Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:15:11 GMT

معلم و نیروی انسانی، سوغات و برند خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۴۸۷

معلم و نیروی انسانی، سوغات و برند خراسان جنوبی

ایرج مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه حدود ۲۰ عضو هیات علمی داریم، به سابقه ۱۱۲ ساله استان در بحث آموزش رسمی اشاره کرد و افزود: این استان ۸۳ سال هم سابقه تربیت معلم تحت عنوان دانشسراها دارد و بزرگان در عرصه علم و دانش ایران و جهان به عنوان پدر برخی علوم کشور در خراسان جنوبی پرورش یافته اند که از میان آن‌ها می‌توان به دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت، دکتر گنجی هواشناسی و جغرافیا، دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات، دکتر بلالی مود پدر علم سم شناسی، دکتر بدیع الزمان فروزانفر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... اشاره نمود.

خراسان جنوبی، استان معلم پرور

وی با ذکر اینکه افتخار می‌کنیم که این استان را به عنوان استانی معلم پرور می شناسند، اضافه کرد: خراسان جنوبی به صادرات معلم شهره است و در این زمینه به موازات توسعه کیفی در توسعه کمی شاید به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و خیلی فاصله داریم و همانطور که در آموزش و پرورش هم عدم تناسب میان کیفیت و کمیت وجود دارد، در دانشگاه فرهنگیان نیز به همین صورت است.
دکتر مهدی‌زاده به مشکل فضای آموزشی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه طی سال های گذشته تلاش‌های زیادی در امر مدرسه سازی صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان، پروژه ۱۰ هکتاری را برای ایجاد فضاهای مورد نیاز آغاز کرده‌ایم و به ۳۰ هزار متر مربع فضا شامل ۷ هزار متر مربع فضای خوابگاهی، ۶ هزار متر مربع فضای آموزشی و مابقی فضاهای کتابخانه، سلف سرویس، سالن اجتماعات، سالن های ورزشی و... نیاز داریم، البته احداث ساختمان های آموزشی و خوابگاهی خواهران که جزو اولویت های اول ما می باشد را شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه ساختمان‌های موجود دانشگاه فرهنگیان استان هم فوق العاده قدیمی، فرسوده و تخریبی است و سال‌هاست که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به ما اعلام کرده‌اند اما چاره‌ای جز استفاده از همین ساختمان‌های تخریبی نداریم.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین کشور باید دانشگاه فرهنگیان را به ویژه در خراسان جنوبی، ویژه ببینند، اظهار کرد: ما وقت و زمان نداریم و در صورت قصور شاید فردا جایی برای جبران نباشد و لذا امیدواریم با کمک بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور، گام‌های مؤثری برای توسعه فضاهای دانشگاه فرهنگیان استان برداشته شود.

به گفته دکتر مهدی‌زاده، تربیت فرزندان ما به عنوان شهروندان خوب آینده، نیازمند معلمان خوب و فضای آموزشی مناسب و مطلوب است و باید این فضاها و زیرساخت ها برای حفظ سوغات و برند خراسان جنوبی که معلم و نیروی انسانی است، فراهم شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی فرهنگیان خراسان جنوبی بیرجند زمین 10 هکتاری دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آزمونهای خراسان جنوبی گفت:  دیروز و امروز تعداد ۱۴۹۰۰ داوطلب در تمامی گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در استان خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد ۶۳۵۴ داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

. لامعی با بیان اینکه  این آزمون در ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: صبح امروز در آخرین روز از برگزاری کنکور سراسری، گروه علوم تجربی با 5 هزار و 638 داوطلب در استان همزمان با سراسر کشور با یکدیگر رقابت کردند که 2 هزار و 757 نفر در دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

وی از سهم 68.53 درصدی خانمها  و سهم 31.46 درصدی آقایان خراسان جنوبی در آزمون گروه علوم تجربی نیز خبرداد.

رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آزمونهای خراسان جنوبی درخصوص جاماندگان از کنکور که بخاطر سیل نتوانستند دراین آزمون شرکت کنند گفت: در حال تهیه گزارش و نامه ای برای سازمان سنجش هستیم اما آنچه مسلم است تکرار آزمون در دو هفته دیگر خواهد بود که دراین مدت اطلاع رسانی از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد و احتمالا در هفته سوم آزمون برگزار می شود که باید داوطلبان جامانده از کنکور این اخبار را از طریق سایت سازمان سنجش و یا دانشگاه بیرجند پیگیری کنند. 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • گرامیداشت روز معلم
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها