Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خوشبختانه تلاش مسئولان در شهرستان جهرم فعلا اجرای این طرح را متوقف کرده است اما از آنجا که بنا به گفته دانشجویان و اساتید مرکز آموزش عالی استهبان ریاست این مرکز عزمی جدی برای مقابله با این طرح ندارد، اوضاع روز به روز رو به وخامت می‌رود.

عضو هیئت علمی گروه عمران مرکز آموزش عالی استهبان در این باره به خبرنگار فارس گفت: یک ماه پیش نامه‌ای از سوی وزارتخانه با دستور حذف رشته عمران از این مرکز ابلاغ شد که جای سوال دارد چرا که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که مراکز آموزش عالی تنها رشته‌های پایه را تدریس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا زارعی‌فرد با بیان اینکه در اواسط ترم و زمانی که دانشجویان با آرامش مشغول درس خواندن بودند، این خبر آرامش را از ما گرفت و انگیزه دانشجویان را کور کرد، افزود: ما در این مرکز دانشجویان نخبه بسیاری داریم که متاسفانه با این اتفاق بسیار نگران آینده خود هستند، چراکه به نظر می‌رسد حذف یک زشته فنی مهندسی پر طرفدار نشان از انحلال مرکز در آینده نزدیک دارد.

وی ضمن گلایه از اینکه متاسفانه درباره اتفاقات آینده و اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد، چیزی به ما اعلام نشده است، گفت: این دانشگاه دارای آزمایشگاه تخصصی و مجهز بوده و در حوزه پژوهش نیز قابل مقایسه با دانشگاه‌های مطرح کشور است و مقالات مختلفی را در مجلات به چاپ رسانده است، اما متاسفانه در طرح آمایش، انحلال یا ادغام این مرکز رقم خواهد خورد و به صورت غیرمنطقی با حذف رشته فنی مهندسی انگیزه دانشجویان نخبه را کور کرده‌اند.

این استاد دانشگاه در ادامه از حمایت نکردن ریاست این مرکز نیز گلایه کرد و گفت: شنیده شده است که رئیس مرکز آموزش عالی استهبان اعلام کرده است که نیروی گماشته وزارت است و نمی‌تواند کاری انجام دهد اما روز گذشته و در پی تجمع دانشجویان قول پیگیری داده که امیدواریم عملی شود.

در این شرایط روز گذشته تعدادی از دانشجویان مرکز آموزش عالی استهبان، در حرکتی خودجوش از اکثر نقاط کشور در این مرکز در شهر استهبان تجمع کردند و نسبت به  آمایش این مرکز، لغو مجوز‌ رشته عمران و همچنین ضعف سیستم مدیریتی ریاست این مرکز اعتراض کردند و خواستار پیگیری قریب الوقوع دکتر جعفرزاده، ریاست مرکز شدند.

دانشجویان پلاکاردهایی با نوشته های زیر در دست داشتند:
- نه به لغو مجوز عمران آموزش عالی استهبان
- نه به آمایش
- استقلال آموزش عالی استهبان

گفتنی است در پایان این تجمع، ریاست مرکز آموزش عالی استهبان، به دانشجویان مضطرب و عصبانی قول داد در اولین فرصت با مقامات بلند پایه استهبان در تهران حضور یابند و مطالبات به‌حق دانشجویان و مردم استهبان را به جد پیگیری کنند.

به گزارش فارس، این مطالبه در سامانه فارس من ثبت شده است و تا کنون 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان عضو هیئت علمی رشته عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • تجمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم