Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@21:13:25 GMT

جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۶۱۸

جاسوسی وزارت بازرگانی آمریکا از کاربران توئیتر

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، این واحد امنیتی به خصوص در مورد پست‌های انتقادی از اداره آمار آمریکا حساسیت دارد و هم از شهروندان آمریکایی و هم از اتباع خارجی که از نهاد یادشده انتقاد کنند، جاسوسی کرده و اطلاعاتی را به صورت غیرقانونی از آنها جمع‌آوری می‌کند.
 
بررسی‌هایی که کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل سنای آمریکا در این زمینه انجام داده نشان می‌دهد که واحد یادشده سرویس مدیریت تهدید و تحقیقات نام دارد و پس از آغاز تحقیقات در مورد آن توسط سنا در فوریه گذشته فعالیت غیرقانونی خود را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
فعالیت واحد یادشده از اواسط دهه گذشته آغاز شده و اقدامات غیرقانونی متعددی مانند سوءاستفاده از قدرت، سو مدیریت و انتقام‌جویی علیه کارمندان وزارت بازرگانی را انجام داده است.
 
تحقیقات سنا حاکیست این واحد جاسوسی حساب‌های توئیتری را که انتقاداتی درباره فرآیندهای مورد استفاده برای سرشماری ایالات متحده مطرح می‌کنند، زیر نظر می‌گیرد و به شدت تلاش می‌کند همه منتقدان را اعضای کمپین‌های دروغ پراکنی در اینترنت قلمداد کند که اقدامات مخربشان توسط دولت‌های خارجی هماهنگ می‌شود.
 
اما واقعیت این است که بسیاری از منتقدان افراد عادی بوده‌اند. در یکی از موارد یک بازنشسته ۶۸ ساله در آمریکا که تنها ۱۰۰ تعقیب کننده در توئیتر داشته، به علت انتشار مطلبی با عنوان «سرشماری همراه با فساد بوده و به گونه‌ای دستکاری شده که به نفع حزب ترامپ تمام شود» مورد تعقیب و جاسوسی مخفیانه قرار گرفته است. اطلاعات این افراد در اختیار اف بی آی قرار گرفته و در برخی موارد این اشخاص به علت انتقادهای ساده خود دستگیر شده یا با اتهامات جنایی مواجه شده‌اند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از رئال مادرید میزبانی کرد و به تساوی 2-2 رسید.

بایرن بعد از گل وینیسیوس در نیمه اول موفق شد توسط لروی سانه و هری کین در نیمه دوم به گل برسد. تیم آلمانی امید زیادی برای برد در این بازی داشت که ضربه پنالتی وینیسیوس معادلات را بهم ریخت و کار به تساوی کشید.

پس از این بازی بازیکنان هر دو تیم با خبرنگاران گفتگو کردند تا نظرات خود در مورد بازی را اعلام کرده و به سوالات پاسخ دهند.

هنگامی که توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، با میکروفون شبکه سی‌بی‌اس اسپورت صحبت می‌کرد متوجه حضور اورلین شوآمنی، هافبک رئال مادرید، شد.

شوآمنی برای شوخی با مولر مقابل دوربین قرار گرفت و سپس رد شد. مولر در میان گفتگوی خود برای شوخی با بازیکن رئال گفت:"اون اینجاست و به همه چیز گوش می‌دهد، شوآمنی می‌خواهد تاکتیک‌های ما برای بازی برگشت را بداند!"

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)
  • شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)