Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اصغر نوراله‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه شرکت داروسازی یاس کبود در منطقه روستای علی‌آباد با بیان این که نسبت به سال گذشته ۲ برابر حجم تسهیلات را داریم، اظهار کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که از این میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و حمایت مالی از کسب‌وکارها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: شرکت داروسازی یاس کبود یکی از بهترین پروژه‌هایی است که در حوزه تولید داروهای گیاهی تأمین مالی کردیم و دو محصول خوب در این کارخانه تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که اولویت اصلی به‌ عنوان برنامه ملی دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه‌ و بودجه ساماندهی گیاهان دارویی و فراوری و بسته‌بندی داروهایی گیاهی است، افزود:  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع با هماهنگی سازمان برنامه بودجه و وزارت جهاد به این پروژه‌ها اختصاص داده‌شده است.

نوراله‌زاده با بیان این که امیدواریم تا پایان سال با وزارت جهاد کشاورزی این نوع کارخانه‌ها را توسعه دهیم چون مهم‌ترین مزیت ایران گیاهان دارویی است، تصریح کرد: این دومین پروژه و بهترین پروژه در حوزه گیاهان دارویی است، امیدواریم گیاهانی که امکان تبدیل آن‌ها به دارو وجود دارد با تائید اداره کل غذا و دارو و وزارت بهداشت بتوانیم حجم بیشتری از گیاهان دارویی را به دارو تبدیل کنیم و ارزش‌افزوده بیشتر و سطح اشتغال بالاتری را برای محیط‌های روستایی فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های روستایی خصوصاً در حوزه فرآوری و بسته‌بندی اختصاص داده‌ شده چون مهم‌ترین اولویت ما تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی در حوزه فراوری و بسته‌بندی است.

 وی با اشاره به این که امسال پروژه گیاهان دارویی به‌ عنوان پروژه ملی تعریف‌شده است، افزود: برنامه دولت این است که اراضی شیب‌دار را به کشت گیاهان دارویی تبدیل کند و مسؤولیت پروژه کل گیاهان دارویی را به صندوق کارآفرینی امید واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم تسهیلات پروژه گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشت و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه فراوری و بسته‌بندی است که امیدواریم حجم زیادی از سطح کشت را در کشور ایجاد کنیم و محصولی را به‌عنوان جایگزین برای کشاورزان و روستایان فراهم کنیم و با حجم کشت کمتر و درآمد بیشتری داشته باشند.

۲۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری شرکت داروسازی یاس کبود کاشان

ایرج موفق نیز در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری شرکت داروسازی یاس کبود است و خود مجموعه خیریه ۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این که شرکت داروسازی یاس کبود، حدود ۷ میلیارد تومان وام کم‌بهره از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده است، گفت: در فاز اول ۵۰ نفر اشتغال مستقیم به خود اختصاص داده و در فازهای بعدی افزایش اشتغال تا ۱۰۰ نفر پیش‌بینی کردیم

وی بابیان اینکه از مسؤولان سازمان غذا و دارو قول گرفته شد تا هر چه سریع‌تر پروانه ساخت دارو به این مجموعه اختصاص یابد، افزود: بعد از مجوز ساخت پروانه بهره‌برداری برای شرکت داروسازی یاس کبود صادر می‌کنیم تا به فعالیت خودشان ادامه بدهند

موفق ادامه داد: طراحی و ساخت این کارخانه توسط تیمی متشکل از داروسازان و مهندسین باتجربه کشور بر مبنای آخرین استانداردهای جهانی انجام‌شده است که علاوه برساخت بهینه و بهره‌وری بالا قابلیت تولید محصولات تحت لیسانس و محصولات صادراتی را دارد

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال گیاهان دارویی کارآفرینی حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید میلیارد تومان گیاهان دارویی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید

براساس تصمیمات کلان دولت در زمینه زنجیره فولاد در سال 1368، هفت طرح ملی فولاد در 7 منطقه کشور راه‌اندازی شد که شرکت فولاد بافت، یکی از پروژه‌های این طرح بزرگ ملی است.

فاز اول شرکت احیا استیل بافت

طرح فولاد بافت شامل دو فاز 1 و 2 می‌شود. تاکنون در فاز یک، موفق به احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی معادل 800 هزار تن در سال و با کمک فناوری احیای مستقیم PERED به روش ایرانی (افتتاح‌شده در آبان 1398) شده است.

ارزش فاز یک شرکت احیا استیل بافت، بالغ بر 120 میلیون یورو است. با تولید ویژه خود نه‌تنها موفق شده اقتصاد و تولید کشور را متحول کند، بلکه صدها نیروی جوان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به سرکار آورده است.

همان‌طور که اشاره شد، محصول شرکت احیا استیل بافت، آهن اسفنجی است. گندله سنگ آهن ماده اولیه کارخانه فولاد بافت است و توسط مجموعه‌های داخلی تامین می‌شود. این محصول واسطه‌ای بوده که پس از تولید، به‌عنوان ماده اولیه توسط کارخانجات تولیدکننده شمش آهن به مصرف می‌رسند.

شرکت احیا استیل بافت، تنها در 4 سال فعالیت خود نه‌تنها به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کرده، بلکه موفق به تولیدی تا 4% بیش از ظرفیت پیشین شده است. فولاد بافت هم‌اکنون نیز، در پی راه‌اندازی فاز دوم تولیدات خود است.

فاز دوم شرکت استیل بافت

فاز دوم این شرکت، مطابق با روند فاز یک متمرکز بر تولید آهن اسفنج با 800 هزار تن ظرفیت خواهد بود. سرمایه‌گذاری این فاز، چیزی در حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورده شده و همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، فاز دوم تولید آهن اسفنجی این شرکت در اردیبهشت ماه سال 1403 آغاز به کار خواهد کرد.

همان‌طور که در فاز یک، تولید خیره‌کننده و درخشانی از این شرکت فولادی در اقتصاد و تولید کشور دیدیم، پیش‌بینی می‌شود در فاز 2 نیز نتایج مثبت و شایان‌توجهی را شاهد بوده و جوانان مستعد و تحصیل‌کرده بیشتری را در سراسر کشور، مشغول به کار ببینیم.

سخن پایانی

شرکت احیا استیل فولاد بافت، یکی از 7 شرکت فولادی برتر کشور است که تنها در فاز اول تولیدات خود توانسته به ظرفیت 800 هزار تن در سال دست پیدا کرده و چیزی در حدود 4% بیشتر از ظرفیت ازپیش‌تعیین‌شده نیز تولید کند.

فاز دوم تولید آهن فولاد نیز، به‌زودی در زمینه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال، با پشتوانه 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی خواهد شد. تولیدات این شرکت فولادی را می‌توان نقطه عطفی در رشد اقتصاد، تولید و اشتغال‌زایی در کشور دانست. با افتتاح فاز دوم فولاد بافت اشتغال‌زایی این پروژه به 5500 فرصت مستقیم و غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید