Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@07:02:45 GMT

رشد هنر انقلاب، ماموریت اصلی حوزه هنری

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۲۷۴۳

رشد هنر انقلاب، ماموریت اصلی حوزه هنری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس حوزه هنری کشور با تاکید بر اینکه تقویت حوزه هنری را باید در تقویت نرم‌افزارهای حوزه هنری جست‌وجو کرد، گفت: همچنین مراکز استان‌ها نیز باید از نظر ابعاد فکری، راهبردی و ... تقویت شوند، رشد هنر انقلاب، ماموریت اصلی حوزه هنری است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی دادمان چهارم خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاسیس حوزه هنری، به‌عنوان یک نهاد انقلابی به‌صورت خودجوش از سوی هنرمندان انقلابی شکل گرفته است، اظهار کرد: این مکان، محل اجتماع اراده‌های فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است و حوزه هنری ماموریت‌ها و فلسفه‌های متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه نام نخست حوزه هنری، حوزه انجمن‌های هنری بود، افزود: این مکان، پاتوقی برای رفت و برگشت اندیشه‌ها و قریحه‌های هنری است و به‌نظر می‌رسد این ماموریت پس از ۴۲ سال در گستره ایران پراکنده شده است.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی، حجم عظیمی از هنرمندان در کشور فعالیت دارند، پس از سفر به جای جای ایران، متوجه ظرفیت‌های عالی هنری و هنرمندان خوش‌ذوق می‌شویم، زیست‌بوم فرهنگی هر استان فرصت‌های خاص خود را داشته و اگر این مسئله را به رسمیت بشناسیم با رنگین‌کمانی از حوزه‌های هنری در کشور مواجه خواهیم شد.

دادمان با تاکید بر اینکه تقویت حوزه هنری را باید در تقویت نرم‌افزارهای حوزه هنری جست‌وجو کرد، گفت: همچنین مراکز استان‌ها نیز باید از نظر ابعاد فکری، راهبردی و ... تقویت شوند، ایده اصلی حوزه هنری باید در تمام کشور رقم بخورد و رشد هنر انقلاب، ماموریت اصلی حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری کشور گفت: حوزه هنری، ظرفیت‌های فعال‌ نشده بسیاری در کشور دارد، این نهاد فرهنگی آسیب‌شناسی‌ مشکلات را انجام داده، اما این حوزه مورد توجه مجموعه‌های مدیریتی نبوده است.

وی با بیان اینکه عمومی کردن و مردمی کردن هنر انقلاب از مسئولیت حوزه هنری است، عنوان کرد: مساجد، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند پاتوق‌های هنر مردمی برای جذب استعداد و تولید آثار هنری باشند، نخستین دفتر هنر مردمی کشور، در شهرستان بشرویه خراسان جنوبی افتتاح شده است.

وی به ورود حوزه هنری در عرصه بین‌الملل اشاره و بیان کرد: این اقدام زمانی در کشور زمانی آغاز  شد که تفکر سازش در کشور شروع شده بود، در این زمینه تلاش بر این است که از ظرفیت استان‌ها بهره‌مند شویم، عرب‌زبان‌ها بر مخاطبان عرب و مردم خطه خراسان و افغان‌های کشور بر کشور افغانستان متمرکز شده‌اند.

دادمان ادامه داد: از ۶۶ کشور دنیا در حوزه بین‌الملل اثر دریافت شده و آثار برگزیده در بیش از هشت کشور دنیا و در ۱۵ هزار نقطه کشور نمایش داده شده‌اند.

حوزه هنری باید ذات انقلاب را به مرحله ظهور برساند

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه حوزه هنری به‌عنوان یک نهاد ضروری در مسیر حرکت انقلابی شکل گرفته است، اظهار کرد: هدف این مجموعه این است که ذات انقلاب را به مرحله ظهور برساند.

وی با اشاره به اینکه ذات انقلاب، ذاتی پر از استعداد و انگیزه‌های درونی است، افزود: این استعدادها باید بروز پیدا کند که به همین دلیل، حوزه هنری به‌وجود آمد تا در کنار سازمان تبلیغات اسلامی بتواند استعدادهای نهفته خود را بیدار کند.

نکونام تاکید کرد: انتظار داریم که حوزه هنری بیش از گذشته در حوزه آسیب‌شناسی اقدام کند، مثلا در حوزه فیلم، مردم تنها نیاز به فیلم طنز ندارند، بلکه باید دیگر انواع فیلم در معرض دید عموم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری در انجام برخی اقدامات، کم‌کاری صورت گرفته است، گفت: مرکز اصلی حوزه هنری در پایتخت باید کاملا هدایت‌گرانه عمل کند و امکانات را به اشکال مختلف در اختیار استان‌ها قرار دهند تا یک عرصه تمام‌ عیار و مبتکر از خود نشان دهد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های حوزه هنری باید هرچه بیش‌تر فعال شود، جامعه ایران مستعد بوده و نیازمند زدن جرقه است و باید فتح‌هایی در حوزه هنری صورت بگیرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: از حوزه هنری انتظار می‌رود که به بطن جامعه رفته و گزارش دریافت کند، اقدامات خود را بیان کرده تا به وسیله آن حضور خود را در کشور تقویت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری حوزه هنري نرم افزار نهاد انقلابی چهارمحال و بختیاری اصلی حوزه هنری هنر انقلاب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: بانوان هنرجوی کارگاه سیاه قلم حوزه هنری استان کردستان از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند.

 اسعد فرهادی امروز در گفت و گو با ایسنا با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی وهنری، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند. 

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می گردد ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه های مختلف هنری بخشی از موفقیت های این بانوی هنرمند محسوب می شود.

کلاس‌های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند