بیشتر به گروه های شبه نظامی کوچکتر که به طور کامل به تهران وفادار هستند، تکیه کرده است.

گفته شده است که ایران سال گذشته 250 فروند پهپاد به لبنان داده تا حملات پهپادی از طریق خاک لبنان علیه اسرائیل انجام شود. کارشناسان بر این باورند که مقابله با چنین تسلیحاتی بسیار سخت و دشوار است، حتی برای نیروهای آمریکایی که از سامانه های دفاع هوایی پیشرفته‌ای استفاده می کنند.

به اعتقاد تحلیلگران نظامی، پهپادها به یک ابزار ارزشمند در زرادخانه تسلیحاتی ایران تبدیل شده است.

پهپادهایی که ایران به گروه های شبه نظامی متحد خود در منطقه تحویل داده است، تا حد زیادی شبیه پهپادهای مورد استفاده این کشور از جمله ابابیل است. فناوری این امکان را فراهم آورده است تا قطعات این پهپادها به راحتی جدا شده و مجددا در مقصد، مونتاژ شود.

یک مقام عراقی در این باره به آسوشیتدپرس گفت: پهپادی که ژانویه امسال ریاض را هدف قرار داد، به صورت قطعات جداگانه به شبه نظامیان عراقی تحویل داده شده و در عراق مونتاژ شده و از این کشور به پرواز درآمده است.

به نوشته عرب نیوز، کارشناسان دفاعی و راهبردی بر این باورند که ایران در حال سنجش و آزماش دولت بایدن با اقدامات تحریک آمیز متعدد و حساب شده در منطقه است تا از یک طرف تدابیر و اقدامات دولت آمریکا را بسنجد و از طرف دیگر اهرم فشاری در مذاکرات هسته‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پهپادهای ایران حملات پهپادی شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها

منابع روسی از انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از هدف قرار دادن انبار پهپاد‌های اوکراینی در خارکوف خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صبح امروز منطقه صنعتی اوستووو هدف قرار گرفت و به دنبال آن آمبولانس‌ها به محل حمله شتافتند.

منابع روسی از زخمی شدن دستکم ۳۰ نظامی اوکراینی در جریان حمله به خارکوف خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: در واکنش به حمله‌های نیرو‌های مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیرو‌های روسی به طور مرتب اهداف نظامی اوکراین و زیر ساخت‌های صنعتی و مراکز نظامی و ارتباطاتی را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو