Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:00:03 GMT

درآمد موزه‌ها در سال گذشته به صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۲۴۱۲

درآمد موزه‌ها در سال گذشته به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدرضا کارگر ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین موزه خصوصی تخصصی فرش در گنبدکاووس اظهار کرد: تعداد ۷۴۶ موزه در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۱۷۱ موزه توسط افراد حقیقی ایجاد شده و به صورت خصوصی مدیریت می‌شود.
وی درباره برون‌سپاری موزه‌ها تصریح کرد: برون‌سپاری موزه‌ها در دستور کار قرار گرفته و دولت نیز موافقت کرده اما تاکنون هیچ موزه ی برون‌سپاری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: بسیار خوشحال هستیم که در کشور افرادی در کشور احساس مسوولیت کرده و در کار تاریخی و فرهنگی کمک شایانی به‌ما می‌کنند و با هزینه شخصی موزه یا مجموعه و کلکسیونی را دایر می‌کنند.
وی ادامه داد: دولت موظف است به تمام افرادی که علاقمند به برپایی موزه شخصی دارند کمک بلاعوض کند شاید این حجم از کمک در ابتدا ناچیز باشد اما تلاش داریم تا این کمک‌ها تا زمانی که موزه‌های خصوصی فعال هستند، ادامه پیدا کند.
کارگر گفت: تمام عوایدی حاصل از بازدید موزه‌ها صرف خود موزه‌ها خواهد شد و در چندین ماه گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا موزه‌ها در سطح کشور به دلیل عدم بازدیدکننده خسارت جدی دیدند.
وی بیان کرد: در سال قبل از شیوع کرونا تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های دولتی ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بوده که این تعداد در سال گذشته به ۳ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز کرد: درآمد موزه‌های دولتی در سال قبل از شیوع کرونا ۱۰۰ میلیارد تومان بود و پیش‌بینی ما با افزایش ۱۰۰ درصدی بلیط گردشگران خارجی و افزایش ۱۵ درصدی سالانه مخاطبان برای سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برآورده شده بود که تقریبا این درآمد به صفر رسیده است.
* ۳ پروژه و نمایشگاه در هفته میراث در گلستان افتتاح شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در این مراسم اظهار کرد: در هفته میراث فرهنگی شاهد افتتاح نخستین  موزه  تخصصی خصوصی فرش در گنبدکاووس، نخستین خانه موزه در روستای «فارسیان» و نمایشگاه اشیا تاریخی در گرگان هستیم.
احمد تجری گفت: موزه در حال ساخت گنبدکاووس یک موزه منطقه‌ای و در مقیاس بزرگ بوده و هر ساله به طور میانگین حدود ۲ میلیارد تومان تا ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده می شود.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا این اعتبارات هر ساله تخصیص یابد تا کار ساخت موزه متوقف نشود و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود ۳ میلیارد تومان برای آن تخصیص پیدا کند.
* نخستین موزه تخصصی و خصوصی فرش گلستان در گنبدکاووس افتتاح شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: یکی از شاخص‌های این موزه تخصصی و خصوصی نسبت به موزه فرش در پایگاه برج قابوس تفاوت در رنگ، نقش و بافت‌های مختلف فرش آن است که آن را نسبت به دیگر موزه‌ها متمایز کرده است.
مریم آق‌آتابای گفت: در کنار انواع بافت‌ها با رنگ و نقش متفاوت، بسیاری از آثار نیز باستانی و قیمتی در این موزه قرار دارد.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: موزه گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری صنایع دستی صنایع دستی گنبدکاووس موزه فرش پایگاه برج قابوس آق آتابای مدیرکل موزه ها احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی اموال منقول فرهنگی وزارت میراث فرهنگی هفته میراث در گلستان روستای فارسیان فرش در گنبدکاووس نمایشگاه اشیا تاریخی موزه منطقه ای گردشگری و صنایع دستی میلیارد تومان میراث فرهنگی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است