Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانوان به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر می‌توانند در بسیاری از عرصه‌های تخصصی و موضوعی تأثیرگذار باشند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، علی رضا خامسیان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این حضور و فعالیت با توجه به رشد شتابان شهر در همه ابعاد روز به روز بیشتر از قبل احساس می‌شود، به‌ویژه در حوزه فعالیت نهادها و انجمن‌های اجتماعی که بر مبنای جذب اعتماد شهروندان تاکنون بیشترین کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمندان از سوی بانوان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در حوزه فرهنگی شهرداری منطقه 9 نیز از سویی هم این ظرفیت‌سازی ایجادشده و هم از نیروی بانوان در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهری و محیطی امن برای این قشر از جامعه شهروندی بهره‌گرفته می‌شود، چراکه برای رسیدن به توسعه پایدار شهری به مشارکت و حضور بانوان در محله‌ها براساس شناخت آنها از مختصات اجتماعی و فرهنگی محله نیاز جدی داریم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 عنوان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد بانوان بسیاری در منطقه فعال هستند که از آنها بیش از 20 بانوی نیکوکار و متخصص در حوزه بانوان و حمایت از کسب وکارهای خانگی و کارآفرینی بسیار جدی و ثابت کار می‌کنند.
او در ادامه گفت: توانمندسازی بانوان برای حضور در اجتماع و توسعه فعالیت‌های اجتماع محور یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در بخش اجتماعی و فرهنگی است.
خامسیان تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشارکتی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های ارائه دستاوردهای بانوان محلی، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و کارآفرینی، برپایی پایگاه‌های اجتماعی از جمله اقداماتی است که تا به امروز توانسته است محله‌ها را به محیطی بهتر برای زندگی و فعالیت شهروندان تبدیل کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 در خاتمه یادآور شد: تسهیل دسترسی بانوان به منابع اشتغال زا و آموزشی باعث می‌شود در بلندمدت آثار مطلوبی از ایجاد همبستگی و تعلق خاطر را شاهد باشیم، از این روست که شهرداری تهران نیز در این زمینه سیاست‌های نوینی را پیش رو گرفته است تا عرصه برا ی فعالیت‌های خلاقانه بانوان که بر پایه مهر و ظرافت استوار است، باز باشد که در چنین شرایطی فارغ از سیاست‌های جنسیتی می‌توان شهر را زیست‌پذیر و پاسخگو به بخش عمده‌ای از نیازهای شهری تصور کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری