Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: شهرها و روستاهای شهرستان بهارستان به دلیل وجود قومیت‌های مختلف در انتخابات پارلمان محلی شور و شعف بسیاری خواهد داشت و تقریبا ۴۵۰۰ نفر هم برای برگزاری انتخابات این منطقه به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت شهرستان است که در آن همه اعضای اصلی و جانشین با رأی مردم تعیین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که عملکرد دوره فعلی شوراهای شهر و روستا در برخی مناطق شهرستان قابل قبول نبوده افراد مسئله دار بر کرسی‌ها شوراها تکیه زده بودند، حالا در این شرایط نابه سامان اقتصادی و با وجود کم کاری شوراهای فعلی روح امید همچنان زنده است و در ثبت نام این دوره شورا شاهد مشارکت تعداد قابل توجهی از داوطلبان و حساسیت هیئت نظارت و اجرایی انتخابات در ورود افراد اصلح به عرصه انتخابات بوده‌ایم.

بر مبنای اصل پنجاه و ششم قانون اساسی، حاکمیت انسان بر سرنوشت اجتماعی خویش حقی نشئت‌گرفته از حاکمیت مطلق خدا بر جهان و انسان معرفی شده و این اصل از قانون اساسی نشانگر انتخاب سرنوشت یک کشور به دست مردم آن کشور است که با انتخابات و دموکراسی و مردم‌سالاری به معرض عموم درمی‌آید.

در شهرستان بهارستان نیز همچون سراسر ایران اسلامی مردم برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق‌های رأی حاضرشده و برای پاسداری از خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی مُهر تأیید خود را در مواجه با نقشه‌های شوم دشمنان نشان می‌دهند.

شهرها و روستاهای شهرستان بهارستان به دلیل وجود قومیت‌های مختلف در دل خود انتخابات پارلمان محلی شور و شعف بسیاری خواهد داشت.

در سال 1396 در شهرهای شهرستان بهارستان 301 داوطلب در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 267 کاندید توانستند از فیلتر دستگاه‌های اجرایی و نظارت عبور کرده و در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشند.

هادی تمهیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به استقبال مردم از حضور در کرسی‌های شوراها اظهار داشت: تعداد نام‌نویسی داوطلبین شوراهای اسلامی سه شهر شهرستان بهارستان 342 نفر است.

وی افزود: در شهر گلستان 150 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 108 نفر مورد تأیید هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار گرفتند.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه در شهر صالحیه 87 داوطلب شورای شهر شدند و از این تعداد 61 داوطلب مورد تأیید قرارگرفته‌اند گفت: برای شورای اسلامی نسیم شهر 105 داوطلب نام‌نویسی کردند که 72 داوطلب از هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شدند.

تمهیدی در پایان به مشارکت 4500 نفر عامل اجرایی در برگزاری پرشکوه انتخابات در شهرستان اشاره کرد و گفت: مجموع داوطلبان تأیید صلاحیت شده 241 داوطلب بوده است که 70 درصد کاندیداهای دوره ششم شورای اسلامی احراز صلاحیت شدند.

به طور کلی احراز صلاحیت گسترده در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در شهرستان بهارستان منجر به دستگیری و سلب عضویت چندین عضو شورای شهر به دلیل جعل مدرک تحصیلی، فساد مالی و رانت شد و در حال حاضر نیز چنگال عدالت تمامی عملکرد شوراهای شهر بهارستان را زیر نظر دارد.

«مرتضی طلایی» رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران شدنامزدهای انتخابات شورای شهر وعده‌های غیرقابل تحقق ارائه ندهندقالیباف:آمار رد صلاحیت شدگان در انتخابات شوراها 15 درصد است


دوره پنجم شوراهای اسلامی از نظر مردم عملکرد قابل قبولی را در برخی شهرهای بهارستان به ثبت نرسانده است و مردم از عملکردها شوراها رضایت نسبی ندارند، اما تعداد افراد شرکت کننده برای خدمت رسانی در شوراها نشان می‌دهد امید به بهبودی وجود دارد؛ لذا امیدواریم افراد اصلاح مورد تأیید هیئت اجرایی و نظارت انتخابات به نتایج مقبولی دست بیابند.

انتهای پیام /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بهارستان اجرایی و نظارت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان - سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت -در حاشیه همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان، ضمن قدردانی از دفتر امور شهری و شوراها در برگزاری این نشست، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بعنوان تجلی اراده مردم در حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان با وجود جمع نخبگانی خوبی که در شوراها مسئولیت دارند برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با استفاده از نظرهای بیان شده بتوانیم مسائل را بهتر از گذشته رفع کنیم.

زینلیان گفت: پیگیر امور اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا هستیم و اگر چالشی وجود دارد انتظار می‌رود به مدیریت استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منتقل شود. وی عنوان کرد: بایستی همدلی و تعامل میان اعضای شورا و مدیران شهرستانی تقویت شود تا با همراهی و همکاری امور پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بعنوان مثال بحث دفع پسماندهای پزشکی در سجزی چندین سال معضل بوده است اما با پیگیری شورای شهر سجزی و مدیریت استان این معضل در مسیر رفع قرار گرفته است از این رو درخواست می‌کنیم که شوراها در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند.

وی ادامه داد: طرح جامع دفع پسماند در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، اجرایی خواهد شد.

زینلیان در خصوص فرایند انتخاب شوراهای برتر نیز، گفت: براساس شاخص‌هایی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و برای شوراهای اسلامی شهرها و فرمانداران ارسال شد و براساس ۴۴ شاخص کمی که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تنظیم و تدوین شده بود در مرحله نخست شوراهای شهرها در سامانه‌ای مشخص خود ارزیابی انجام دادند.

وی ادامه داد: خود ارزیابی توسط فرمانداران و دفتر امور شهری استانداری بررسی شد و برخی از شوراها بعنوان شوراهای برتر و شاخص انتخاب شدند.

زینلیان افزود: براساس شاخص‌های کیفی نیز ابتدا در هر شهرستان توسط شورای شهرستان و فرماندار آن شهرستان، شورای برتر شهرها انتخاب و سپس برگزیدگان در ارزیابی دوم توسط شورای استان و دفتر امور شهری استانداری بررسی شدند که در نهایت ۲۲ شهر به مرحله نهایی رسیدند و سه شورای شهر دهاقان، گلپایگان و بویین و میاندشت حائز رتبه برتر شدند که در این همایش از این سه شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751555

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • ۱۰ هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات دور دوم را عهده‌دار هستند
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • بیش از ۶ هزار نفر در فرایند برگزاری دور دوم انتخابات مشارکت دارند
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه