Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحران برق این روزها بیش از هر زمان دیگری توجه افکار عمومی را به مسالهای به نام استخراج ارز مجازی جلب کرده است. همه مقامات وزارت نیرو معتقدند بحران اصلی نه متوجه استخراج کنندگان مجاز که به دلیل فعالیت غیر قانونی استخراج‌کنندگان غیرمجاز در کشور است.

 بیشتر بخوانید:

                     کدام کشورها در ایران ارز مجازی استخراج می‎کنند؟

مدیر روابط عمومی شرکت توانیر در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین،با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی ماینرهای مجاز با هدف تامین برق خانگی، صنعتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تا پایان تابستان تعطیل شده است، گفت: انچه زمینه فشار بر شبکه برق را فراهم کرده و ناتعادلی ایجاد می‌کند فعالیت ماینرهای غیرمجاز است.

صالحی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد شرکت خارجی در حوزه استخراج رمز ارز در ایران فعالیت دارند؟ گفت: طبق اطلاعاتی که بنده دارم تنها کنسرسیوم فعال در ایران کنسرسیوم ایران- چین است که در رفسنجان فعالیت دارد .

 مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده است که سرمایه‌گذارانی از هند، لهستان و ترکیه نیز در ایران در حوزه صنعت ماینینگ فعالیت دارند.این مقام مسئول گفت: کل مجوز صادرشده برای سرمایه‌گذاری مجاز در حوزه استخراج رمز ارز ۳۵۴ مگاوات است و استخراج کنندگان مجاز برق را به نرخ صادراتی از ما خریداری می کنند.

صالحی گفت: بحران کنونی ما ارتباط چندانی به استخراج‌کنندگان قانونی رمز ارز اعم از خارجی یا ایرانی ندارد و این استخراج‌کنندگان غیرمجاز هستند که شبکه برق کشور را با بحران روبرو کرده‌اند.

 وی گفت: استخراج کنندگان غیر مجاز با استفاده از برق خانگی، کشاورزی و برق کارگاه‌های کوچک صنعتی در حال تاراج ثروت ملی هستند و برق کشور را می‌بلعند. به گفته وی استخراج‌کنندگان غیرمجاز برق سبب شده‌اند شبکه برق کشور با کمبود دو هزار مگاوات روبرو شود.

 وی در پاسخ به این سئوال که دلیل قطع چندباره برق در برخی مناطق طی روزهای اخیر چیست؟ گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد در این مناطق ماینرهای غیرمجاز فعالیت می‌کنند و فشار به شبکه برق سبب بروز این مشکل می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که دارای مجوز استخراج رمز ارز در ایران هستند، صرف نظر از نوع مالکیت خارجی یا ایرانی، تا پایان تابستان با توقف فعالیت روبرو خواهند شد چرا که اولویت ما تامین برق مورد نیاز مشترکان صنعتی، داخلی و کشاورزی است.

صالحی ادامه داد: با توجه به بالا بود مصرف انرژی در ایران، تامین برق برای ماینینگ با استفاده از پنل‌های خورشیدی و تجدیدپذیر محدودیت ندارد از این رو اگر سرمایه‌گذاران برق مصرفی‌شان را به این روش‌ها تامین کنند، با هیچ محدودیتی روبرو نیستند و در فصل پرمصرف سال نیز حاضر هستیم نسبت به خرید برق مازاد از آنها اقدام نماییم.

وی در جواب این سئوال که با توجه به توقف فعالیت ماینرهای مجاز آیا قطع برق کاهش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: مشکل اصلی ما ماینرهای غیرمجاز هستند و برآوردهای ما نشان می‌دهد که هشت هزار دستگاه ماینر غیر مجاز در ایران فعالیت دارند.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1518760

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رمز ارز ارز دیجیتال برق جیره بندی برق بیت کوین استخراج کنندگان غیر ماینرهای غیر شبکه برق رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: کدام مواد سمی در رژ لب‌ها وجود دارند؟

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228713 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن