Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- همدان، سولماز عنایتی: به آمریکا نه گفته و از مسؤولان داخلی هم نه شنیده است، اما شکست را نپذیرفته و تا رسیدن به قله موفقیت مسیر خودش را ادامه داده است. کشورهای خارجی از جمله آمریکا، سوئد، عمان و دیگران او را یافته و پیشنهاد انتقال تکنولوژی‌اش را دادند، تکنولوژی که ماحصل مجاهدت‌های شبانه‌روزی هفت ساله است اما عرق به این آب و خاک مجالش نداد، ماند تا بیافریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صادق زنگنه» پژوهشگر و مخترع همدانی پرچم ایران و ایرانیان را بر فراز آسمان موفقیت گسترانده و نام ایران را بار دیگر جهانی کرده است. او موفق به اختراع و تولید خمیردندان صد درصد گیاهی شده محصولی که حتی در جای جای جهان یک نمونه ندارد.

این مخترع جوان و توانمند از مانع‌تراشی عبور کرده و جاده سنگلاخ تولید را درنوردیده، او با توکل بر خداوند و همت خود و یاری دو سرمایه‌گذار مردمی که با فروش طلا  و آپارتمان به یاری‌اش شتافتند به این موفقیت‌ها دست یافته است.

این پژوهشگر و تولیدکننده مدعی است استفاده از این محصول میزان مراجعه مردم به دندانپزشکی‌ها را می‌کاهد و در هزینه خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌کند تا جایی که نمونه‌ای داخلی و خارجی برای این خمیردندان وجود ندارد.

مجموعه‌ای که او خلق کرده در حاضر حاضر اشتغالزایی ۱۱ نفر و تولید ۳۰ هزار تیوپ در ماه را محقق کرده اگرچه توان اشتغال ۳۰ نفر نفر مستقیم و ۳۰۰ هزار نفر غیرمستقیم در سراسر کشور را دارد.

خداحافظی با عوارض خمیردندان‌های شیمیایی

این مخترع و تولیدکننده همدانی می‌گوید: ما به عنوان یک شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان فعال هستیم که پس از هفت سال تحقیق و پژوهش موفق شدیم خمیر دندانی کاملا طبیعی بدون دخالت ذره‌ای ماده شیمیایی تولید کنیم. این خمیردندان بدون فلوراید جزو نمونه‌های درجه یک و برجسته در دنیا به شمار می‌رود به طوری که بسیاری از کشورها تکنولوژی تولید آن را ندارند و با چالش‌هایی مانند مواد نگهدارنده‌ مواجه هستند از همین رو باید از مواد شیمیایی استفاده کنند.

بدون تردید اقتصادی و مقرون به صرفه بودن کالا هم از نکات قابل تأمل است اما با ما تلاش شبانه‌روزی موفق شدیم این کالای منحصربه‌فرد را تولید کنیم. این خمیر دندان گیاهی برای بچه‌ها قابلیت جویدن و خوردن دارد و فاقد مواد نگهدارنده و البته هیچ نوع ماده شیمیایی دیگر است که باعث بیماری‌های مختلف همچون انواع سرطان‌ها‌ می‌شود.

زنگنه از تولید انبوه این محصول و آمادگی برای صادرات سخن به میان می‌آورد و می‌افزاید: این محصول به تولید انبوه رسیده و در حال حاضر به دنبال جذب نمایندگی فروش محصولات تولیدی در استان‌‌های مختلف کشور هستیم تا کار خود را گسترش بدهیم و دیگر محصولات را نیز به مرحله تولید برسانیم.

چراغ سبز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای خرید تکنولوژی

ناگفته نماند شرکت‌های معتبر خارجی از جمله کشورهایی چون سوئد خودشان ما را پیدا کرده و به دنبال ما آمدند اما به دلیل مشکلات نقل و انتقالات مالی موقتاً از مسیر کاری خارج شدند، حتی کشورهایی مانند عمان هم برای انتقال این تکنولوژی پیشگام شدند و دست آخر هم آمریکایی‌ها درخواست دادند که این تکنولوژی را به کشور سومی چون لهستان منتقل کرده و آنجا تحت عنوان کالای آمریکایی تولید شود.

او با افتخار از ایران و ایرانیان می‌گوید: پیشنهاد انتقال این تکنولوژی را نپذیرفتم چراکه تمایل شخصی و خواسته قلبی‌ام تولید در ایران است، هدفم در مرحله اول تولید انبوه در داخل کشور و برطرف کردن مشکلات است و در نهایت صادرات تکنولوژی خواهد بود.

این کارآفرین جوان و موفق در تشریح ساختار این خمیردندان بیان می‌کند: این طرح را بنده بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی بنا کردم و در حین کار دانشجویانم به عنوان دستیار به مجموعه اضافه شدندو کارهای جانبی را انجام داده‌اند.

خمیر دندانی‌ که مشابه داخلی و خارجی ندارد

او درباره نمونه‌های داخلی و خارجی این محصول می‌گوید: در داخل کشور نمونه مشابه این خمیردندان وجود ندارد، البته خمیر دندان‌هایی با عنوان گیاهی در بازار موجود است که ۷۰ تا ۸۰ درصد ماده شیمیایی دارند و تنها ۳۰ درصد از اسانس‌های گیاهی در آن به کار برده شده، همچنین محصولاتی با ترکیب ۵۰ درصد مواد شیمیایی و ۵۰ درصد آن گیاهی در بازار موجود است اما نتوانستند موفقیت‌هایی در حوزه تولید محصول گیاهی را به دست آورند چرا که مواد شیمیایی موجود در آنها همچنان مضرات خود را دارد.

و اما محصولات خارجی که مدعی هستند تولیداتشان گیاهی است اما در اصل از ترکیب ۷۰ درصد گیاهی و ۳۰ درصد شیمیایی بهره برده و ادعای قابلیت بلع را دارند مانند یک خمیردندان تولید آمریکا که ۲۷۰ هزار تومان آب می‌خورد، یا محصول آلمانی که قیمت آنها به ۶۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان هم می‌رسند و امروز هم به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نمی‌شوند، اما محصول ما کاملا طبیعی بوده و قیمت آن هم ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

زنگنه ایران را جزو اولین‌ها در سطح دنیا می‌داند و ادامه می‌دهد: این محصول جزو اولین‌ها در سطح دنیاست و کاملا گیاهی و ساخته شده از گیاهانی چون آویشن، چوبک، چوب مسواک و ... بوده و برای بچه‌ها و برخی از بیماران قابل استفاده است ضمن اینکه آفت دهان و حساسیت دندان را از بین می‌برد و بین ۲۴ تا ۱۲ ساعت محافظ دندان است.

خداحافظی با دندانپزشکی

او یادآور می‌شود: این محصول پای خانواده‌ها را از دندانپزشکی بریده به نحوی که یک محصول پیشگیرانه است تا جایی که مردم به جای مراجعه ۶ تا ۷ بار در سال به دندانپزشکی هر دو سال یک بار مراجعه کنند. افرادی هستند که ۴ سال مستمر از این محصول استفاده می‌کنند و در این مدت نیاز به دندانپزشک نداشتند.

مراجعه زیاد مردم به دندانپزشکی و هزینه‌های گزاف خدمات دندانپزشکی جرقه اولیه تولید این خمیر دندان بود، با تحقیق و تفحص دریافتم  افراد در کشورهای عربی اینقدر دندان خراب ندارند و با استفاده از چوب مسواک دندان‌های خود را تمیز و پاکیزه نگاه می‌دارند بنابراین با هوش مصنوعی توانستم مشکلات در کنار هم قرار دادن گیاهان دارویی را رفع کنم.

این مخترع همدانی با بیان اینکه تاکنون چهار پروژه دکتری هم از این محصول به دست آمده است متذکر می‌شود: ۶ نوع محصول دیگر همچون خمیردندان برای کودکان، زنان باردار، بیماران خاص سرطانی و دیابتی، افراد سیگاری، نارگیل ویژه سفیدکنندگی دندان، زعفران و در نهایت زیتون در دست تحقیق داریم که تا این لحظه دو مدل از آنها را رونمایی شده است.

۳۰۰ هزار شغل در سراسر کشور

او به میزان اشتغالزایی و تولید شرکت ارمغان سلامت الوند اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر با اشتغالزایی ۱۱ نفر ماهیانه ۳۰ هزار تیوپ تولید می‌کنیم در حالی که توان تولید ۱۰۰ هزار تیوپ خمیردندان در ماه را داریم و با جذب بازار بیشتر و ظرفیت تکمیل آمادگی کار در سه شیفت را خواهیم داشت در حقیقت با افزایش تولید؛ میزان اشتغالزایی نیز افزایش می‌یابد به نحوی که به طور غیر مستقیم ۳۰۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

زنگنه در ادامه نسبت به مسؤولان و حمایت‌های دولتی گلایه می‌کند و می‌افزاید: به جز پارک علم و فناوری که ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرد تاکنون هیچ حامی دولتی دیگری نداشتیم در حالی که تنها ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دادیم و این سرمایه اولیه توسط دو سرمایه گذار مردمی تامین شد.

خانم کرباسیان و آقای بازوند سرمایه‌گذاران شرکت ما هستند و با جان و دل به تولید جدید اطمینان کرده‌اند ولی هیچ سازمانی حاضر نشده یاریگر ما باشد و هیچ بانکی به ویژه صندوق کارآفرینی امید با مانع‌تراشی امید ما را ناامید کرده و حمایت نکردند. 

او ادامه می‌دهد: مسؤولان تنها دم از کارآفرینی می‌زنند اما وقتی پای کار برسد می‌بینیم تنها به برخی از شغل‌های زودبازده و تکراری که در همه جا فعال هستند چون مرغداری و دامداری می‌پردازند در حالی که به محصولاتی که نمونه خارجی ندارند، توجه نمی‌کنند تا جایی که از کشور امریکا برای انتقال این تکنولوژی گام برداشتند اما یک مسؤول همدانی جز پارک علم و فناوری سراغی از ما نگرفت.

به جز آقایان اسدیان، پورمجاهد و متین که حمایت معنوی داشتند، هیچ مسؤول بی مسؤولیت دیگری پا به واحد تولیدی ما نگذاشت تا بپرسد که اگر تا اینجا کار را پیش بردید، چه نیازهایی دارید تا کمک کنیم بنابراین اول خدا و سپس دو سرمایه‌گذاری که پا به میدان نهادند، ما را همراهی کردند.

صندوق کارآفرینی امید؛ امید ما را پرپر کرد

این تولید کننده و مخترع می‌افزاید: لطفا تأکید کنید که «زنگنه» گفت: به جز آقای متین(رئیس سازمان صمت استان) و پورمجاهد( معاون امور اقتصادی استاندار همدان) هیچ مسؤولی به اینجا نیامد، لطفاً تأکید کنید که صندوق کارآفرینی امید چطور امید ما را پرپر کرد. حتی دهان‌شویه و آدامس هم اگر بتوانیم خودمان پول درآوریم، به ثمر می‌نشانیم چون مسؤولان بی‌مسؤول از ما حمایت نمی‌کنند.

او در پایان سخنانش به جوانان خلاق ایرانی می‌گوید: شکست پایان هر کاری نیست، پایان هر کار موفقیت است، ناامید نشوید و به وعده‌ها دلخوش نکنید چراکه سرابی بیش نیست اگر پشتیبان روابطی نداشته باشید در واقع حمایتی هم ندارید، بنابراین باید به خدا توکل کنیم و به خودمان ایمان داشته باشیم تا شاهد معجزه‌ای که منتظرش هستیم، باشیم.

طلا و آپارتمانی که سرمایه تولید شد

زهرا کرباسیان، یکی از دو نفری است که دست این تولیدکننده جوان و خلاق را با اختراع بی‌نظیرش در دنیا را گرفته، او ۴۲ ساله و کارمند بیمارستان تأمین اجتماعی با ۲۵ سال سابقه کار است، کرباسیان زمانی به داد این مجموعه می‌رسد که همه درهای دولتی برای تأمین سرمایه مورد نیاز بر روی مخترع خمیردندان طبیعی بسته شده بود.

سرمایه‌گذاری این بانو موجب شد، واحد تولیدی صادق زنگنه گام در راه صنعتی شدن بگذارد و مجوزهای لازم را دریافت کند.

او برخلاف عملکرد جامعه که نقدینگی خود را به آپارتمان و طلا تبدیل می‌کردند، نیمی از آپارتمانی که برای پسرش خریده بود و ۵۰۰ گرم طلای خود را فروخت تا به داد تولید برسد و به ایجاد اشتغال برای چند جوان کمک کند. این بانو جوانان ایران زمین را مانند فرزند خود دید تا همگی با داشتن شغلی به آینده خود امیدوار شوند.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی این خمیردندان گیاهی می‌گوید: در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را به واسطه یکی از آشنایان مشترک که با این مجموعه آشنایی داشت، در واحد دانش‌بنیان تولید خمیردندان گیاهی سرمایه‌گذاری کردم.

جوانان خلاق نیازمند حمایت هستند

او می‌گوید: معتقدم در کشور و استانمان جوانان خلاقی داریم که اگر از آنها حمایت شود می‌توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف و با بیکاری مبارزه کنیم، به نظرم این مهمترین دستاورد این اتفاق بود چرا که باعث می‌شود بسیاری از معضلات اجتماعی و مشکلاتی که در خانواده‌ها و جامعه مشاهد می‌کنیم، به حداقل برسد و افراد بیشتری طعم خوشبختی را بچشند.

کرباسیان با این اقدام برای فرزند ۲۲ ساله خود هم شغل ایجاد کرده و او اکنون در این مجموعه دانش‌بنیان که موفق شده علم را به ثروت تبدیل کند، مشغول به کار است، بی تردید ایجاد این مجموعه می‌تواند رویاهای جوانان بسیاری را محقق و آنها را به زندگی امیدوار کند.

انتهای پیام/89003/

منبع: فارس

کلیدواژه: خمیر دندان گیاهی صادق زنگنه بازار داخل و خارج شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری خمیر دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی