Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@19:40:11 GMT

ال. جی و سامسونگ در بازار ایران حضور دارند؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۴۴۹۷

ال. جی و سامسونگ در بازار ایران حضور دارند؟

رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به حجم بالای قاچاق دو برند کره‌ای یاد شده و زمزمه‌های بازگشت آنها به کشور، خاطرنشان‌کرد: این دو برند همین الان بدون حضور و همکاری رسمی در ایران، محصولات‌شان با صرف هزینه‌های کمتر به صورت قاچاق در کشورمان وجود دارد.

 

به گزارش پول نیوز، سید علیرضا موسوی مجددرخصوص قیمت تلویزیون و دیگر لوازم صوتی و تصویری، افزود: برخی واحدهای تابعه این انجمن با توجه به افزایش هزینه‌ها از جمله قیمت محصولات پتروشیمی، فولاد، مس، همچنین حقوق و دستمزد از ابتدای سال، تقاضای ۱۰ درصد افزایش قیمت‌ها را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان‌داشت: با توجه به شرایط خاص کنونی بازار که همه چیز متاثر از نیروهای عرضه و تقاضا است، تولیدکنندگان متوجه شدند که عرضه محصولات با قیمت‌های بالاتر از کشش‌پذیری لازم برخوردار نخواهد بود و به‌ناچار اکنون با همان قیمت‌های قبلی عرضه می‌کنند.

موسوی مجد یادآور شد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی مجبورند با اجناس قاچاق موجود در بازار که به دلیل نپرداختن مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های گمرکی و غیره به مراتب ارزان‌تر از تولیدات داخلی است، رقابت کنند و هرگونه افزایش قیمت مردم را به سمت تولیدات قاچاق ال. جی، سامسونگ و دیگر برندهای خارجی سوق می‌دهد.

وی گفت:‌ گشتی در خیابان جمهوری پایتخت و دیگر مراکز عرضه و فروش لوازم‌خانگی حاکی از وفور اجناس قاچاق به‌ویژه از دو برند کره‌ای یاد شده است، هرچند شاید تعداد انگشت‌شماری از آنها مربوط به تولیدات پیش از تحریم‌ها و باقی‌مانده ته انبارها باشد اما بخش زیادی از آنها به صورت قاچاق وارد می‌شود که «تولید کشور مصر» ‌ روی آنها حک شده است.

ال. جی و سامسونگ در بازار ایران حضور دارند

رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به حجم بالای قاچاق دو برند کره‌ای یاد شده و زمزمه‌های بازگشت آنها به کشور، خاطرنشان‌کرد: این دو برند همین الان بدون حضور و همکاری رسمی در ایران، محصولات‌شان با صرف هزینه‌های کمتر به صورت قاچاق در کشورمان وجود دارد.

وی ادامه‌داد: در این زمینه و احتمال همکاری مجدد با آنها، تابع سیاست‌های صنعتی کشور هستیم که به‌طور قطع مصلحت اقتصادی و مصلحت مردم را دنبال می‌کند، اما اگر هم قرار بر بازگشت آنها باشد باید صدمه‌ها و خسارت‌های چند سال گذشته را جبران کنند.

موسوی‌مجد اظهار داشت: در سال‌های گذشته شرکت‌های ایرانی با صرف هزینه‌های سنگین، خطوط تولیدی این دو شرکت را راه‌اندازی کرده بودند، اما با خروج کره‌ای‌ها این خطوط متوقف، همچنین کارگران‌شان بیکار شدند.


این روزها با فضای مثبت پیش آمده در فضای سیاست خارجی کشور و احتمال لغو تحریم‌ها، زمزمه‌ها برای بازگشت خارجی‌ها به بازار لوازم‌خانگی همچون بسیاری دیگر از بازارها قوت گرفته، اما کارشناسان می‌گویند تا تحقق زمزمه‌ها راه درازی در پیش است.

مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته‌های گذشته از تریبون‌های مختلف اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بازگشت برندهای خارجی حوزه لوازم‌خانگی به کشور در دستور کار نیست، زیرا شرکت‌های داخلی پس از تحریم‌ها خود را بازیافته‌اند و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود، عمده نیازها در این زمینه از داخل در حال تامین است.

خروج برندهای خارجی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکایی اتفاق افتاد، هرچند بسیاری قائلند که این برندها خود خواستار این خروج نبودند و شرایط پیش آمده به‌ویژه مشکلات نقل و انتقال پول سبب شد تا در عمل چاره‌ای برای آنها باقی نماند.

برخی می‌گویند حال که در دوران سخت تحریم‌ها، صنعت داخلی با تلاش و زحمت صنعتگران به خودکفایی نسبی رسیده، نباید به دنبال واردات کالاهای مشابه بود.

کارشناسان تاکید دارند که بدعهدی شرکت‌های خارجی ناشی از مشکلات سیاسی بوده و باید در جای خود بحث شود.

 

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قاچاق کالا لوازم خانگی پول نیوز تحریم برندهای کره ای زمزمه ها تحریم ها هزینه ها دو برند کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با هدف نمایش توانمندی‌های صادراتی کشورمان صبح امروز با سخنرانی رییس جمهور و وزیر صمت در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استان فارس و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار شده است توانمندی‌های صادراتی هر استان به مدت ۵ روز به نمایش درمی آید و قرار است ۲۰ محصول جدید تولید شده در فارس طی روز‌های آتی در این نمایشگاه رونمایی شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمان فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.
استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ششمین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده و استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش درفناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.
حسن شیخ نیا با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود؛ گفت: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
شیخ نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» می‌باشد و از همین جا از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه گذاری کنند.
وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثردانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.
به گفته وی، تولیدات استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشور‌های اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیاز‌هایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.
شیخ نیا از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها برمبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز تمام بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده؛ کمااینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه اندازی شد تا بتواند نیاز‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.
وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه گذاری خارجی کاربرد دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایند‌ها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از روز امروز شنبه هشتم اردیبهشت لغایت چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی