Web Analytics Made Easy - Statcounter

حادثه انفجار بامداد دوم خرداد در شرکت نارگستر بزرگترین تولید کننده اقلام نورافشانی و فشفشه رخ داده است که روزنامه گاردین به غلط آن را به کارخانه ساخت پهپاد، مذاکرات وین و اتهامات اسرائیل ربط داده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ ساعت حدود 3:36 دقیقه بامداد روز دوم خرداد صدای مهیب انفجار ساختمان های منطقه گلدیس شاهین شهر را به  لرزه درآورد و مردم را از خانه ها بیرون آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی های میدانی حاکی از آن بود که حادثه انفجار در واحد صنایع شیمیایی «نارگستر سپاهان» شاهین‌شهر واقع در کیلومتر ۷ جاده شاهین شهر به علویجه از توابع استان اصفهان رخ داده است.

این واحد صنعتی یک شرکت خصوصی و بزرگترین واحد تولیدکننده اقلام نورافشانی و فشفشه در کشور است که انفجار در انبار نگهداری مواد اولیه آن اتفاق افتاده و بر اثر این حادثه 9 نفر از کارگران این واحد صنعتی مصدوم شده‌اند که بلافاصله توسط گروه های امدادی به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شده و به صورت سرپایی مداوا و سپس مرخص می شوند.

اما شیطنت و دشمنی ها کار دست رسانه های معاند داد و باعث گاف بزرگ گاردین شد

وب سایت روزنامه گاردین 19 ساعت بعد از این حادثه نوشت: انفجار در کارخانه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی چند روز پس از اتهام اسرائیل درباره استفاده حماس از هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در جنگ علیه اسرائیل رخ داده است. در ادامه ادعا کرده است که در این حادثه که علت آن از سوی ایران اعلام نشده است حداقل ۹ کارگر زخمی شده اند.

همچنین آمده است که این انفجار در شرکت صنعتی ساخت هواپیماهای ایران(هسا) که انواع هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین را برای نیروهای ایرانی و هوادار ایران تولید می کند، رخ داده است.

این خبرگزاری در پایان به روند پرونده هسته ای و مذاکرات وین اشاره کرده و گفته جمهوری اسلامی ایران درباره این انفجار و علت آن هیچ اظهار نظری نکرده است.

این در حالی است حادثه شرکت نارگستر در جاده علویجه بیش از 16 کیلومتر دورتر از شرکت هواپیماسازی(هسا) رخ داده است و دوم اینکه شرکت نارگستر متعلق به بخش خصوصی است که اقلام نورافشانی و فشفشه تولید می کند نه هواپیمای بدون سرنشین! و هیچ ارتباطی هم نه به مذاکرات وین دارد و نه اسرائیل!

البته همانطور که اشاره شد چون شرکت نارگستر اقلام نورافشانی و فشفشه تولید می کند می توان اینگونه تعبیر کرد که پیروزی حماس بر رژیم صهیونیستی نیاز به جشن و نورافشانی حسابی داشته که شرکت نارگستر آن را فراهم کرده است.

ادعای انفجار در کارخانه ساخت پهپاد کاملا مردود است و تکذیب می شود

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم امروز در پاسخ به ادعاهای غلط در مورد انفجار، در شاهین شهر، اظهار کرد: روز گذشته کارخانه نارگستر سپاهان در شاهین شهر اصفهان دچار انفجار شد که این کارخانه یک شرکت خصوصی و بزرگترین تولیدکننده اقلام نورافشانی و فشفه در کشور است.

وی تاکید کرد: برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند انفجار روز گذشته شاهین شهر که در کارخانه نارگستر سپاهان بوده انفجار در یک کارخانه ساخت پهپاد بوده که این موضوع کاملاً مردود و تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بدون سرنشین رخ داده شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی + فیلم