Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه خوارزمی از برگزاری سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش (مامویت سپاری شده به دانشگاه خوارزمی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری برنامه سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش ظهر امروز در دانشگاه خوارزمی با حضور حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی، علیزاده معاون همکاری‌های علمی وزارت علوم، کامران احمدگلی مدیردفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی در این نشست بیان کرد: کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش ماحصل مجموعه تدابیری است که وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده و دانشگاه خوارزمی در این مجموعه فعالیت‌ها نقطه کانونی همکاری‌های عکلی با دانشگاه‌های اتریش تعیین شده است.

وی با اشاره به دو نشست برگزار شده کارگروه‌ها در دی ماه سال ۹۵ و بهمن ماه سال ۹۶ گفت: از ۸۱ پروژه تعیین ۷۸ پروژه مورد توافق کارگروه ایران و اتریش قرار گرفت و از میان آن‌ها ۱۷ پروژه برای کارمیدانی انتخاب شد. برای پیشرفت هر پروژه یک شریک ایرانی و یک شریک اتریشی کار را بر عهده دارند.

رییس دانشگاه خوارزمی ظرفیت مالی پروژه‌ها را ۴۰۰ هزار یورو دانست که نیمی از آن سهم پشتیبانی کشور اتریش و نیم دیگر آن سهم پشتیبانی کشور ماست، اظهار داشت: در دی ماه ۹۹ تعداد ۷ پروژه به نتیجه رسید و زمان اتمام ۹ پروژه دیگر به تناسب نیاز دوران کرونا تمدید شده است.

وی بیان کرد: در سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش، نشست روسای دانشگاه‌ها را بعنوان رویداد مهم همکاری بین دو کشور با رویکرد همکاری سال‌های آینده و تجاری‌سازی پروژه‌های انجام گرفته به بحث و بررسی خواهیم گذاشت و طبق توافق طرفین کار‌ها را پیش می‌بریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی همکاری بین المللی رییس دانشگاه خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود