Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه "بیزینس استاندارد"  روز  سه شنبه به نقل از  سازمان هواشناسی هند اعلام کرد که طوفان "یاس" در نیمروز چهارشنبه به سواحل شرقی هند خواهد رسید و باعث بروز تندبادهای شدید با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت خواهد شد. 
دانشمندان معتقدند تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین باعث گرم شدن آب اقیانوس‌ها شده و درنتیجه تعداد طوفان‌های شدید افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مقامات هندی اعلام کرده‌اند بیش از۲ میلیون نفر از مناطق ساحلی به پناهگاه‌ها منتقل شده‌اند و این طوفان تلاش‌ها برای مقابله با موج دوم کرونا در هند را تحت تاثیر قرار داده است. 
 بانکیم چاندرا هزرا وزیر توسعه ایالت بنگال هند گفت: این طوفان یک ضربه شدید به بسیاری از خانواده‌ها در مناطق ساحلی است که زندگی آن‌ها تحت تاثیر موج دوم کرونا و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارد. تاکنون حدود ۹۰۰ هزار نفر از مناطق ساحلی ایالت بنگال تخلیه شده‌اند و حفظ فاصله اجتماعی میان آن‌ها کار بسیار مشکلی است. 
مقامات این ایالت افزودند: مراکز واکسیناسیون کرونا در مناطق ساحلی بنگال و همچنین شهر کلکته پایتخت این ایالت تعطیل خواهند شد و تلاش‌ها برای تامین اکسیژن و داروی مورد نیاز بیمارستان‌ها ادامه خواهد داشت. 
 در ایالت اودیسا که در همسایگی بنگال قرار دارد، حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر از مناطق ساحلی و پرخطر تخلیه شده و هزاران نیروی امداد در این ایالت به حالت آماده باش درآمده‌اند. 
شبکه خبری "ان دی تی وی" گزارش داد: مقامات در حال توزیع ماسک و ماده ضد عفونی کننده میان افراد محلی هستند و از آن‌ها می‌خواهند در پناهگاه‌ها فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 
سازمان هواشناسی هند به ماهیگیران اخطار داده است تا هرچه زودتر به سواحل بازگشته و از آبهای آزاد دور شوند. این سازمان همچنین اخطار داده است که این طوفان می‌تواند به ساختمان‌ها، خطوط انتقال برق، درختان و سایر زیرساخت‌ها در ایالت اودیسا صدمه بزند. 
اما مقامات در کشور بنگلادش که در شرق ایالت بنگال قرار دارد معتقدند این طوفان پیش از رسیدن به بنگلادش انرژی خود را از دست خواهد داد و خسارت شدیدی نخواهد داشت. 
این درحالی است که کمتر از دو هفته پیش، یک طوفان شدید غرب هند را درنوردید و ۱۵۵ نفر را به کام مرگ کشاند. 
سالانه طوفان‌های شدیدی در منطقه خلیج بنگال اتفاق می‌افتد. سال گذشته طوفان امفان مناطق شرقی هند در ایالت‌های بنگال و اودیسا را درنوردید و بیش از ۱۳ میلیارد دلار به زیرساخت‌های این دو ایالت آسیب زد. 
این طوفان همچنین در دو کشور هند و بنگلادش ۱۰۳ قربانی برجای گذاشت. 
طوفان‌های فصلی معمولا بین ماه‌های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می‌افتند و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت‌های مالی گسترده در این کشورها می‌شوند.  مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پر خطر خارج کنند. 
در سال ۲۰۰۷ بر اثر وقوع یک طوفان بزرگ به نامه "سیدر" در بنگلادش حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. در سال ۱۹۹۹ نیز یک طوفان بزرگ در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت. 
اما در سال ۱۹۷۰ در یکی از شدیدترین طوفان‌های تاریخ در منطقه‌ای که اکنون کشور بنگلادش نام گرفته است، بیش از نیم میلیون نفر جان خود را از دست دادند. 
 

برچسب‌ها هند تخلیه طوفان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند تخلیه طوفان هند تخلیه طوفان سازمان هواشناسی اخبار کنکور مناطق ساحلی طوفان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم) لحظه هولناک فرو ریختن مناره یک مسجد در اثر طوفان شدید (فیلم) وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)
  • بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم
  • سامانه بارشی جدید با طوفان و رعد و برق شدید وارد شیراز شد