Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:33:29 GMT

مخلوط کردن حق به باطل کار خناسان است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۲۴۵۳

مخلوط کردن حق به باطل کار خناسان است

مخلوط كردن حق به باطل براى اينكه توده مردم در تشخيص ميان حق و باطل دچار انحراف و اشتباه شوند از گناهان بسيار زشت و عملى است ويژه خناسان و دشمنان خدا كه به خاطر كبر و حسدشان انجام مى‌گيرد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آموزه های قرآنی برخی آیات که می تواند راهگشای منتظران در عصر غیبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرح مهدوی دو  آیه از این آیات به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در ذیل می آید:

 

«وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛ و حق را با باطل مخلوط نكنید تا تشخیص دادنشان بر مردمِ جویای حق دشوار نشود»

مسئله مخلوط كردن حق با باطل بر اساس تزوير و مكر و حيله انجام مى‌گيرد و در حقيقت كارى شيطانى و عملى است ويژه خناسان و دشمنان خدا كه به خاطر كبر و حسدشان  انجام مى‌گيرد.

مخلوط كردن حق به باطل براى اينكه توده مردم در تشخيص ميان حق و باطل دچار انحراف و اشتباه شوند از گناهان بسيار زشتى است كه كار آگاهان به حق و باطل است، اين دانشمندان هستند كه حق و جايگاه آن را مي دانند، و به باطل و جايگاه آن آگاهاند. اينان كه عهده دار هدايت مردم و مسئول حفظ جامعه و ملت از انحراف هستند، گاهى با تكيه بر آرزوها و خيالات، و به سبب ترسى كه به خاطر از دست رفتن رياست و به جاى هدايت مردم به سوى حق، و حفظ آنان از انحراف با آميختن حق به باطل و به عبارت ديگر حق را باطل نشان دادن و باطل را به صورت حق جلوه دادن دست به اضلال و گمراه‌ كردن مردم مي زنند، و جامعه و ملت را به كژى و انحراف مي كشانند، تا با مال اندكى كه از كيسه مردم غارت مي كنند شكمى سير نمايند، و لذتى از شهوات ببرند!

 

«لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَآ آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ بر آنچه از دست شما رفت، تأسف نخورید، و بر آنچه به شما عطا كرده است شادمان نشوید، و خدا هیچ گردنكش  مغرور شده را دوست ندارد.»

اميدواریم آن‌قدر پاك شده باشيم و بخشيده شده باشيم كه هر وقت الله اكبر مي‌گوييم خدا را همه جا ببينيم. چند مرتبه كه عمل كردیم خدا دررحمتش را به سوی ما باز می‌كند.

قلب انسان مثل غنچه گل است؛ وقتی مقابل آفتاب قرار می‌گيرد باز می‌شود و عطرش پراكنده می‌شود. قلب مؤمن وقتی یاد خدا می‌كند، باز می‌شود. وقتی باز شد خندان می‌شود و خودش را به باغبان نشان می‌دهد. وقتی باغبان به آن آب ندهد سرش را پايين می‌اندازد يعنی من تشنه‌ام.

محمّد و آل محمّد(ص) مخصوصا در این زمان، حضرت حجت( عج)  باغبانند، به موقع آب می‌دهند. اگر زياد آب بدهند گل خراب می‌شود، اگر هيچ‌گاه آب ندهند خشك می‌شود. اين كار را نمی‌كنند، بلكه به اندازه آب می‌دهند. وقتی آب می‌دهند قلب انسان شاد می‌شود و شكر خدا رامی‌كند. 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی حق به باطل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی