Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:28:14 GMT

سرو الماس‌گون نماد «سرباز وطن» شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۶۲۰

سرو الماس‌گون نماد «سرباز وطن» شد

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی نماد سرباز وطن روز سه شنبه با حضور مسئولان ملی و شهری در یکی از تپه های عباس آباد آغاز شد در حالی که ماکت کوچکی از این نماد که مشابه به سرو طراحی شده است در محل برگزاری مراسم به نمایش گذاشته شده بود.

این سرو الماس‌گون بناست بر روی یکی از تپه های منطقه عباس آباد و در جوار باغ موزه دفاع مقدس در فضای ۲ هزار متر مربعی با محوطه سازی گلهای لاله و با ارتفاع ۹۰ متر ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این المان حاصل ابتکار و خلاقیت «سید میثاق مدنی» و «محسن محمدپور» است که به گفته آنان معنای مقاومت، پایداری و راست قامت بودن و آزادگی را به همراه دارد و راست قامتی آن موجب به چپ و رست خم نشدن می شود و الماس گون بودن آن نیز نشان می دهد که از یک شی بی ارزش، به شی ای با ارزش تبدیل شده است و در دشتی از لاله که نماد شهادت و مقاومت قرار دارد.

این المان بناست در ۲ فاز اجرا شود که در مرحله نخست حداکثر طی سه ماه زمانبندی خود المان و در مرحله دوم دشت و پیرامون آن همراه با زیر ساخت‌ها اجرا می شود.

رفتار خاضعانه سردار سلیمانی او را در دل ملت جای داد

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه هر کس که برای خدا کار کند، خدا برای اوست، گفت: شهید سلیمانی اینگونه زندگی کرد و به شهادت رسید.

وی افزود: کار سردار سلیماین به سخره گرفتن مرگ و استقبال از شهادت بود و همین رفتار نیز موجب شد تا عکس‌العمل مردم در پی شهادت ایشان اینگونه باشد و در یادها بماند.

حناچی اظهارداشت: حرکت و رفتار خاضعانه سردار سلیمانی در برابر مردم جواد داد و شخصیت وی در میان تمام ملت ماندگار شد، البته به نظرم یکی از کارهایی که موجب ماندگاری بیشتر سردار سلیمانی شد، راه اندازی صحن حضرت فاطمه زهرا در جوار حرم امام علی(ع) در نجف بود که پیش از آن سابقه چنین کاری ثبت نشده بود.

شهردار تهران با بیان اینکه محل اجرای نماد سرباز وطن در تپه های عباس آباد به درستی انتخاب شده است، گفت: ما وظیفه داریم در این منطقه طرح ها و کارهای ملی را اجرا کنیم و از همین رو نیز تمامی اتفاقات در این منطقه با رویکرد ملی اجرا می شود.

وی ادامه داد: این نماد می تواند یاد سردار سلیمانی و تمامی سربازان وطن را در این منطقه زنده نگاه دارد.

اگر می خواهیم ارزش ها بماند باید مردم را سهیم بدانیم

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم اعلام کرد: دفاع مقدس و مقاومت متعلق به همه مردم و جناح هاست چون در آن همه حضور داشتند از همین رو اگر می خواهیم ارزش ها در این نظام بماند، باید در آن همه مردم را سهیم بدانیم.

وی به وصیت نامه سردار سلیمانی مبنی بر ثبت نام سرباز وطن بر روی سنگ مزار این شهید، اشاره و اضافه کرد: این لقب را خود سردار انتخاب کرد و مهم است و هر کسی با هر گرایش و مسئولیتی که دارد و به این نظام خدمت می کند سرباز وطن است.

سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت عباس آباد نیز در این مراسم گفت: پس از دی ماه سال ۹۸ و در پی شهادت سردار سلیمانی، شرکت عباس با نگاه ملی، به دنبال طرح و نمادی برای سردار سلیمانی رفت و در نهایت نماد سرو الماس گونه را به عنوان نماد سرباز ملت انتخاب کرد.

وی افزود: از میان ۱۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه طراحی نماد سرباز وطن، ۱۰ اثر به عنوان طرح های برتر معرفی و سه اثر برگزیده شد که امروز کلنگ اجرای پروژه مقام نخست بر زمین زده می شود.

حجازی یادآورشد: این المان بناست در ارتفاع ۹۰ متری با همکاری بنیاد حفظط و نشر آثار دفاع مقدس و در کنار باغ موزه دفاع مقدس اجرا شود.

برچسب‌ها باغ‌ موزه دفاع مقدس منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی دفاع مقدس ایرنا شهر تهران شهرداری تهران قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی باغ موزه دفاع مقدس منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پیروز حناچی دفاع مقدس ایرنا شهر تهران شهرداری تهران قاسم سلیمانی اخبار کنکور سردار سلیمانی نماد سرباز سرباز وطن دفاع مقدس عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یادواره سردار شهید عباس کشاورز، با حضور مردم در مصلی ۱۴ معصوم شهر کوار برگزار شد.
اجرای سرود، دکلمه، مداحی، سینه زنی و خاطره گویی از زبان همرزمان شهید از برنامه‌های این یادواره در شهرستان کوار بود.
سردار شهید عباس کشاورز با شرکت در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس در سن ۲۰ سالگی به عنوان فرمانده گردان، نام خود در لشکر ۱۹ فجر ثبت کرد.
سردار شهید عباس کشاورز ، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه فکه و هنگام بازگشت از عملیات موفقیت آمیز انهدام انبار مهمات دشمن، هدف گلوله‌های دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود