Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:35:21 GMT

پوتین از تقویت توان هسته ای روسیه خبر داد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۶۰۸

پوتین از تقویت توان هسته ای روسیه خبر داد

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، پوتین روز سه شنبه در جلسه ویژه بررسی توسعه نیروهای مسلح روسیه با حضور وزیر دفاع و جمعی از مقامهای ارشد نظامی و سیاسی روسیه در شهر سوچی این کشور گفت: در سالهای اخیر اسناد برنامه ریزیهای راهبردی در عرصه دفاعی و امنیت نظامی روسیه تجدید شده است.

وی افزود: در سال گذشته به رغم مسائل واقعی مربوط به همه گیری کرونا همه طرح ها و برنامه های در ارتش و ناوگان روسیه ازجمله برنامه های آموزش رزمی بطور کامل اجرا شد

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه سطح اموزش فرماندهان نظامی ارتقاء یافته است، اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد فرماندهان واحدهای نظامی تجربیات جنگی در سوریه بدست آوردند و همینک در رزمایش ها و تمرین های نظامی و آموزش پرسنل نظامی از این تجربه ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی، تسلیحات و ادوات نظامی جدید به واحدهای نظامی تحویل می شود و توانمندی نیروی هسته ای سه گانه روسیه تقویت می شود.

پوتین خاطرنشان کرد که امکانات نظامی ناوگان روسیه ازجمله با موشک های بالدار کالیبر تقویت می شود.

به گفته وی، آزمایش موشک های جدید مافوق صوت سیرکون در مرحله نهایی قرار دارد.  

روسیه در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰  موشک مافوق صوت دریایی سیرکون را آزمایش کرد که با موفقیت به هدف اصابت کرد.

 پوتین در ادامه گفت: بیش از ۷۰ درصد مجموعه های پدافند موشکی به سیستم های اس-۴۰۰ مجهز شده و تحویل مجموعه های اس-۵۰۰ که آزمایش آن با موفقیت به پایان می رسد در نوبت قرار گرفته است.  

 وی تصریح کرد: مراکز صنایع دفاعی روسیه و وزارت دفاع همکاری موثری را برای تحویل و نگهداری تسلیحات و ادوات نظامی در طول تمام مدت استفاده از آن برقرار کرده اند.

 رئیس جمهوری روسیه گفت: در دوره همه گیری کرونا، دولت روسیه از مراکز صنایع دفاعی کشور حمایت های جدی کرد که امکان برای حفظ توانمندی تولیدی و حفظ سفارش ها و پرسنل متخصص را فراهم کرد.  

وی افزود: با این حال این واقعیت را درک می کنیم که وضعیت پیچیده بین المللی و ریسک های احتمالی و تهدیدهای نظامی برای امنیت روسیه ازجمله در نزدیکی مرزهای ما، حفظ آمادگی رزمی نیروهای مسلح ما را می طلبد.  

برچسب‌ها روسیه وزارت دفاع ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه وزارت دفاع ولادیمیر پوتین روسیه وزارت دفاع ولادیمیر پوتین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان