Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلطانی کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از جبران خسارت خشکسالی با افزایش میزان سهمیه شکر و مکمل‌های تغذیه‌ای برای زنبورستان‌ها امکان پذیر است گفت : عسل تولیدی در استان کرمانشاه در زمره عسل‌های با کیفیت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۹۱۳ زنبورستان در استان کرمانشاه وجود دارد گفت : تعداد کلنی‌های زنبور عسل بر اساس آمار پارسال، ۲ هزار و ۶۴۱ کندوی سنتی و ۴۵۶ هزار و ۳۵۹ کندو‌ی مدرن بوده است.

سلطانی افزود : پارسال ۵ هزار ۷۲۱ تن عسل به ارزش چهار صد میلیارد تومان از کندو‌های سنتی و مدرن تولید شد.

سلطانی با اشاره به اینکه کمبود سهمیه شکر برای تغذیه در فصل پاییز و اوایل بهار از مهمترین مشکل زنبورداران است ادامه داد: برای رفع این مشکل مکاتبات زیادی از طریق این معاونت و سازمان با اداره صمت انجام و یک مرحله سهمیه شکر دریافت شد.

او گفت: پراکندگی زنبورستان‌های استان بیشتر در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سنقر، هرسین است.

سلطانی افزود: استان کرمانشاه از نظر تولید عسل و تعداد کندو‌های زنبور عسل رتبه هفتم را دارد.

او افزود: برداشت عسل از اوایل تیر ماه آغاز و تا آخر مرداد ادامه دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنبور عسل زنبور داری عسل طبیعی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود