Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «وانگ یی» روز سه‌شنبه در نشست مجازی کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد که دخالت دادن سیاست در تمامی ابعاد روابط دوجانبه غیر قابل قبول است.

وی بیان داشت که برخی کشورها در اروپا، چین را یک رقیب سیستماتیک می‌خوانند، اما «ما با این تعبیر مخالفیم». «وانگ یی» با مروری بر گسترش روابط دو طرف طی دهه‌های اخیر عنوان کرد که این مساله نه تنها به نفع چین و اروپا که فراتر از ان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که چین اکنون به یک قدرت تجاری تبدیل شده درحالی که برخی در اروپا ترجیح می‌دهند که پیشرفت‌های پکن را تهدید تلقی کنند. این درحالیست که به گفته وزیر امور خارجه چین، این کشور به مسیر پیشرفت ادامه داده و خطری برای سایر کشورها نخواهد بود.

 رئیس دستگاه دیپلماسی چین در حالی این مطلب را بیان کرد که پارلمان اروپا هفته پیش روند تصویب توافق جامع اتحادیه اروپا و چین را متوقف و از سرگیری این روند را منوط به لغو تحریم‌های چین علیه مقامات اتحادیه اروپا کرد.

در نشست هفته گذشته نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ۵۹۹ رأی موافق در برابر ۳۰ رأی مخالف تصمیم گرفتند که روند تصویب توافق جامع اتحادیه اروپا و چین تا زمانی که چین تحریم‌های خود علیه مقامات این اتحادیه را رفع کند، متوقف بماند.

توافق جامع اتحادیه اروپا و چین در زمینه سرمایه‌گذاری اواخر سال گذشته میلادی پس از ۷ سال مذاکره میان دو طرف حاصل شد؛ هرچند اجرایی شدن این توافق منوط به تصویب آن در پارلمان اروپاست.

در صورت اجرایی شدن این توافق، موانع سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در چین برطرف شده و جایگاه چین به عنوان یک شریک تجاری مورد اعتماد اتحادیه اروپا تقویت و تثبیت می‌شود.

دولت چین در اواسط ماه مارس (اوایل فروردین‌ماه)  در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه یک نهاد و ۴ مقام چینی به بهانه نقض حقوق بشر، ۴ نهاد و ۱۰ شخص حقیقی اروپایی را تحریم کرد.

گفتنی است که کنفرانس امنیتی مونیخ که هر ساله با حضور رهبران و مقامات بلند پایه کشورها در آلمان برگزار می‌شد، به دلیل همه‌گیری کرونا امسال تشکیل نشد. در عوض اسفندماه سال گذشته نشستی محدود با حضور تعدادی از رهبران جهان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و قرار شد که سایر جلسات به صورت ادواری ادامه یابد. 

نشست امروز هم تحت عنوان روابط چین و غرب با حضور وزیر امور خارجه چین برگزار شد. 

برچسب‌ها اتحادیه اروپا چین تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا چین تجارت اتحادیه اروپا چین تجارت اخبار کنکور اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگو با تابناک اقتصادی، درباره علت تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها در روز‌های اخیر و حواشی رخ داده در خصوص اعتراض آن‌ها به مالیات گفت: مشکل اصلی طلا فروشان اجرای سامانه جامع تجارت است و واکنش همکاران ما انتقاد به ثبت موجودی و امنیت سامانه جامع تجارت است و نه پرداخت مالیات در سامانه مودیان.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک سری طلا‌هایی هستند که بخش زیادی از آن‌ها برای طلا فروشان نیست و اگر این طلا‌ها جز اموال آن‌ها ثبت شود قاعدتا در آینده باید بابت آن مالیات هم پرداخت شود و نگران مالیات بر عایدی هم باید باشند.

وی ادامه داد: امنیت این سامانه در رابطه با ثبت آنی هم فراهم نیست، زیرا فرد باید در سطح شهر تردد کند یا از این شهر به آن شهر برود تا طلایش را بفروشد.  

وی با بیان اینکه سوالات و ابهامات در سامانه جامع تجارت زیاد است افزود: با توجه به اینکه صنعت طلای ما آسیب و تجربه تلخ سال ۸۹ یعنی اعمال مالیات بر ارزش افزوده را داشته و بعد از ۱۲ سال مشخص شد که این قانون به صورت خیلی غیرکارشناسی بر این صنعت تحمیل شده و آسیب زیادی به بخش تولید و توزیع ما رساند و باعث بروز آسیب‌های مالی و اقتصادی به حوزه فعالان طلا شد.  

وی افزود: همکاران ما معتقدند که این صنعت توان یک تجربه تلخ دیگر را ندارد، ولی علی رغم پیگیری‌ها و جلسات متعدد هنوز تغییری در تصمیم گیری اتخاذ شده اعمال نشده است.  

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: مسئولین تاکید زیادی بر اجرایی شدن این سامانه دارند و همکاران ما نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و متاسفانه باعث شده که یک سری اعتراضات در این خصوص به وجود بیاید و حتی در برخی از فضا‌ها اعلام شده که، چون قیمت طلا پایین آمده طلافروشان مغازه‌های خود را بسته اند.  

وی افزود: علی رغم اینکه اعلام شده مالیات ابرازی طلا فروشان ۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده صحت ندارد، ولی مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی از ۱۵ میلیون تا میلیارد بوده است. متاسفانه این حواشی اذهان عمومی را نسبت به حوزه صنعت طلا بدبین کرده است. مشکل ما مالیات نیست حتی مشکلاتی در خصوص ضرایب و مالیات‌های نابحق برای برخی همکاران داشتیم که خیلی حاد نبوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای طلافروشان را تکذیب می‌کنیم گفت: طلا فروشان نسبت به تکالیف مالیاتی و صنفی هیچ گونه اعتراضی ندارند و باید آن‌ها را انجام دهند و اکثرا فاکتور‌های خود را الکترونیکی صادر کرده اند.  

وی افزود: مسئولین باید مشکلات حوزه تولید طلا را ببیند. سال گذشته و امسال با بحران در حوزه تولید رو به رو بودیم و این امر باعث شد رکود در واحد‌های تولیدی ما تشدید شود. همکاران تولیدی ما در پرداخت اجاره بهای ملک و هزینه کارگران با مشکل رو به رو هستند. ممکن است تکرار این مسئله و رکود و تکرار رکود در این حوزه در آینده آسیب جدی به صنعت و تولید ما بزند.  

بذرافشان گفت: کارگران در این حوزه از نظر معیشتی با مشکل رو به رو هستند و ممکن است این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در جامعه شود.

 

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است